eli kun käynnistän auton "kylmänä" niin pyörii tosi huonosti sen n. 30 sekunttia kunnes lämpenee... kierrokset humppaa silloin noin 500 rpm.. Mikähän voivi olla vikana... Testerissä käytin ja vika koodi oli muistaakseni seoksen yläraja multiplikatiivinen... tai jotain sinne päin... Mistä päin kannattaisi vikaa ruveta etsimään. Päästöt oli normaalit, mut olisiko lamda anturi??? Lämpimänä toimii normaalisti.. ehkä pientä puutumista kun kiihyttää niin välillä havaittavissa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 -99 käyntiongelma
Collapse
X
-
Ei varmaan lambda kun päästöt on OK... Olisko ilmamassamittari, mulla aiheutti just samat oireet aluksi... Tuossa vielä mun topic aiheesta http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=66754EX:
BMW E46 316i
-
-
Originally posted by RocketEi varmaan lambda kun päästöt on OK... Olisko ilmamassamittari, mulla aiheutti just samat oireet aluksi... Tuossa vielä mun topic aiheesta http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=66754...
Comment
-
-
Originally posted by Jippo1Testerissä käytin ja vika koodi oli muistaakseni seoksen yläraja multiplikatiivinen... tai jotain sinne päin...
Ps. Mulla olis käypä ilmamassamittari.
Comment
-
-
Originally posted by Jippo1. Paljonko tuollainen ilmamäärämittari kustantaisi jos vika siinä on....
kokeile ensin ottaa johto irti siitä mittarista ja ajaa sen kyllä huomaa heti jos vika on siinä...EX:
BMW E46 316i
Comment
-
-
suurin ongelma on kuitenkin silloin kun auton "kylmä" käynnistää... ei meinaa pyöriä jos ei anna kaasua ja silloinkin kaasuun vastaa huonosti... Miten toimii jos otan ilmamäärä mittarin pois käynnistäessä autoa... Miten auto toimii jos otan sen mittarin pois... eli mistä huomaa jos vika on siinä...
Comment
-
-
Originally posted by Jippo1Käytin kuopiossa boschin testerissä... pitäisi olla sama kuin merkki liikkeissä.
Kuopiossa taitaa olla sit yksi niistä varastetuista koneista....
Ei siellä tainnut olla mitään päteviä mekaanikkoja jos homman puolitiehen jättivät, vai loppuiko sulta hillot? Luulisi heidän pistävän pelit kuntoon.
Comment
-
-
Originally posted by RocketMassamittari merkkiliikkestä n.400€ (Bosch) ja tarvikkeesta sama mittari n.200€
kokeile ensin ottaa johto irti siitä mittarista ja ajaa sen kyllä huomaa heti jos vika on siinä...
On sen verran kallis mittari, että ei viitsis mennä merkkiliikkeeseen vaihtaan jos vika korjaantuu sillä että vaihdan tuon itse...
Comment
-
-
Originally posted by kostaja!mulla tosiaan myös kylmänä nykimisvikaa ja kaasuun ei tunnu vastaavan hyvin jne. Otin ilmamäärämittarista piuhan irti ja heti vastaa kaasuun paremmin. Ei tosin ihan täydellinen tunnu olevan jos piuha on irti, mutta parempi siis. Voisiko siis olla että vikana minulla on nimenomaan että tuo anturi on rikki? Eli jos se ois kunnossa niin pelaisi vielä paremmin kuin ilmna piuhaa, olenko käsittänyt oikein?
On sen verran kallis mittari, että ei viitsis mennä merkkiliikkeeseen vaihtaan jos vika korjaantuu sillä että vaihdan tuon itse...
ja toisekseen, mulla ainakin joutuivat kuulema "ohjelmoimaan" samalla jotain uusiksi kun vaihtoivat...tiedä sitten mitä muka.
BMW varaosat, tuning & styling!
E92 335i -06
ex E46 330Ci -02
ex E46 328i Coupe -99
ex E36 325i Coupe -92
Comment
-
Comment