Moro
Ensi alkuun täytyy sanoa, että olen alle viikon ollu bemarin omistaja, joten tietämys autosta siten kovin vähäinen (eikä tietämystä ainakaan helpota italian kielinen ohjekirja). Sitten varsinaiseen kysymykseen. Eli autona otsikon mukainen menopeli vm-98. Eli kuinkahan nopeasti moottorin pitäis nousta normaaliin käyntilämpötilaansa kesähelteellä? Saa nimittäin ajella vähintään 10km, ennen kuin lämpötila edes ylittää ensimmäistä valkoista viivaa. Eikös normaalilämpötila ole suunnilleen mittarin puolivälissä? Onko näin hidas lämpiäminen normaalia? Olen tutkinut flektejä, tai viskoja, mitä nyt ovatkaan, niin ennen jäähdytintä oleva on ilmeisesti ilmastoinnin flekti, joka pyörii silloin kun ilmastointi on päällä. Mutta moottorin edessä oleva ropelli pyörii koko ajan. Ei tosin kovin nopeasti moottorin ollessa kylmä, mutta kuitenkin ilmaa se tuntuu jo silläkin nopeudella siirtävän. Eli pitäisikö tämän pyöriä koko ajan?
Ensi alkuun täytyy sanoa, että olen alle viikon ollu bemarin omistaja, joten tietämys autosta siten kovin vähäinen (eikä tietämystä ainakaan helpota italian kielinen ohjekirja). Sitten varsinaiseen kysymykseen. Eli autona otsikon mukainen menopeli vm-98. Eli kuinkahan nopeasti moottorin pitäis nousta normaaliin käyntilämpötilaansa kesähelteellä? Saa nimittäin ajella vähintään 10km, ennen kuin lämpötila edes ylittää ensimmäistä valkoista viivaa. Eikös normaalilämpötila ole suunnilleen mittarin puolivälissä? Onko näin hidas lämpiäminen normaalia? Olen tutkinut flektejä, tai viskoja, mitä nyt ovatkaan, niin ennen jäähdytintä oleva on ilmeisesti ilmastoinnin flekti, joka pyörii silloin kun ilmastointi on päällä. Mutta moottorin edessä oleva ropelli pyörii koko ajan. Ei tosin kovin nopeasti moottorin ollessa kylmä, mutta kuitenkin ilmaa se tuntuu jo silläkin nopeudella siirtävän. Eli pitäisikö tämän pyöriä koko ajan?
Comment