Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 318i -98 viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kaimann
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 1214
    • Karigasniemi

    e46 318i -98 viritys

    Mieli tekis saada pikkusen lisää tehoa. Olen katellu lastuja mutta hirmuisen kallista on kun 11lisä heppaa maksaa 599,- digituning.com:sta
    Niimpä ajattelin kysyä jos joku tietäis mitä tekee virinokka, putkisto ja imupuolen ehostus?
    Silleen noin hinnat ja lisä tehot. miksei kannen madallus tai jotkut männät jotka nostaa puristusta.

    Ihan suoraan mikä kannattaa ja mikä ei ku ei oo varaa laittaa 320i:tä
    "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Usko pois...jos sinulla ei ole varaa vaihtaa autoasi vastaavan ikäiseen 320i:hin, niin sinulla ei missään tapauksessa ole varaa lähteä "virittämään" tuosta 318i:stä edes 320:n tehoista versiota joka vielä menee läpi päästöistä ja toimii jokapäiväisenä käyttöautona.

    Comment

    • Kaimann
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 1214
      • Karigasniemi

      #3
      niin mä vähän pelkäsinki.
      mitenkäs nuo kartio suodattimet, tuoko ne tehoja vai pelkästään kunnon imu äänet?
      "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

      Comment

      • tigu
        BTCF Member
        • May 2006
        • 945
        • Oulu

        #4
        Originally posted by Kaimann
        niin mä vähän pelkäsinki.
        mitenkäs nuo kartio suodattimet, tuoko ne tehoja vai pelkästään kunnon imu äänet?
        Veikkaanpa jälkimmäistä.Serkulla on sama auto kuin sinulla ja filtterillä ei saavuttanut muuta kuin kulutukseen +3l/100km.Omassa 325:ssa sama vaikutus
        -e21 m50-

        Comment

        • Kaimann
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 1214
          • Karigasniemi

          #5
          no civic:ssä ne tuo vähän luonnetta ne imu äänet mutta en kehtaa kyllä omaan AUTOON (lue bmw) sellasii amis tyylityksiä. poralla reikä pakariin katin edestä ni johan on äkänen peli.

          Mitäs ne kireät nokat maksaa?

          niin ja jos joku kertois vielä mikä kone tässä mun vehkeessä(e46 318i vm.-98) on kun oon selaillu foorumia ja täälä ku puhutaan m:sta ja b:stä
          Last edited by Kaimann; 16-08-2006, 06:18.
          "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

          Comment

          • northwolf
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 136
            • LPR

            #6
            M43B18?
            BMW clubin sivuilta löytyy hyvä tietopaketti koneista ja koreista
            BMW Club Finnland - Suomen BMW-kerhon viralliset kotisivut

            Comment

            • pmv
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 2032
              • tornio

              #7
              M43B19 kumminkin. Näissä e46:ssa oli aluksi sekä 316issä että 318i:ssä M43B19 kone hieman eri tehoisina.

              Comment

              • dsl Bimmer
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2005
                • 357

                #8
                Originally posted by Kaimann
                poralla reikä pakariin katin edestä ni johan on äkänen peli.
                Minkäs kokoinen reikä olis paras? Lambdan säätöihin se pakoputken vuoto ainakin vaikuttaa, joten ilmeisesti DME säätää rikkaammalle.

                Vai pitääkö ottaa koko katti pois, niin ei olisi turhaa vastusta?

                Comment

                • Jusaba
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2005
                  • 613
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by dsl Bimmer
                  Minkäs kokoinen reikä olis paras? Lambdan säätöihin se pakoputken vuoto ainakin vaikuttaa, joten ilmeisesti DME säätää rikkaammalle.

                  Vai pitääkö ottaa koko katti pois, niin ei olisi turhaa vastusta?

                  Empähän usko että nuita kannattaa ruea virittelemään, hyvin nopeesti tulee maksamaan se muutama heppa aika paljon ja sit huomaatkin että perskeles oisin muuten saanu sen 320 hommattua.. Empähän tiiä kumpi se on sitä amistelua vapari suodatin vai reiät pakoputkessa.. Mut ei niistä suotimista oo apuu..
                  MB


                  EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

                  Comment

                  • dsl Bimmer
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2005
                    • 357

                    #10
                    Originally posted by Jusaba
                    saanu sen 320 hommattua..
                    1,9 on paljon taloudellisempi kaupungissa kuin 2,8. Se merkkaa mulle ainakin aika paljon. Mieluummin ostan jonkun muun pikkuauton tai dieselin kuin 3 litrasta. Ihan vaan johtuen bensan hinnasta. Eihän noissa vanhoissa autoissa mitään tuntuvaa hintaeroa ole.

                    Comment

                    • Freak
                      BTCF Member
                      • Apr 2003
                      • 2563
                      • .

                      #11
                      320d:n 88mm iskulla oleva kampi BMW:ltä -> n. 1000€, sisältää uudet laakerit.
                      Männistä sorvissa reilu 2mm pois -> 100€ ehkä?
                      Kireämpi nokka -> 500€
                      Säädätys -> 500€

                      Lisäksi uudet männänrenkaat, lohkon hoonaus, tiivistesarja, asennustyöt, tehokkaampi katti päästöjen takia, putkisto jne.

                      Tulosena kaksilitrainen vapari, jossa hyvällä tuurilla on samat 150hv tehoa kuin 320i:ssä. Kuitenkin parempi alakierrosvääntö ja kevyempi kuin 320i eikä naapurilla varmastikaan ole samanlaista.

                      Onko järkeä? Ei varmasti, mutta onko monessa muussakaan asiassa.
                      Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                      Vanha Uuden liiton mies...

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Plus että mikään noista ei sinällään nosta tehoa itsessään, vaan mahdollistaa vain suuremman ilma+polttonesteseoksen hyödyntämisen(no, ok puristusten nosto ehkä hyötysuhteen kasvamisen myötä), Nyt vain pitää sitten keksiä miten ja mistä tuo lisäpolttoaine saadaan ja vielä niin että katsastuksella ei tule ongelmia(ilman että nyt siis ajatellaan pussitestejä jos hommasta halutaan laillista?). Ajonesto tekee orggisosien käytön mahdottomaksi, joten kyllä tuo ruiskutuspuoli menee kokonaisuudessaan vielä lisäksi uusiksi.

                        Comment

                        • Freak
                          BTCF Member
                          • Apr 2003
                          • 2563
                          • .

                          #13
                          Originally posted by Hemi
                          Plus että mikään noista ei sinällään nosta tehoa itsessään, vaan mahdollistaa vain suuremman ilma+polttonesteseoksen hyödyntämisen(no, ok puristusten nosto ehkä hyötysuhteen kasvamisen myötä), Nyt vain pitää sitten keksiä miten ja mistä tuo lisäpolttoaine saadaan ja vielä niin että katsastuksella ei tule ongelmia(ilman että nyt siis ajatellaan pussitestejä jos hommasta halutaan laillista?). Ajonesto tekee orggisosien käytön mahdottomaksi, joten kyllä tuo ruiskutuspuoli menee kokonaisuudessaan vielä lisäksi uusiksi.
                          Meinaatko etteivät vakiosuuttimet pysty mitenkään antamaan enempää soppaa? Eikö ongelma ole hoidettu uudelleen ohjelmoinnilla? Kertoisitko mikä sen mahdollisesti voisi estää?

                          Tuohon lakiasiaa en ota sen enempää kantaa kuin, että moottorin tilavuutta saa kasvattaa 10% ilman muutoskatsastusta. Nokka-akselin vaihtoa se ei tietenkään salli ellei kyseessä ole hyväksytty nokka.
                          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                          Vanha Uuden liiton mies...

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Enpä vain usko että tuon systeemin kapasiteetti riittää kovinkaan kummoisiin tuottoihin. Suuttimineen.
                            Laitonhan on jokainen vähäpäästöisen moottorin/järjestelmämuutos ilman päästöjen uudelleenspeksausta(=pussitesti).

                            Comment

                            • Tomppa123
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 1980
                              • Salo

                              #15
                              Originally posted by tigu
                              Veikkaanpa jälkimmäistä.Serkulla on sama auto kuin sinulla ja filtterillä ei saavuttanut muuta kuin kulutukseen +3l/100km.Omassa 325:ssa sama vaikutus

                              entäs jos laittaa vakioputsarin tilalle alkuperäiseen koteloon ns.tehofiltterin, ettei ole kartio tyyppiä, nouseeko bensankulutus silti? kokemuksia?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎