Mikä mahtaa mättää, kun liikkeelle lähtiessä yrittää vapaalta siirtää vaihteen ykköselle, niin vaihdekeppi tökkää kuin seinään. Joutuu aina kakkosen kautta laittaan ykkösen pesään?????
Eikö laatikko ole muka dieseleissä niin hyvin synkronoitu, että vapaalta voisi valita suoraan ykkösen? Välillä taas laatikko toimii ihan ok, mutta suurimmaksi osaksi jos haluaa vaihteen ykköselle, sen kanssa joutuu tosissaan temppuilemaan.
Toinen minkä olen huomannut;
Auto käytettiin huollossa ja siihen uusittiin katalysaattori, koska tehot/vääntö hävisi kovasti kiihdytettäessä. Tämä aiheutui siitä, että KAT:n jälkeen tulevassa jatkeputkessa oli pieni halkeama ja sitä kautta pakokaasut pääsi karkaamaan liian aikaisin ulos ja tämä aiheutti se, että se huijasi ilmamäärämittaria luulemaan paineen pienenneen ja polttoaineen syöttöä pienennettiin. No asia korjaantui hetkeksi, mutta n. 3000 km huollon jälkee tuntuu sama vaivaavan autoa taas. Ilmamäärä mittari oli huollossa tutkittu ja todettu täysin toimivaksi. KAT:ssa on kyllä takuuta jäljellä, että onkohan siinä jatkeputkessa nyt sitten uusi reikä? Mikä neuvoksi?
Eikö laatikko ole muka dieseleissä niin hyvin synkronoitu, että vapaalta voisi valita suoraan ykkösen? Välillä taas laatikko toimii ihan ok, mutta suurimmaksi osaksi jos haluaa vaihteen ykköselle, sen kanssa joutuu tosissaan temppuilemaan.
Toinen minkä olen huomannut;
Auto käytettiin huollossa ja siihen uusittiin katalysaattori, koska tehot/vääntö hävisi kovasti kiihdytettäessä. Tämä aiheutui siitä, että KAT:n jälkeen tulevassa jatkeputkessa oli pieni halkeama ja sitä kautta pakokaasut pääsi karkaamaan liian aikaisin ulos ja tämä aiheutti se, että se huijasi ilmamäärämittaria luulemaan paineen pienenneen ja polttoaineen syöttöä pienennettiin. No asia korjaantui hetkeksi, mutta n. 3000 km huollon jälkee tuntuu sama vaivaavan autoa taas. Ilmamäärä mittari oli huollossa tutkittu ja todettu täysin toimivaksi. KAT:ssa on kyllä takuuta jäljellä, että onkohan siinä jatkeputkessa nyt sitten uusi reikä? Mikä neuvoksi?
Comment