Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ykkönen silmään 320d e46:ssa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Torttila
    Newbiemmer
    • May 2004
    • 13

    Ykkönen silmään 320d e46:ssa

    Mikä mahtaa mättää, kun liikkeelle lähtiessä yrittää vapaalta siirtää vaihteen ykköselle, niin vaihdekeppi tökkää kuin seinään. Joutuu aina kakkosen kautta laittaan ykkösen pesään?????

    Eikö laatikko ole muka dieseleissä niin hyvin synkronoitu, että vapaalta voisi valita suoraan ykkösen? Välillä taas laatikko toimii ihan ok, mutta suurimmaksi osaksi jos haluaa vaihteen ykköselle, sen kanssa joutuu tosissaan temppuilemaan.

    Toinen minkä olen huomannut;
    Auto käytettiin huollossa ja siihen uusittiin katalysaattori, koska tehot/vääntö hävisi kovasti kiihdytettäessä. Tämä aiheutui siitä, että KAT:n jälkeen tulevassa jatkeputkessa oli pieni halkeama ja sitä kautta pakokaasut pääsi karkaamaan liian aikaisin ulos ja tämä aiheutti se, että se huijasi ilmamäärämittaria luulemaan paineen pienenneen ja polttoaineen syöttöä pienennettiin. No asia korjaantui hetkeksi, mutta n. 3000 km huollon jälkee tuntuu sama vaivaavan autoa taas. Ilmamäärä mittari oli huollossa tutkittu ja todettu täysin toimivaksi. KAT:ssa on kyllä takuuta jäljellä, että onkohan siinä jatkeputkessa nyt sitten uusi reikä? Mikä neuvoksi?
  • BemariVompatti
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 440
    • VT 6

    #2
    Ei o samaa autoa, mutta E30 4-Getrag tekee samaa välillä pakilla ja ykkösellä. Asiaan auttaa kun painaa kytkimen pohjaan ja laskee autoa vähän liikkeelle, sitten pysäyttää ja johan sujahtaa silmään luikkaasti. Jos ei auta niin kokeile samaa vaihde vapaalla ja kytkin ylhäällä.

    Kateista en mitään tiedä, tosimiesten autot käyttäis lyijyllistä bensaakin... :lol: Uutta suolee ku vanha kuolee. Jos on liian heikko letku/putki, niin voiskohan sinne jostain kehitellä vahvemman...?

    Comment

    • sqxo
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 902
      • no man's land

      #3
      Re: Ykkönen silmään 320d e46:ssa

      Originally posted by Torttila
      Mikä mahtaa mättää, kun liikkeelle lähtiessä yrittää vapaalta siirtää vaihteen ykköselle, niin vaihdekeppi tökkää kuin seinään. Joutuu aina kakkosen kautta laittaan ykkösen pesään?????

      Eikö laatikko ole muka dieseleissä niin hyvin synkronoitu, että vapaalta voisi valita suoraan ykkösen? Välillä taas laatikko toimii ihan ok, mutta suurimmaksi osaksi jos haluaa vaihteen ykköselle, sen kanssa joutuu tosissaan temppuilemaan.
      Kuullostais kyllä siltä että lootassa on jotain vikaa. Ei se nyt noin uudessa autossa pitäis noin vaikeeta olla saada vaihdetta silmään! Tai sitten on kehitys kyllä menny hitosti takapakkia.. :?

      Comment

      • JayJay-
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 625
        • jkl

        #4
        Ihan normaalia toi ykkös vaihteen ongelma on, itellä joskus myös ongelmia ykkös vaihteen kanssa
        Autoton..
        ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

        Comment

        • sqxo
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 902
          • no man's land

          #5
          Originally posted by JayJay-
          Ihan normaalia toi ykkös vaihteen ongelma on, itellä joskus myös ongelmia ykkös vaihteen kanssa
          Paskoja laatikoita ovat ruvenneet Bemareihin laittamaan ku ei saa paikallaan vaihdetta silmään ilman temppuiluja.. :roll:

          Comment

          • Torttila
            Newbiemmer
            • May 2004
            • 13

            #6
            Niin kyllähän toi ihmetystä herättää, että laatikolla ei ole ajettu vasta kuin 115 tkm ja tällaista kikkailua sen kanssa. Tulee ihan mieleen kaverin faija, joka kertoo aina kuinka hänellä joskus oli Mini Cooper vuonna -65, tai jotain, ja siinä ykkönen ei mennyt päälle kuin kakkosen kautta. No eikös noi kaksi merkkiä nykyään olekin saman katon alla :? :(

            Onko muuten kellään ollut samanlaista kokemusta sitten noiden tehohäviöiden kanssa. Huomasin tuossa viime viikonloppuna motarilla "sutiessani", että kiihdytettäessä painoi tallan pohjaan kone hyytyi taas. Hiukan kun hölläsi kaasua ja painoi uudestaan pohjaan niin kone alkoi vääntään ihan normaalisti. Huollossa KAT:n korjauksen yhteydessä olivat sanoneet; "että kiihdytettäessä moottori kääntyy asteen-pari ja tämä aiheuttaa sen, että samalla se vääntää myös KAT:n ja sen liitosputken vinoon ja siinä liitosputkessa oleva "reikä" aukeaa ja paineet katoaa taivaan tuuliin.

            Kyllä vaikuttaa todella oudolta, että parikuukautta vanha Katalysaattori olisi heti uutena hajalla.

            Comment

            • magelitos
              Bimmer Rookie
              • Feb 2004
              • 31

              #7
              Kuulostais kyllä että massamittari ei toimi oikein. Epäilen että ei näy aina vika sillä bmw:n huollossa olevalla härvelillä, vaikka luottavat siihen kuin kallioon.
              Itse vaihdoin Volvo V70 mittarin paikalleen, maksaa biliassa 66€ (varaosa nro 8670263)ja vaihto onnistuu n. 15 minuutissa kun käy ostamassa reikätorx -sarjan.

              Comment

              • t0100100
                Newbiemmer
                • Jul 2004
                • 5
                • Vaasa

                #8
                Ilmeisesti vakio vika tua 1 silmaan laitto. Mulla 2001 E46 Sport. Ja samaa takkuilee, eikai kyseessa olisi jokin Yberfyhrerilainen suoja???? :wink:
                PestoPepperoni

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎