Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 vaihteisto- ja ohjaustehostin öljyvuotoa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maukka86
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 488
    • Pirkanmaa

    e46 vaihteisto- ja ohjaustehostin öljyvuotoa

    Aloin tuossa vähän huoltaan autoa (320i vm-98). Noh huomasin sitten, että vaihteisto on hieman kostea. Kosteus näyttäis olevan pääasiassa öljynvaihtoproppujen ympäristössä, joten vuotaiskohan ne? Vai onko jossain päin jotain tiivistettä, joka vuotais tohon kohdalle? Ja vielä öljysuosituksia kyselisin tohon vaihteistoon, kun siinä ei ole minkään väristä kilpeä. Eli mitä öljyä kilvettömään vaihteistoon.

    Toiseksi ohjaustehostimen letkun liitos tiputtaa öljyä. Mahtaiskohan pelkkä klemmarin vaihto auttaa, vai onko tuo kuvassa näkyvä letku sellainen, että se täytyy kokonaan uusia jotta tulis kunnolla tiiviiks?

    Alla pari kuvaa vaihteistoista ja ohjaustehostimesta.

    Vaihteisto:
    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


    Ohjaustehostin:
    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.
    f22 220i
  • polkuauto
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 168

    #2
    Löysitkö syyn tohon vaihteiston öljyvuotoon? Proput? Onko muilla kenties ollu samaa vaivaa? Omassa (318i -99) on myös vaihteiston alaosa öljyssä. Pitäis tutkia asiaa tarkemmin kunhan saa auton kunnolla ilmaan.
    Ei perskule riitä kohta enää kahden käden sormet näihin tyyppivikoihin mitä tosta pelistä oon korjaillut. Toisaalta onpahan tullut vehje hyvinkin tutuks... Ja kaikesta huolimatta oon autoon enemmän kuin tyytyväinen

    Comment

    • maukka86
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2006
      • 488
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by polkuauto View Post
      Löysitkö syyn tohon vaihteiston öljyvuotoon? Proput? Onko muilla kenties ollu samaa vaivaa? Omassa (318i -99) on myös vaihteiston alaosa öljyssä. Pitäis tutkia asiaa tarkemmin kunhan saa auton kunnolla ilmaan.
      Ei perskule riitä kohta enää kahden käden sormet näihin tyyppivikoihin mitä tosta pelistä oon korjaillut. Toisaalta onpahan tullut vehje hyvinkin tutuks... Ja kaikesta huolimatta oon autoon enemmän kuin tyytyväinen
      Enpä ole syytä löytänyt. Auto oli joskus elokuussa huollossa ja siellä lisäsivät vaihteistoon 0,3l öljyä, kun käskin tarkistuttaa öljymäärän. Itsellä on kyllä koko vaihteiston toinen sivu täynnä öljyä, mutta vuoto ilmeisesti kuitenkin melko vähäistä, sillä ei sitä mitenkään tipoittain ole sieltä tullut.
      f22 220i

      Comment

      • superb
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 2827

        #4
        Klemmari ainakin vaihtoon tuosta ohjaustehostimen putkesta. Voi myös halutessaan katkaista sentin tai pari pois siitä putken päästä, jos siis siinä on sen verran varaa. Tarkista myös ohjaustehostimen öljyjen säiliön alapuolelta löytyvät putket ja niiden klemmarit.

        Comment

        • fastandfurious
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1731
          • Tampesteri

          #5
          Kun laitoin lohkolämmitintä omaan pirssiini, niin huomasin että itselläni oli aivan vastaavalla mallilla tuo ohjaustehostin . En siinä nopeesti, kyllä saanut selville, että mistä se öljy siihen on tullut... Jotenkin en usko siihen klemmariinkaan . Selvisikö itsellesi, jo mistä tuo vuotaa? :think
          ---------------------------------------------------
          E91 325d M-Sport
          ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
          E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

          Comment

          • maukka86
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 488
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by fastandfurious View Post
            Kun laitoin lohkolämmitintä omaan pirssiini, niin huomasin että itselläni oli aivan vastaavalla mallilla tuo ohjaustehostin . En siinä nopeesti, kyllä saanut selville, että mistä se öljy siihen on tullut... Jotenkin en usko siihen klemmariinkaan . Selvisikö itsellesi, jo mistä tuo vuotaa? :think
            Itse vaihdoin sen klemmarin siihen letkuun joka tulee säiliöltä pumpulle, siihen pumpun päähän. Tarkoitus oli myös vaihtaa säiliön puolelta klemmarit, mutta en viittinyt alkaa repiä sitä sitten irti, kun huomasin että säiliöltä lähtee kaksi letkua. Klemmari oli kyllä todella löysällä, sillä letkua pystyi pyörittämään aivan helposti kädellä. Todennäköisesti myös muut klemmarit menevät joskus vaihtoon, mutta mitään pahaa vuotoa siellä ei kyllä nyt ole, sillä öljyä ei ole nyt hävinnyt.
            f22 220i

            Comment

            • TINTTI
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 404
              • ...kuvan kaunis Koivuhaka

              #7
              Mun autosta oli Laakkosella unohtunu vaihtaa proppujen (perä ja laatikko) tiivisteet, kun niihin ostettaessa, 180tkm, vaihdettiin uudet öljyt ja tiputteli sitten tietty just niistä...
              420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
              ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
              ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
              ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
              ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
              ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎