Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330tdi tekniset tiedot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tonboy
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 126
    • Ylöjärvi

    E46 330tdi tekniset tiedot

    Yritin etsiä netistä ja täältä. Kaiken muun tiedon sain paitsi vääntöä. Ja sitten jos jollain olisi tietoa paljonko tuollaisesta saa helpolla irti ja sillä saatuja tehoja.
    Kiitetään ja kumarretaan.
    E36 320 tilatouring -98
  • NokiLeka
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2341
    • Eurajoki

    #2
    Originally posted by tonboy
    Yritin etsiä netistä ja täältä. Kaiken muun tiedon sain paitsi vääntöä. Ja sitten jos jollain olisi tietoa paljonko tuollaisesta saa helpolla irti ja sillä saatuja tehoja.
    Kiitetään ja kumarretaan.
    Pre-facelift 184hv/390nm ja facelift 204hv/410nm.

    Uudelleen ohjelmoinnilla saa tehoja 220-250hv ja vääntöä enemmän kuin paikat kestää.
    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

    Comment

    • tonboy
      Bimmer Rookie
      • Oct 2004
      • 126
      • Ylöjärvi

      #3
      Olipas nopea vastaus. Kiitetään.
      E36 320 tilatouring -98

      Comment

      • docjones
        Bimmer Rookie
        • Mar 2005
        • 127

        #4
        e46 330d tekniset tiedot

        Nopea, mutta väärin. E46 330d:ssä on vääntöä 390Nm riippumatta onko facelift vai ei.
        204hv/410Nm kone tuli vuosimallin 2004 autoihin kun facelift tuli jo pari vuotta tuota ennen.

        Comment

        • NokiLeka
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2341
          • Eurajoki

          #5
          Originally posted by docjones
          Nopea, mutta väärin. E46 330d:ssä on vääntöä 390Nm riippumatta onko facelift vai ei.
          204hv/410Nm kone tuli vuosimallin 2004 autoihin kun facelift tuli jo pari vuotta tuota ennen.
          Vuonna 2002 syyskuusta lähtien e46:sta on saanut molemmilla moottoreilla. M57 motista otettiin 184hv/390nm ja M57N motista 204hv/410hv. Eli 2002 alettiin asentaa jo uudempaa moottoria. Ja eikös se faceliftikin tehty niillä paikkeilla?

          Mottihan pitäisi olla sama kantta, vauhtipyörää ja kytkintä lukuunottamatta.
          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

          Comment

          • tonboy
            Bimmer Rookie
            • Oct 2004
            • 126
            • Ylöjärvi

            #6
            Originally posted by NokiLeka
            Uudelleen ohjelmoinnilla saa tehoja 220-250hv ja vääntöä enemmän kuin paikat kestää.

            Sellainen tuli vielä mieleeni, että missä tuo ohjelmointi kannattaa tehdä ja kustannusarvio?
            E36 320 tilatouring -98

            Comment

            • NokiLeka
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2341
              • Eurajoki

              #7
              Originally posted by tonboy
              Sellainen tuli vielä mieleeni, että missä tuo ohjelmointi kannattaa tehdä ja kustannusarvio?
              Vähän riippuu, mutta Karala (Turbotec) ja Harinen (Special Tuning Harinen) nyt ainakin niitä tekee ja hinnat lähtee 700€:sta. Muitakin taitaa löytyä, mutta nuita enemmän on taidettu käyttää.
              "I do everything my Rice Crispies tell me to"

              Comment

              • docjones
                Bimmer Rookie
                • Mar 2005
                • 127

                #8
                Originally posted by NokiLeka
                Vuonna 2002 syyskuusta lähtien e46:sta on saanut molemmilla moottoreilla. M57 motista otettiin 184hv/390nm ja M57N motista 204hv/410hv. Eli 2002 alettiin asentaa jo uudempaa moottoria. Ja eikös se faceliftikin tehty niillä paikkeilla?

                Mottihan pitäisi olla sama kantta, vauhtipyörää ja kytkintä lukuunottamatta.
                M57N malli lanserattiin Suomessa mallivuoden 2004 autoihin. Tätä ennen Suomessa myydyt e46 330d:t ovat tulleet M57 koneella.
                Tehtaalta M57N koneella varustettua sedania on saanut 08/2002 asti.
                e46 sarjan facelift on julkaistu mallivuodelle 2002 eli autoihin jotka on valmistettu alkaen 09/2001.
                Moottorit eivät ole samat. Osanumerot ovat erit alkaen moottorilohkosta. Osat voivat varmaan olla samankaltaisia, mutta todelliset erot tietää vain BMW:n insinööri.

                Comment

                • NokiLeka
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2341
                  • Eurajoki

                  #9
                  Originally posted by docjones
                  M57N malli lanserattiin Suomessa mallivuoden 2004 autoihin. Tätä ennen Suomessa myydyt e46 330d:t ovat tulleet M57 koneella.
                  Tehtaalta M57N koneella varustettua sedania on saanut 08/2002 asti.
                  e46 sarjan facelift on julkaistu mallivuodelle 2002 eli autoihin jotka on valmistettu alkaen 09/2001.
                  Moottorit eivät ole samat. Osanumerot ovat erit alkaen moottorilohkosta. Osat voivat varmaan olla samankaltaisia, mutta todelliset erot tietää vain BMW:n insinööri.
                  Huom. Suomessa myytyihin, mutta entäs tuontiautot

                  Tottahan moottorit voivat olla erilaiset muualtakin. Mutta uskoisin osien sopivan suurimmaksi osaksi päittäin.

                  Valmistenumerollahan tuon moottorin selvittää, eli auton valmistenumeron 7 viimeistä numeroa vaikka tuonne realoem:iin, niin siltähän se paljastuu.
                  "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎