Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E46 328i tietoa! !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sami.V.kasi
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2002
    • 559
    • Kotka

    BMW E46 328i tietoa! !

    Tervehdys.
    Nyt kaikki E46 welhot huomio!

    Tässä on mielessä pyörinyt auton vaihto. Ja hinku olis takaisin 300srj
    ( E46 328i )

    Mitähän tyyppivikoja näissä vehkeissä on ollu ja mihin kannattaa kiinnittää huomiota autoa tutkiessa..

    Kiitos etukäteen.

    Sami Liukkonen
    Kotka connection
    Köyhällä ei ole varaa ostaa paskaa!
    Hullu saa olla ,mutta ei tyhmä!

    E30 316i vm89, Octavia RS vm03
    ex:
    E34 540iA vm94
    E30 318i vm85

    http://www.maxtuned.com/

    Nick change: ex. luikq^ --> sami.V.kasi
  • Jopi
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 374
    • Oulu

    #2
    Takakelkan kiinnitykset koriin... Kuulemma näissä uudemmissakin 3-sarjalaisissa repeilly irti.

    Ps. hyvä sigu
    Last edited by Jopi; 15-06-2006, 04:30.
    Ajellaan: e36 M3 Cabriolet -96
    e39 M5

    Comment

    • M57D
      Bimmer Rookie
      • May 2006
      • 46

      #3
      Originally posted by Jopi
      Takakelkan kiinnitykset koriin... Kuulemma näissä uudemmissakin 3-sarjalaisissa repeilly irti.

      Ps. hyvä sigu
      joo, jossain 250-300tkm paikkeilla, riippuen millaista kyytiä auto on saanut.

      Comment

      • himonussija
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2005
        • 392
        • Finland

        #4
        Miten ne repee ja mistä? Onko kuvia? Vanhemmissa 300:sissa menee iän myötä puslat taka-apurungon ja korin välisestä kiinnityksestä, mutta ei ne paljoa maksa ja osaava heppu vaihtaa ne kunnon työkaluilla reiluun tuntiin.

        Comment

        • Black
          Newbiemmer
          • Nov 2006
          • 24

          #5


          jos tohon threadiin on uskomista niin kyllä ne on repeilleet ihan 50tkm kohdalla ilman mitään tietoa ruosteesta. Älkää antako otsikon hämätä kyllä siellä on juttua e46 kun lukee vähän matkaa.

          edit. oho vois vähän kiinittää huomiota vuosilukuihin

          Comment

          • -PT-
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 580
            • Rovaniemi

            #6
            - Takakontin ja konepellin ruostumista on joissain E46:ssa ollut.
            - Nokka ja kampiakselin asento anturit.
            - Joissain koneissa on on huohotin jäätynyt pakkasella.

            Tässä nyt jotain mitä tuli mieleen....

            Ei ole tainnut olla noita noita perän repeämisiä ihan ongelmaksi asti ainakaan ollut noissa E46:ssa.
            Peugeot 407 HDi 136 -04
            Ex: E46 320i -00
            Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

            Comment

            • Dandy
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2003
              • 1438
              • ....

              #7
              Entisessä 320:ssä oli kontti ja konepelti maalattu uudelleen ruostumisen takia. Tukivarret myös tyyppivika ja minulla hajosivat iskaritkin 180 tkm ajetusta autosta.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Iskarit jos yleensäkkin on vaihdossa vasta 180tkm:n ajosuoritteen jälkeen, niin ei ainakaan voida puhua tyyppiviasta.
                Nuo alatukivarret ovat kulutustavaraa ainakin orggiksina. Tässä kohtaa lähes mikä tahansa tarvike kestää pidempään.
                Jos kyseessä on jo koritakuun ulkopuolelle jäänyt vuosimalli, niin nuo luukkujen reunat kannattaa tosaan tsekata. 1-2 pikkukuprua ei meinaa mitään, mutta jos kaikista löytyy irronnutta saumakittiä/kuprua, niin luukkujen vahto on ainoa pitkän aikavälin korjaus. Tätä vikaa ei kuitenkaan ole lähellekkään kaikissa e46:ssa, joten ehjäreunaisen yksilön jos haluaa, niin sellaisen myös saa. Ne reunavikaiset vain tahtoo Saksasta valikoitua tänne pohjan perille kun kuntteri tajuaa näiden päälle hieman enemmän kuin perus Suomiostaja.
                Tästä kertoo se että perus Suomi ja Ruotsiautoista näitä ongelmia löytyy todella harvoin.
                M52TU/M54 kutoskoneiden nokkien asentotunnistimet voi mennä alle 100tkm:n ajossa, mutta tämä on öljynvahtoon verrattava kustannus.
                Nämä kuntoasiat suhteutettuna hyvään tai huonoon huoltoon ovat pelkkää romantiikkaa/itsensä pettämistä, joten ota kiesi mahdollisimman pienillä takuukilometrellä ja tingi hieman vaikka varusteista. Niitä saa jälkikäteenkin, mutta rullattuja kilometrejä ei takaisinpäin.

                Comment

                • Jusaba
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2005
                  • 613
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by -PT- View Post
                  - Takakontin ja konepellin ruostumista on joissain E46:ssa ollut.
                  - Nokka ja kampiakselin asento anturit.
                  - Joissain koneissa on on huohotin jäätynyt pakkasella.

                  Tässä nyt jotain mitä tuli mieleen....

                  Ei ole tainnut olla noita noita perän repeämisiä ihan ongelmaksi asti ainakaan ollut noissa E46:ssa.

                  Tervehdys.. Mitenkähän tuo auto oireilee jos tuo nokka tai kampiakselin asento anturi on mennyt?
                  MB


                  EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

                  Comment

                  • -PT-
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2006
                    • 580
                    • Rovaniemi

                    #10
                    Originally posted by Jusaba View Post
                    Tervehdys.. Mitenkähän tuo auto oireilee jos tuo nokka tai kampiakselin asento anturi on mennyt?
                    Mulla on tuosta omasta autosta mennyt rikki tuo imupuolen nokka-akselin asentoanturi. Vika ilmeni niin, että moottori häiriövalo syttyi ja moottori meni vika moodiin.

                    Tuo kampiakselin asentoanturi ei ole vielä mennyt tuosta minun autosta, mutta yksi sen tunnus merkeistä on se, että kun autoa starttaa niin joutuu sahaamaan pitkään ennen kuin käynnistyy. Käsittääkseni kierrokset voi sahata edestakaisin kun auton sitten saa käymään.
                    Last edited by -PT-; 10-03-2007, 18:03.
                    Peugeot 407 HDi 136 -04
                    Ex: E46 320i -00
                    Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                    Comment

                    • Dandy
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2003
                      • 1438
                      • ....

                      #11
                      Originally posted by Hemi View Post
                      Iskarit jos yleensäkkin on vaihdossa vasta 180tkm:n ajosuoritteen jälkeen, niin ei ainakaan voida puhua tyyppiviasta.
                      En käsittääkseni sanonutkaan iskareiden olleen tyyppivika, vaan lisäsin ainoastaan yhden huomioitavan asian mukaan. Minulla on tosin ollut useita paljon enemmänkin ajettuja autoja, joissa iskarit ovat olleet vielä kunnossa.

                      Comment

                      • maukka86
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2006
                        • 488
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Ittellä oli kesällä hajalla toi kampiakselin asennon tunnistin (tai siis johto poikki, vahva veikkaus jonkun jyrsijän suuntaan, mikä ois sen katkassu). Saa tosiaan sahata pitkään käyntiin, luistonesto ei toimi, lähes kaikki tehot poissa. Kävi kuitenkin tasaisesti.
                        f22 220i

                        Comment

                        • e36
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2003
                          • 241
                          • TKU

                          #13
                          Pahin vika e46 on ulkonäkö...

                          Comment

                          • -Peltsi-
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2008
                            • 208
                            • Pori

                            #14
                            Originally posted by e36 View Post
                            Pahin vika e46 on ulkonäkö...
                            Sormi perseesee e36:n laatikosta ei voi hirveesti tykätä

                            Comment

                            • MayheM
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2008
                              • 521
                              • Oulu

                              #15
                              Itse tuolla aloitin jo yhden threadin E39:n ostosta ja aloin tässä harkitsemaan myös tuota E46:sta, koska 500:n kori tuntuu hieman suurelta ja kankealta tarpeisiini. Lisäksi sen liikuttaminen imee ilmeisen mukavasti menovettä. Nyt vaihtoehtona mielessäni olisikin E46 323 tai 328 ja noin 120-150 tkm kilsoilla. Ostobudjetti (~14k€) sallisi lähinnä vain -98 -mallin hankinnan. E39:hän on pistetty puolittain uusiksi siinä 9/98, joten utelisin tässä onko myös E46:teen tullut tekniikkapäivitystä tai moottorien päivityksiä samana ajankohtana tai hieman myöhemmin? Vai onko noissa pirsseissä tuplavanoskoneet jo ihan ensimmäisistä malleista asti?

                              Onko jotain muuta huomioitavaa kun mietin ostopäätöstä tuon korin ensimmäisten mallien 323:n ja 328:n välillä? Koneiden suorituskykyyn liittyviä ja "323 on nuhapumppu" -kommentteja en kaipaa. Heppojen tarpeeni kykenen kyllä määrittelemään itse. Ja jos vastaus on "alkupään E46:t ovat susia, osta uudempi", niin joudun valitettavasti toteamaan että budjetti ei salli sitä ja tuossa tapauksessa joutuisin harkitsemaan jopa toisen merkin miettimistä...
                              BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                              BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                              BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                              BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                              VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                              BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                              Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                              Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                              Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎