Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 328:n lämpö ongelma!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bimmer328
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 19

    E46 328:n lämpö ongelma!

    Auto on siis v. -98 ja ajettu n. 160tkm. Ongelmana on lämpöjen nousu, kun auto on tyhjäkäynnillä vähän pidempään. Ei siis nosta lämpöjä ajaessa. Jos esim. on monet liikennevalot peräkkäin ja antaa aina valojen kohdalla käydä tyhjäkäyntiä, niin 3-4 valojen jälkeen alkaa lämpömittari huilailla kohti punasta. Jos polkaisee kaasua ja pitää kierroksia vähän niin lämmöt alkaa laskea.

    No autoon on uusittu visko kytkin, termostaatti + lämpötilaanturi, ylävesiletku, paisuntasäiliö sekä vesipumppu...

    Ongelmat jatkuvat edelleen ja auto on TAAS Metro-autossa... Nyt ne vaihtavat sähköflektin! Sähköflekti on kuulema myös tarkoitettu antamaan lisä jäähdytystä koneelle.

    Mutta eikö sähköflekti ole tarkoitettu ilmastoinnin jäähdytykseen??? Ja sitäpaitsi jos kerta lämmöt alkaa laskemaan, kun laittaa kierroksia korkeemmalle, niin eikö se viittaa siihen että vesi ei kierrä kunnolla tyhjäkäynnillä??

    Jotenkin tämä vaan alkaa tuntumaan vähän rahastukselta! No eihän autoon sitten kaikkiaan kovin paljoa ole mennyt n. 1200ekee!

    Kansi on kuulemma kunnossa - nesteet/öljyt ei ole sekaisin ja paisuntasäiliöstä ei tule kuplia... Ja kone käy tod. hyvin..

    ONKO KELLÄÄN FAKTA TIETOA ASIASTA?? Ei tuo merkkiliikekkään tunnu kovin asiantuntija olevan!
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #2
    Faktaahan nyt ei ole kellään ennen kuin vika on selvitetty mutta itse veikkaisin edelleen vesipumppua.
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • Juice
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 820

      #3
      Ottamatta kantaa vikaan, aloin ihmetteleen tota viskoa E46:ssa...
      98 sedanissa olikin näemmä molemmat, eli visko ja erillinen kevyemmän tuntuinen sähköflekti syyläreiden etupuolella.
      99 coupessa taas ei ole enää kun sähköflekti viskon tilalla, ja hyvin riittää jäähyt. Molemmissa siis myös ilmastointi.

      Comment

      • kiitoh
        Bimmer Rookie
        • Nov 2003
        • 63
        • oulu

        #4
        Originally posted by Bimmer328
        Auto on siis v. -98 ja ajettu n. 160tkm. Ongelmana on lämpöjen nousu, kun auto on tyhjäkäynnillä vähän pidempään. Ei siis nosta lämpöjä ajaessa. Jos esim. on monet liikennevalot peräkkäin ja antaa aina valojen kohdalla käydä tyhjäkäyntiä, niin 3-4 valojen jälkeen alkaa lämpömittari huilailla kohti punasta. Jos polkaisee kaasua ja pitää kierroksia vähän niin lämmöt alkaa laskea.

        No autoon on uusittu visko kytkin, termostaatti + lämpötilaanturi, ylävesiletku, paisuntasäiliö sekä vesipumppu...

        Ongelmat jatkuvat edelleen ja auto on TAAS Metro-autossa... Nyt ne vaihtavat sähköflektin! Sähköflekti on kuulema myös tarkoitettu antamaan lisä jäähdytystä koneelle.

        Mutta eikö sähköflekti ole tarkoitettu ilmastoinnin jäähdytykseen??? Ja sitäpaitsi jos kerta lämmöt alkaa laskemaan, kun laittaa kierroksia korkeemmalle, niin eikö se viittaa siihen että vesi ei kierrä kunnolla tyhjäkäynnillä??

        Jotenkin tämä vaan alkaa tuntumaan vähän rahastukselta! No eihän autoon sitten kaikkiaan kovin paljoa ole mennyt n. 1200ekee!

        Kansi on kuulemma kunnossa - nesteet/öljyt ei ole sekaisin ja paisuntasäiliöstä ei tule kuplia... Ja kone käy tod. hyvin..

        ONKO KELLÄÄN FAKTA TIETOA ASIASTA?? Ei tuo merkkiliikekkään tunnu kovin asiantuntija olevan!


        onko jäähdytin kenno likainen?? purkais vähän esille ja stekkais lauhduttimen ja jäähdytin kennon väliin onko vuosien saatossa kertynyt tavaraa ja kunnon pesu molemmille kennoille...

        Comment

        • Juice
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 820

          #5
          Ilmauksissa mokailtu, eli esim. kannessa ilmalukko? Tuleeko lämpöä sisälle?

          Comment

          • Bimmer328
            Bimmer Rookie
            • May 2006
            • 19

            #6
            Originally posted by Juice
            Ilmauksissa mokailtu, eli esim. kannessa ilmalukko? Tuleeko lämpöä sisälle?
            Juu, tulee lämmintä sisälle!

            Mekin kyllä tossa ruettiin oikein porukalla miettimään ja vähän arvellaan tota samaa eli ei ole maltettu ilmata kunnolla... Mites muuten tuo korkki, päästääkö se painetta missään vaiheessa ulos?? Eikös tuolla jäähdytysjärjestelmässä ole n. 1 bar. paine??

            Ja tuo syylärin putsaaminen päältäpäin voisi olla ihan paikallaan.

            Comment

            • m0par
              Newbiemmer
              • Nov 2008
              • 5
              • Espoo

              #7
              e46 320d ongelmia lämpöjen kanssa

              mikä on tullut kun nostelee lämpöjä puna rajalle? Auton kun sammuttaa kuuluu selvästi porinaa jostain. voiko vika olla termostaatissa ? Välillä päästää kaikki vedet pihalle koneesta välillä taas ei ? ja auto 320d vm.2000

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎