Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 325 lähtöongelmia *Selvinnyt,kai*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maho
    Bimmer Rookie
    • Jun 2006
    • 43

    E46 325 lähtöongelmia *Selvinnyt,kai*

    Ikävä ominaisuus tullut tuohon epeliin.
    Ihmettelin miten on niin pirun vaikea lähteä liikkeelle (hitaaaasti) ilman että meinaa koko laitos sammua.

    Huomasin sitten seuraavaa, tyhjäkäynnillä kierrokset ok n. 700.
    Kun kaasua painaa varovasti, niin että kierrokset nousee n. 1200-1300, alkaa heijaaminen. Vaikka kaasua pitää täysin samassa kohtaa, kierrokset heittää koko ajan tuota 700-1300 väliä. Heti kun jengat nostaa yli tuon 1300, pysyy ne myös siellä missä pitää.
    Pientä nykimistä myös ilmenee lämäpohjassa. Mitään vikakoodeja ei löytynyt, ja päästötkin ok. Tasavauhtia kulkee myös nätisti, ei mitään heijausta kulutusmittarissa.
    Olisiko arvon raadilla jotain mielessä mikä voisi olla pielessä?
    Last edited by Maho; 20-11-2006, 07:44.
    E46 CI 325 -01
  • Maho
    Bimmer Rookie
    • Jun 2006
    • 43

    #2
    Vastataan nyt itse itselle, parin puhelinsoiton jälkeen on ehdotettu hyvin epävarmasti tyhjäkäyntimoottoria. Täytyy myöntää ettei hajuakaan miten tuon pitäisi toimia, joten onko tuo edes mahdollista?
    E46 CI 325 -01

    Comment

    • Lanttu
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 1643

      #3
      Kai se voi olla mahdollista, tosin lisäilmaluistin (tyhjäkäyntimoottorin) temppuilu oireilee yleensä vaikkapa siten, että joutokäynti soutaa tai jos tulet valoihin ja painat kytkimen pohjaan, kierrokset ensin nousevat ja sitten voivat laskea todella alas, jonka jälkeen soutaminen ja huopaaminen alkaa. Onko joutokäynti moottori lämpimänä tasaista, myös moottoritilasta kuunneltuna?

      Comment

      • Antinontoxic
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2003
        • 447
        • Vantaa

        #4
        Ite veikkaisin kans tyhjäkäyntimoottoria.

        Comment

        • Maho
          Bimmer Rookie
          • Jun 2006
          • 43

          #5
          Originally posted by Lanttu
          Kai se voi olla mahdollista, tosin lisäilmaluistin (tyhjäkäyntimoottorin) temppuilu oireilee yleensä vaikkapa siten, että joutokäynti soutaa tai jos tulet valoihin ja painat kytkimen pohjaan, kierrokset ensin nousevat ja sitten voivat laskea todella alas, jonka jälkeen soutaminen ja huopaaminen alkaa. Onko joutokäynti moottori lämpimänä tasaista, myös moottoritilasta kuunneltuna?
          Joutokäynti ei heijaa mihinkään suuntaan. Käy myös korvakuulolla ulkopuolelta kuunneltaessa todella nätisti ja tasaisesti. Sen takia vahvasti epäilen ettei vika voi olla tuossa tyhjäkäyntimoottorissa. Vasta sitten kun kaasua alkaa painamaan kevyesti, alkaa se huojuminen.
          E46 CI 325 -01

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Testerille nyt kuitenkin ensin katsomaan vikakoodit.

            Comment

            • Maho
              Bimmer Rookie
              • Jun 2006
              • 43

              #7
              Originally posted by Hemi
              Testerille nyt kuitenkin ensin katsomaan vikakoodit.
              Ei antanut Laakkosella mitään koodeja
              E46 CI 325 -01

              Comment

              • Maho
                Bimmer Rookie
                • Jun 2006
                • 43

                #8
                Nostellaanpa tätä vaihteeksi taas ylös.
                Nyt on käyty uudestaan lukasemassa vikakoodit, tulos, ei mitään vikaa missään. Tosi hyvä... nyt menee arpomiseksi. On ehdotettu mm. kaasuläpän asentotunnistinta tms. Se menee nyt ensimmäiseksi vaihtoon. Samalla roplataan tuota tyhjäkäyntimoottoria, tosin useammassa paikassa kaikki ovat olleet sitä mieltä, ettei oireet sovi oikein tuohon mokkulaan.

                Edelleen otetaan vinkkejä vastaan jos joku keksii jotain, saa olla kuinka tyhmää tahansa. Kaikki käy
                E46 CI 325 -01

                Comment

                • houdini
                  Newbiemmer
                  • Oct 2006
                  • 2

                  #9
                  ilmamäärämittari? on käynyt niinkin että vikakoodeista ei löydetty mitään vikaa, mutta toisessa liikkeessä käytettäessä vika löytyikin

                  oireet ainakin kuulostaa samalta ja myöhemmin se nykiminen lämä pohjassa lisääntyi
                  Last edited by houdini; 10-10-2006, 14:57.

                  Comment

                  • Maho
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2006
                    • 43

                    #10
                    Originally posted by houdini View Post
                    ilmamäärämittari? on käynyt niinkin että vikakoodeista ei löydetty mitään vikaa, mutta toisessa liikkeessä käytettäessä vika löytyikin

                    oireet ainakin kuulostaa samalta ja myöhemmin se nykiminen lämä pohjassa lisääntyi
                    Ilmamäärämittaria kokeilin ensimmäisenä, ennenkuin edes kirjoitin koko ongelmasta tänne, unohtui tuo vaan mainita. Ei mitään vaikutusta ongelmaan.

                    Ensin luettiin koodit laakkosella, ei mitään, ja tänään ne luettiin Bemulla, ei mitään...
                    E46 CI 325 -01

                    Comment

                    • exodus
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2003
                      • 774
                      • Oulu

                      #11
                      jos se nyt yhtään lohduttaa, niin et ole yksin: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=78790

                      Comment

                      • Northstar
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2003
                        • 745
                        • Järvenpää

                        #12
                        Originally posted by Maho View Post
                        ...saa olla kuinka tyhmää tahansa.
                        Jos mahdollista niin koitapa sitä nokka-akselin vai akselien, anyway, asennontunnistinta. Itsellä siinä oli vikaa ja kärry sillee "tärräsi" kun lähti alhaisilla kierroksilla (suurinpiirtein kuin kytkin olisi ollut finaalissa). Kyseisen osan vaihto auttoi.
                        sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita

                        Comment

                        • Maho
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2006
                          • 43

                          #13
                          Originally posted by Northstar View Post
                          Jos mahdollista niin koitapa sitä nokka-akselin vai akselien, anyway, asennontunnistinta. Itsellä siinä oli vikaa ja kärry sillee "tärräsi" kun lähti alhaisilla kierroksilla (suurinpiirtein kuin kytkin olisi ollut finaalissa). Kyseisen osan vaihto auttoi.

                          Kai se täytyy tuotakin ehdottaa.
                          Maanantaina menee huoltoon, katsotaan mitä nyt saavat aikaseksi.
                          E46 CI 325 -01

                          Comment

                          • Maho
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2006
                            • 43

                            #14
                            Noniin, eipä vieläkään löydy mitään.
                            Tulpat vaihdettiin, joka auttoi vähän perstuntumalta nykimiseen.
                            Tuohon heijaamiseen ei löydetä mitään järkevää syytä.
                            Imuvuotoja on nyt etsitty sillä syynillä, ettei niitä varmasti ole.
                            Seuraava siirto on alkaa arpapelillä vaihtamaan osia, ei kuulosta kovin järkevältä. Ilmeisesti seuraavaksi vaihdetaan "huvikseen" tuo nokka-akselin asentotunnistin. Eikös kuitenkin kaikissa tapauksissa siitä pitäisi jäädä vikakoodi jos siinä jotain ongelmaa on?
                            E46 CI 325 -01

                            Comment

                            • Northstar
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2003
                              • 745
                              • Järvenpää

                              #15
                              Originally posted by Maho View Post
                              Eikös kuitenkin kaikissa tapauksissa siitä pitäisi jäädä vikakoodi jos siinä jotain ongelmaa on?
                              Minun mielestä kyllä pitäisi jäädä mutta... (varsinkin jos miltei kaikkea muuta on jo koitettu)
                              Vierestä katselin kun se vaihdettiin ja ei näyttänyt pahalta hommalta, joten jos onnistuu niin tottakai kannattaa vain koittaa auttaako se, ei ostaa sitä vain suoraan. Tiedän, useasti se ei ole mahdollista = ärseestä.
                              sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎