Yritin etsiä netistä ja täältä. Kaiken muun tiedon sain paitsi vääntöä. Ja sitten jos jollain olisi tietoa paljonko tuollaisesta saa helpolla irti ja sillä saatuja tehoja.
Kiitetään ja kumarretaan.
Yritin etsiä netistä ja täältä. Kaiken muun tiedon sain paitsi vääntöä. Ja sitten jos jollain olisi tietoa paljonko tuollaisesta saa helpolla irti ja sillä saatuja tehoja.
Kiitetään ja kumarretaan.
Pre-facelift 184hv/390nm ja facelift 204hv/410nm.
Uudelleen ohjelmoinnilla saa tehoja 220-250hv ja vääntöä enemmän kuin paikat kestää.
Nopea, mutta väärin. E46 330d:ssä on vääntöä 390Nm riippumatta onko facelift vai ei.
204hv/410Nm kone tuli vuosimallin 2004 autoihin kun facelift tuli jo pari vuotta tuota ennen.
Nopea, mutta väärin. E46 330d:ssä on vääntöä 390Nm riippumatta onko facelift vai ei.
204hv/410Nm kone tuli vuosimallin 2004 autoihin kun facelift tuli jo pari vuotta tuota ennen.
Vuonna 2002 syyskuusta lähtien e46:sta on saanut molemmilla moottoreilla. M57 motista otettiin 184hv/390nm ja M57N motista 204hv/410hv. Eli 2002 alettiin asentaa jo uudempaa moottoria. Ja eikös se faceliftikin tehty niillä paikkeilla?
Mottihan pitäisi olla sama kantta, vauhtipyörää ja kytkintä lukuunottamatta.
Sellainen tuli vielä mieleeni, että missä tuo ohjelmointi kannattaa tehdä ja kustannusarvio?
Vähän riippuu, mutta Karala (Turbotec) ja Harinen (Special Tuning Harinen) nyt ainakin niitä tekee ja hinnat lähtee 700€:sta. Muitakin taitaa löytyä, mutta nuita enemmän on taidettu käyttää.
Vuonna 2002 syyskuusta lähtien e46:sta on saanut molemmilla moottoreilla. M57 motista otettiin 184hv/390nm ja M57N motista 204hv/410hv. Eli 2002 alettiin asentaa jo uudempaa moottoria. Ja eikös se faceliftikin tehty niillä paikkeilla?
Mottihan pitäisi olla sama kantta, vauhtipyörää ja kytkintä lukuunottamatta.
M57N malli lanserattiin Suomessa mallivuoden 2004 autoihin. Tätä ennen Suomessa myydyt e46 330d:t ovat tulleet M57 koneella.
Tehtaalta M57N koneella varustettua sedania on saanut 08/2002 asti.
e46 sarjan facelift on julkaistu mallivuodelle 2002 eli autoihin jotka on valmistettu alkaen 09/2001.
Moottorit eivät ole samat. Osanumerot ovat erit alkaen moottorilohkosta. Osat voivat varmaan olla samankaltaisia, mutta todelliset erot tietää vain BMW:n insinööri.
M57N malli lanserattiin Suomessa mallivuoden 2004 autoihin. Tätä ennen Suomessa myydyt e46 330d:t ovat tulleet M57 koneella.
Tehtaalta M57N koneella varustettua sedania on saanut 08/2002 asti.
e46 sarjan facelift on julkaistu mallivuodelle 2002 eli autoihin jotka on valmistettu alkaen 09/2001.
Moottorit eivät ole samat. Osanumerot ovat erit alkaen moottorilohkosta. Osat voivat varmaan olla samankaltaisia, mutta todelliset erot tietää vain BMW:n insinööri.
Huom. Suomessa myytyihin, mutta entäs tuontiautot
Tottahan moottorit voivat olla erilaiset muualtakin. Mutta uskoisin osien sopivan suurimmaksi osaksi päittäin.
Valmistenumerollahan tuon moottorin selvittää, eli auton valmistenumeron 7 viimeistä numeroa vaikka tuonne realoem:iin, niin siltähän se paljastuu.
Comment