Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 -99 käyntiongelma

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jippo1
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 21

E46 -99 käyntiongelma

eli kun käynnistän auton "kylmänä" niin pyörii tosi huonosti sen n. 30 sekunttia kunnes lämpenee... kierrokset humppaa silloin noin 500 rpm.. Mikähän voivi olla vikana... Testerissä käytin ja vika koodi oli muistaakseni seoksen yläraja multiplikatiivinen... tai jotain sinne päin... Mistä päin kannattaisi vikaa ruveta etsimään. Päästöt oli normaalit, mut olisiko lamda anturi??? Lämpimänä toimii normaalisti.. ehkä pientä puutumista kun kiihyttää niin välillä havaittavissa.
  • Rocket
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 155
    • Ii

Ei varmaan lambda kun päästöt on OK... Olisko ilmamassamittari, mulla aiheutti just samat oireet aluksi... Tuossa vielä mun topic aiheesta http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=66754
    EX:
    BMW E46 316i

Comment

• reddewil
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 3015
      • West Coast

Originally posted by Rocket
      Ei varmaan lambda kun päästöt on OK... Olisko ilmamassamittari, mulla aiheutti just samat oireet aluksi... Tuossa vielä mun topic aiheesta http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=66754
      Vois se toisaalta johtua lambdasta kun alussa se on kylmä ja sieltä ei tule mitään järkevää tietoa ennen kuin lämpenee, ja juurikin tuon puolen minuuttia lämmitettävä ottaa helposti lämmitessään... Mutta pitäishän se ilman lambdan tietoa humppaamatta selvitä. Eli arvailuksi meni tämäkin.
      ...

Comment

• dsl Bimmer
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 358

Originally posted by Jippo1
        Testerissä käytin ja vika koodi oli muistaakseni seoksen yläraja multiplikatiivinen... tai jotain sinne päin...
        Siis mikähän arvo oli pielessä? Jos vikana oli kohonnut "adaption mixture multiple active", niin vikana suuri imuilmavuoto tai ilmamassamittari. Lambda on todennäköisesti kunnossa.

Ps. Mulla olis käypä ilmamassamittari.

Comment

• Jippo1
          Bimmer Rookie
          • Mar 2005
          • 21

Muistaakseni vika koodin numero oli jotain 70 tai sinne päin. Paljonko tuollainen ilmamäärämittari kustantaisi jos vika siinä on....

Comment

• Rocket
            Bimmer Rookie
            • Apr 2005
            • 155
            • Ii

. Paljonko tuollainen ilmamäärämittari kustantaisi jos vika siinä on....
            Massamittari merkkiliikkestä n.400€ (Bosch) ja tarvikkeesta sama mittari n.200€
            kokeile ensin ottaa johto irti siitä mittarista ja ajaa sen kyllä huomaa heti jos vika on siinä...
            EX:
            BMW E46 316i

Comment

• Jippo1
              Bimmer Rookie
              • Mar 2005
              • 21

suurin ongelma on kuitenkin silloin kun auton "kylmä" käynnistää... ei meinaa pyöriä jos ei anna kaasua ja silloinkin kaasuun vastaa huonosti... Miten toimii jos otan ilmamäärä mittarin pois käynnistäessä autoa... Miten auto toimii jos otan sen mittarin pois... eli mistä huomaa jos vika on siinä...

Comment

• Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3452
                • Janakkala

Testerissä käytin ja vika koodi oli muistaakseni seoksen yläraja multiplikatiivinen... tai jotain sinne päin...
                Missä käytit testerissä???
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

Comment

• Jippo1
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2005
                  • 21

Käytin kuopiossa boschin testerissä... pitäisi olla sama kuin merkki liikkeissä.

Comment

• Spetke
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 3452
                    • Janakkala

Käytin kuopiossa boschin testerissä... pitäisi olla sama kuin merkki liikkeissä.
                    No noita Bemarin testereitähän varasteltiin useampi kappale tossa viime kesänä
                    Kuopiossa taitaa olla sit yksi niistä varastetuista koneista....
                    Ei siellä tainnut olla mitään päteviä mekaanikkoja jos homman puolitiehen jättivät, vai loppuiko sulta hillot? Luulisi heidän pistävän pelit kuntoon.
                    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

Comment

• kostaja!
                      Newbiemmer
                      • May 2006
                      • 3

Originally posted by Rocket
                      Massamittari merkkiliikkestä n.400€ (Bosch) ja tarvikkeesta sama mittari n.200€
                      kokeile ensin ottaa johto irti siitä mittarista ja ajaa sen kyllä huomaa heti jos vika on siinä...
                      mulla tosiaan myös kylmänä nykimisvikaa ja kaasuun ei tunnu vastaavan hyvin jne. Otin ilmamäärämittarista piuhan irti ja heti vastaa kaasuun paremmin. Ei tosin ihan täydellinen tunnu olevan jos piuha on irti, mutta parempi siis. Voisiko siis olla että vikana minulla on nimenomaan että tuo anturi on rikki? Eli jos se ois kunnossa niin pelaisi vielä paremmin kuin ilmna piuhaa, olenko käsittänyt oikein?
                      On sen verran kallis mittari, että ei viitsis mennä merkkiliikkeeseen vaihtaan jos vika korjaantuu sillä että vaihdan tuon itse...

Comment

• Rocket
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2005
                        • 155
                        • Ii

90% varma oon että massamittari on rikki.
                        EX:
                        BMW E46 316i

Comment

• Puuhis
                          Bimmer Rookie
                          • May 2006
                          • 77
                          • Turku

Mulla taas ei tunnu käyvän kylmäkäyntiä ollenkaan. Lähtee hyvin kyllä käyntiin mutta varvit jää siihen 8-900rpm paikkeille.
                          BMW E87 120d -04

Ex-
                          E46 320d Touring M-sport II -01
                          E36 316ti compact -94
                          E46 320 DAT -00
                          E39 530 dAT -03
                          E46 318i AT -01

Comment

• Tozi
                            BTCF Member
                            • Jun 2003
                            • 2056
                            • Epsoo

Originally posted by kostaja!
                            mulla tosiaan myös kylmänä nykimisvikaa ja kaasuun ei tunnu vastaavan hyvin jne. Otin ilmamäärämittarista piuhan irti ja heti vastaa kaasuun paremmin. Ei tosin ihan täydellinen tunnu olevan jos piuha on irti, mutta parempi siis. Voisiko siis olla että vikana minulla on nimenomaan että tuo anturi on rikki? Eli jos se ois kunnossa niin pelaisi vielä paremmin kuin ilmna piuhaa, olenko käsittänyt oikein?
                            On sen verran kallis mittari, että ei viitsis mennä merkkiliikkeeseen vaihtaan jos vika korjaantuu sillä että vaihdan tuon itse...
                            No eipä se vaihto siellä liikkeessä niin paljoa maksa enää tuon mittarin hinnan jälkeen
                            ja toisekseen, mulla ainakin joutuivat kuulema "ohjelmoimaan" samalla jotain uusiksi kun vaihtoivat...tiedä sitten mitä muka.

BMW varaosat, tuning & styling!

E92 335i -06
                            ex E46 330Ci -02
                            ex E46 328i Coupe -99
                            ex E36 325i Coupe -92

Comment

• Bimmerman88
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2009
                              • 117
                              • Tämä profiili poistettu käytöstä

Kaverin 316i valitti tuota multiplikatiivistä seosta... ilmamassa mittari oli vaihdettu noin vuosi sitten ja lambdakin on kunnossa. Vika korjaantui vaihtamalla motonetin 2kärkiset paskatulpat bmw omiin 4 kärkitulppiin...

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎