Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320i automaatti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rudi
    Bimmer Rookie
    • Jun 2006
    • 29

    E46 320i automaatti

    Moro!

    Eli pieniä murheita "uuden" auton kanssa. Auto on vuosimallia 99 ja ajettu 105tkm.

    Ongelma 1:Automaattivaihde ei toimi "manuaalisena" eli ei pääse itse vaihtamaan, vaihteen saa laitettua "pykälään" mutta silti silmässä on D. On toiminut aikaisemmin. Tänään huomasin ongelman.

    Ongelma 2: Toinen etu lyhty pysyy pimeenä kun auton käynnistää. Pieni napautus kupuun niin alkaa toimimaan. Vaihdettu päikseen polttimot ja koitettu "kiristellä" piuhoja. Ei apuja. Onko muilla ollut samanlaista kosketushäiriötä?

    Ongelma 3: Jarrutuksessa "ravistaa" vähän. Onko ominaisuus vai onko palat vaihtokunnossa?

    TV: Rudi
  • Rocket
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 155
    • Ii

    #2
    Originally posted by Rudi
    Moro!


    Ongelma 3: Jarrutuksessa "ravistaa" vähän. Onko ominaisuus vai onko palat vaihtokunnossa?
    Jarrulevyt, alatukivarret tai alatukivarren taaemmat puslat loppu...
    EX:
    BMW E46 316i

    Comment

    • Rudi
      Bimmer Rookie
      • Jun 2006
      • 29

      #3
      Originally posted by Rocket
      Jarrulevyt, alatukivarret tai alatukivarren taaemmat puslat loppu...
      Kiitosta ideoista.
      Alusta tuntuu kuin uudella ajelisi, joten vois kuvitella levyjä. Auto menee kuitenkin ens perjantaina huoltoon (myyjäliike laittaa kuntoon) eniten kiinnostaa toi loota. Se toimii ihan normaalisti D asennossa, mutta ku tahtois itse vaihdella niin ei onnistukkaan. Onkohan siinä joku "sensori" mikä ei ota nyt kosketusta?


      Nimimerkillä: Ensimmäinen BMW meidän perheessä.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Ei ole levyt vaan e46:n tyyppivika eli alatukivarsien pallonivelet jotka väljistyessään tuntuvat jarrujen kovana tärinänä. Eli jätä levyt ja palat tässä kohdin rauhaan. Onko laatikkoon vaihdeltu lähiaikoina öljyjä? Jos ei ole, niin todennäköisimmin vika löytyy kepiltä löytyvästä "kontaktorista" tai laatikolle menevästä kaapelinipun kontaktiongelmasta. Laatikon suhteen ensiksi siis kannattaa irroittaa akunnapa n.30minuutiksi ja jos ongelma ei poistu, niin kiesi piuhan päähän vianlukuun ja katsoa kummassa päässä laatikon ohjausta vika on. Jos taas laatikkoon on lähiaikoina vaihdeltu öljyjä, niin minulta löytyy yksi takuu steptronic laatikko 2.0i koneen perään, johon öljyjä ei ole vaihdettu.

        Comment

        • Rudi
          Bimmer Rookie
          • Jun 2006
          • 29

          #5
          Onko minkä (noin/iso) hintainen operaatio vaihtaa nivelet? Tosin aika kevyttä tärinää, joten en ala kyllä tässä vaiheessa pajalle viemään.
          Vaihteet toimivat taas tänään ihan normaalisti!? Eli olikohan vaan eilen huono päivä bemarilla?! Noh seuraillaan tilannetta. En usko että vaihteistoon on öljyjä vaihdeltu lähiaikoina.

          Originally posted by Hemi
          Ei ole levyt vaan e46:n tyyppivika eli alatukivarsien pallonivelet jotka väljistyessään tuntuvat jarrujen kovana tärinänä. Eli jätä levyt ja palat tässä kohdin rauhaan. Onko laatikkoon vaihdeltu lähiaikoina öljyjä? Jos ei ole, niin todennäköisimmin vika löytyy kepiltä löytyvästä "kontaktorista" tai laatikolle menevästä kaapelinipun kontaktiongelmasta. Laatikon suhteen ensiksi siis kannattaa irroittaa akunnapa n.30minuutiksi ja jos ongelma ei poistu, niin kiesi piuhan päähän vianlukuun ja katsoa kummassa päässä laatikon ohjausta vika on. Jos taas laatikkoon on lähiaikoina vaihdeltu öljyjä, niin minulta löytyy yksi takuu steptronic laatikko 2.0i koneen perään, johon öljyjä ei ole vaihdettu.

          Comment

          • rp
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2004
            • 246

            #6
            Ei tosiaan kannata jarrulevujä vaihtaa ellei jarrutustärinä johdu oikeasti loppuun kuluneista levyistä. Tuntuuko tärinä aina vai erityisesti isommilla nopeuksilla kevyesti painaessa? Yleensä ei johdu vaan syy on alustassa muualla ja uudet levyt on kierot nopeasti. Hemi jo mainitsi yhden syyn. Minulla oli jotkut puslat vaihtokunnossa. Kannattaa myös tarkistaa vanteiden suoruus ja renkaiden heitot (harvinaisempi syy mutta yhden tapauksen tiedän).

            Comment

            • Rudi
              Bimmer Rookie
              • Jun 2006
              • 29

              #7
              Mun mielestä isoimmilla nopeuksilla ja kevyesti painaessa. Paljon maksoi puslien vaihto vai teitkö ite?

              Originally posted by rp
              Ei tosiaan kannata jarrulevujä vaihtaa ellei jarrutustärinä johdu oikeasti loppuun kuluneista levyistä. Tuntuuko tärinä aina vai erityisesti isommilla nopeuksilla kevyesti painaessa? Yleensä ei johdu vaan syy on alustassa muualla ja uudet levyt on kierot nopeasti. Hemi jo mainitsi yhden syyn. Minulla oli jotkut puslat vaihtokunnossa. Kannattaa myös tarkistaa vanteiden suoruus ja renkaiden heitot (harvinaisempi syy mutta yhden tapauksen tiedän).

              Comment

              • rp
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2004
                • 246

                #8
                Jarrulevyt on kierot jos oireet on noi. Helpointa on kun vie merkkiliikkeeseen, kyllä ne siinä ilmaan nostettuna saa tutkittua helposti missä on väljää. Ei missään nimessä kannata ennen korjausta vaihtaa pelkkiä levyjä (paitsi jos levyt on ihan finaalissa ja vika johtuu siitä).

                Mulla on neliveto, joten osat/hinnat erilaiset.

                Comment

                • rp
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2004
                  • 246

                  #9
                  Lisäys vielä: ainakin merkkiliikkeessä korjaavat kiltisti takuuseen levyt/palat uusiksi jos eivät arvaa oikeaa alkuperäistä syytä ja uudet levytkin menee kieroon.

                  Comment

                  • Rudi
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2006
                    • 29

                    #10
                    Itku "pitkästä" ilosta. Eli aamulla ja duunista kotiin toimi loota manuaalisesti. Mutta äsken kun ajelin lentokentälle, niin eipä taas toiminutkaan... Noooh kassellaan kun käydään bmw liikkeessä niin saavat ukot lukea koodit. Jos jollain ollut samanlaista ongelmaa, niin kuunnellaan..

                    Autosta kyllä tykkään vieläkin! Eikä harmita vaikka en ostanut samalla hinnalla uutta japanilaista täydellä takuulla

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎