Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320 coupe/sedan ongelmat/tyyppiviat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TailG
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 145

    E46 320 coupe/sedan ongelmat/tyyppiviat

    Ensimmäinen viesti tännekkin, yritin searchilla hakea mutta ei suoraan osunut silmään.

    Tarkoituksena olisi siis vaihtaa nykyinen V40 T4 johonkin E46 malliin, tällä hetkellä mielessä on E46 320 coupe tai sedani Saksasta tuotuna. Vuosimalli 98-00.

    Kysymys kuulukin:

    Mitä tyyppivikoja ko. mallissa on, pääasiassa koneen/voimansiirron (ns. "kalliit ongelmat") suhteen? Searchilla löytyi mallisarjasta yleensä jotain mutta ei ko. koneesta.

    Onko vuosimallilla hirveästi väliä vikojen suhteen, ts. onko alkuvuosien malleissa paljonkin enemmän vikoja?

    Nokkaa pyöritetään ilmeisesti näissä kutosissa ketjuilla, eikö? Ongelmia tämän suhteen?

    Missä kilsamäärissä alkaa tulemaan ns. ison rempan tarvetta?

    Onko kokemuksia vastaavista saksan tuontipeleistä?

    Kiitoksia etukäteen ja pahoitteluni jos aihetta on jo käsitelty.
  • arska84
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1356
    • Seinäjoki

    #2
    tein jo oman aiheen,mutta itse haluaisin kans tietää vähän faktoja kyseisestä mallista...
    BMW PREMIUM

    BMW E46 318

    Comment

    • TailG
      Bimmer Rookie
      • Sep 2006
      • 145

      #3
      Niin, osaako kukaan auttaa? Mites noi 2.0L vs. 2.2L moottorit, löytyykö jotain eroja esim. luotettavuudessa/ongelmien määrässä yms.?

      Comment

      • e46 ci
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 583

        #4
        Sanoisin että kannattaa laittaa suoraan 2,5L tai jopa 2,8L, kutosen alavääntö on 2litraisessa niin olematon että tuon turbokoneen jälkeen olet muuten ihmeissään. Kulutuksessa ei ole juurikaan eroja ja samat synnit näitä kaikkia vaivaa eli alatukivarret, vesipumput, lämppärinmoottorin laakeri ja joissain yksiloissä konepellin ja takakontin ruostuminen. Hyviä ajaa ja nykyaikaisia sisältä ja varsinkaan coupe ei korimallina vielä vanhan näköinen vaikka uusi malli onkin kohta viereisessä parkkiruudussa "huonolla" tsäkällä.. 330 omaa mukavaa käytännön löylyä mutta ehkä ne on vielä vähän yliarvostettuja hinnaltaan ja toisaalta edes M3 ei liiku 343hv tarpeeksi ja on kallis ylläpitää joten itse ehkä kallistuisin 328ci M-sport malliin jos nyt olisin laittamassa e46:ta.
        ? <-E90, E39, E46, E36, E35..

        Comment

        • TailG
          Bimmer Rookie
          • Sep 2006
          • 145

          #5
          Noh alavääntö tuskin on ongelma ottaen huomioon että T4:ssa ei tapahdu juuri mitään ennen kolmea tonnia. On vain tullut todettua että tehot ei enään napostele niin paljoa kuin aikaisemmin ja liikkuminen on ehkä vähän rauhallisempaa, siksi ajattelin 320Ci mallia.

          Mitäs tollanen 2.0/2.2L kone kuluttaa kaupungissa/maantiellä ns. normiajolla?

          Comment

          • e46 ci
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 583

            #6
            Noin 11/7 litraa riippuen toki kiireestä..
            ? <-E90, E39, E46, E36, E35..

            Comment

            • Spoosh
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2005
              • 893
              • Espoo

              #7
              Originally posted by e46 ci
              Sanoisin että kannattaa laittaa suoraan 2,5L tai jopa 2,8L, kutosen alavääntö on 2litraisessa niin olematon että tuon turbokoneen jälkeen olet muuten ihmeissään. Kulutuksessa ei ole juurikaan eroja ja samat synnit näitä kaikkia vaivaa eli alatukivarret, vesipumput, lämppärinmoottorin laakeri ja joissain yksiloissä konepellin ja takakontin ruostuminen. Hyviä ajaa ja nykyaikaisia sisältä ja varsinkaan coupe ei korimallina vielä vanhan näköinen vaikka uusi malli onkin kohta viereisessä parkkiruudussa "huonolla" tsäkällä.. 330 omaa mukavaa käytännön löylyä mutta ehkä ne on vielä vähän yliarvostettuja hinnaltaan ja toisaalta edes M3 ei liiku 343hv tarpeeksi ja on kallis ylläpitää joten itse ehkä kallistuisin 328ci M-sport malliin jos nyt olisin laittamassa e46:ta.
              Itselläni ollut 320i e46 aiemmin. Nyt olen taas e46:ta etsimässä, ja olen suosiolla ohittanut kaikki 2.0 litraiset etsiessäni ajokkia. On epämiellyttävä ajaa, kun on jotenkin vajaatehoisen oloinen. Vaikka specsit väittää sen oleva 150hv, niin se ei aina siltä tunnu. Bensan kulutus on kuitenkin aikalailla samaa luokka 2.5 litraisen kanssa.
              Nykyiset
              Audi A4 Avant 1.8 TFSI 118kW quattro -09
              Audi A3 1.6 75kW Aut. -00
              Yamaha YZF-R6R -06


              Entiset
              BMW 320iA 2.2 Aut. e46 -01
              BMW 523iA 2.5 Aut. e39 -97
              BMW 320i 2.0 e46 Touring -00
              BMW 325i 2.5 e36 -91

              Comment

              • MazterI
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 312
                • Jyväskylä

                #8
                Tuo tehoasia on tietty makuasia, minulle on riittänyt. Itselläni on ajossa -00 mallin 320E46 Sedani.

                Tyyppivikoja on varmaankin juuri nuo mainitut tukivarret yms. Lisäksi ärsyttäviä juttuja on mm. aika paljon raportoidut tiivisteiden kitinät ikkunoissa, niistä tosin pääsee eroon. Samoin sähkölaseista vissiin menee niitä lasinnostimia tms. palasia sieltä jonkinverran, mutta nämä on juuri sitä kosmetiikkaa.

                Isompia ongelmia en ole kauheasti kuullut, toki varmasti joissain kilsoissa tulee vastaan mutta yleisesti ei isoja sudenkuoppia kaiketikaan ole. Moottoreista kai on (ainakin 2 litrasesta) mennyt niitä ilmamäärämittareita ja kampiakselin asentotunnareita jonkin verran, tai siis niitä on vaihdateltu takuuseen. Nämä viat tosin asettunevat jo kilsamäärien alkutaipaleelle jos sattuu vialliset nikaleet menijässä olemaan. Nokkaketjuissa ei käsittääkseni ole ongelmia ollut.

                Itse en tuota 320:stä 2 litraisella kovin laiskaksi moiti, mutta en sitä kyllä urheiluautoksi mielläkään. Normaaliksi käyttöautoksi minusta ainakin tosi mukava, itse olen ollut valintaani todella tyytyväinen.

                Kulutus on mulla ollu 8 litran paikkeilla, tarkemmin näkee linkistä. http://www.tankkaus.com/cardata.php?nr=1705

                Comment

                • Convertible
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 2638
                  • Turku

                  #9
                  Kannatttaa varmaan tuoda joko 320 2.2 koneella tai 325/330 niihin vanhemman konesarjojen autoihin ei enää kannata lähteä, kun nuo uudemnmat on jo niin halpoja. Saksassa nuo on melkein samanhintaisia ja kun suomeen on tullut eniten 330 malleja, niin niiden hinnat/ verot on samalla tasolla kuin 320/325, joita ei tuoda niin paljon. (maksoin keväällä 2003 malliseen 330xi:hin veroja 11059€)

                  Kulutukset kuutosissa on käytännössä ihan samoja oli kone sitten 320-330, pieniä heittoja sinne tänne.
                  F25 X3 35d
                  E87 118i
                  E46 330ti
                  E46 M3
                  E30 M3
                  E30 M3 Convertible
                  Z3 Roadster

                  Comment

                  • TailG
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2006
                    • 145

                    #10
                    Jos on hankkimassa vuosimallia 00-01 ja autolla on ajettu esim. 120.000km niin mitkä kohteet tulisi tarkistaa erityisellä tarkkuudella ja mitkä remontit tulevat tässä kohtaa ajankohtaiseksi? Onko mitään ns. isompaa remppakohdetta tulossa näillä kilsoilla ja onko jotain sellaista mikä pitää olla jo hoidettuna ettei tule ongelmia samantien?

                    Miten tulisi todeta yleisimpien potentiaalisten ongelmien olemassaolo, eli ts. minkälaisia 'testejä' tulisi tehdä jotta saataisiin selvyys mahdollisten vikojen olemassaolosta (esim. tukivarret, vesipumput jne)?

                    Comment

                    • e46 ci
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 583

                      #11
                      Katsot yleiskunnon tietysti onko kulumiset linjassa jne ja ajossa sitten tuntee esim tukivarret ettei auto puolla ja kulkee ratti suorassa ilman kolinoita. Mitään lotinoita ja ylimääräisiä ääniä ei tämän ikäisissä saa vielä olla jos on kunnossa. Voortit erikseen.. (Firman mondeo kolisi ja lotisi jo uutena 04 huolloista huolimatta ja ruostuki se perkele jo eka kesänä.. Oikeastaan mitään vikaa ei ole-puuttunut..)
                      ? <-E90, E39, E46, E36, E35..

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎