Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46: Kaasupolkimen "nihkeä" kohta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flail
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 58

    E46: Kaasupolkimen "nihkeä" kohta

    Auton käydessä kaasupolkimeen ilmestyy ikävän nihkeä kohta alkuun.
    Liikkeelle lähtö on erittäin harmittavaa koska poljinta saa painaa hieman voimalla päästäkseen nihkeän kohdan yli, josta seurauksena tietysti kierrokset nousee nopeasti, kytkin kuluu ja liikkeelle lähtö on nykivää.

    Vika itse ei ole polkimessa tai sen nivelessä.

    Mistä pitäisi alkaa etsimään vikaa?
  • Retze
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 422
    • Keski-Suomi

    #2
    vs.

    Milläs moottorilla kyseinen auto on?
    Vois luulla et kaasuläppä takertelee hieman.Paitsi jos valvetronic tietysti.
    nyk. jalkapelillä
    ex BMW 320i

    Comment

    • flail
      Bimmer Rookie
      • Feb 2004
      • 58

      #3
      Autona e46 318 -98.

      Ja edelliseen sen verran lisänä et nihkeä kohta ilmestyy vain silloin kun polkasee kaasun pohjaan ja päästää vapaana ylös.

      Eli se jää jotenkin hiukan bänniin sinne yläasentoon.

      Vika vaijerissa? pitääkö vaihtaa vai saako sitä jotenkin säädettyä

      Comment

      • Fahrer
        Bimmer Rookie
        • Feb 2005
        • 45

        #4
        Oletko aivan varma ettei vika ole polkimen nivelessä/saranassa? Itsellä oli joskus samanlaista nihkeyttä, mikä korostui pakkasilla ja kaasu jäi toisinaan hieman "päälle". Puhdistin nivelen ja sen ympäristön paskasta sekä ruiskutin öljyä eikä ole sittemmin oireillut

        Comment

        • draiveri
          Bimmer Rookie
          • Jan 2005
          • 42

          #5
          Originally posted by flail View Post
          Auton käydessä kaasupolkimeen ilmestyy ikävän nihkeä kohta alkuun.
          Liikkeelle lähtö on erittäin harmittavaa koska poljinta saa painaa hieman voimalla päästäkseen nihkeän kohdan yli, josta seurauksena tietysti kierrokset nousee nopeasti, kytkin kuluu ja liikkeelle lähtö on nykivää.

          Vika itse ei ole polkimessa tai sen nivelessä.

          Mistä pitäisi alkaa etsimään vikaa?
          Itsellä sama juttu. Esim kun risteyksen ajaa moottorijarrutuksella läpi ja sen jälkeen lähtee taas kiihdyttämään niin sitä on melkeinpä mahdoton saada tasaisesti lähtemään vaan aina nykäisee alussa

          Comment

          • Kaimann
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 1214
            • Karigasniemi

            #6
            Kuin myös, huomaa hyvin kun on cruisella ajanu ja tahtoo polkasta niin poljin on ikään kuin jumissa. On pitänu jo pitemmän aikaa alkaa putsaan ja rasvaan tuota poljin mutta ku ei kiirehtiä kannata
            tuossa oli kans samasta aihaeesta http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=54952
            Last edited by Kaimann; 22-09-2006, 22:21.
            "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

            Comment

            • 535SD
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2005
              • 1068
              • Lahti

              #7
              ruikkaa sinne imusarjan päähän vaijerin juureen/jouseen jotain crc:tä yms
              itellä ainakin auttoi
              Olleita ja menneitä
              1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

              Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

              Comment

              • Tuotanur
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 275
                • 03

                #8
                Originally posted by flail View Post
                Auton käydessä kaasupolkimeen ilmestyy ikävän nihkeä kohta alkuun.
                Liikkeelle lähtö on erittäin harmittavaa koska poljinta saa painaa hieman voimalla päästäkseen nihkeän kohdan yli, josta seurauksena tietysti kierrokset nousee nopeasti, kytkin kuluu ja liikkeelle lähtö on nykivää.

                Vika itse ei ole polkimessa tai sen nivelessä.

                Mistä pitäisi alkaa etsimään vikaa?
                Samaa vaivaa omassani, M43B19 ja pykälä on ainoastaan koneen käydessä eikä aina silloinkaan. Varmaan kaasuläppä vähän jumittaa, mutta en ole viitsinyt paneutua tuohonkaan.
                Last edited by Tuotanur; 23-09-2006, 16:57. Reason: typoja

                Comment

                • Havis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1836
                  • Kotona/Poissa

                  #9
                  Samanlaista vaivaa tuntui olevan myös omassa E39 523i -96:ssa, ja siinä ainakin auttoi kun oikoi hiukan kaasuvaijerin reittiä. E39:ssa vaijeri kulkee kuljettajan puoleisen raitisilmasuodattimen kotelon alla, ja saattaa olla jyrkällä mutkalla.

                  Ite tein niin, että kun aukaisin suodattimen sen likasuuden tarkistusta varten, otin samalla koko kotelon irti. Sitten hypistelin vaijeria ja koitin laittaa sen niin, ettei suodatin paikoilleen laitettuna painaisi vaijeria.

                  Toistaiseksi kaasupoljin ei ole tahminut enää.

                  (E46 vaijeri saattaa toki kulkea erilaista reittä, mutta oisko kuitenkin vaijerin aiheuttama ongelma?)
                  "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                  E60 523iA -08

                  Comment

                  • Kaimann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 1214
                    • Karigasniemi

                    #10
                    Itellä ei tuo kaasuläpän puhdistus tuonut toivottua tulosta.
                    Sitten säädettiin silmä tutkimus asentoon ja alettiin katteleen, aivot raksutti ja perse lauloi, niinhän se menee, oli yksin taikka kaverin kanssa niin aina haisee paska.
                    Tutkimus tuotti tuloksen että läppä toppasi tuonne putken sisään, joten 8mm lenkki ja pieni kuuskulma avain ja säätämään niin että tuo läppä ei vastaa enää mihinkään vaan läpän pysäytys tapahtuu tuossa putken ulkopuolella olevaan säätö ruuviin. Nyt poljin luistaa kuin halpa nainen illan viimeisen asiakkaan kohalla.
                    "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                    Comment

                    • JGroover
                      Newbiemmer
                      • Jun 2006
                      • 14

                      #11
                      Sama ongelma oli myös. Kaasuläppä ei päässyt vapaasti liikkumaan.. Rätti käteen ja se läpän ympärys putkesta siistiks. Auto on 6v vanha ja kyllä siellä sitä skeidaa sitten riittikin. Nyt moottori reagoi kaasuun heti.
                      E46 318i -00

                      Comment

                      • Kaimann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 1214
                        • Karigasniemi

                        #12
                        Onkohan kellään tietoa että mitä motti tykkää jos tuonne läpän sisäpuolelle,(meneekö imusarjaan vai?) Ruuttaa jotain jarru tai maffi cleaneriä. On meinaan melkoosen paskanen tuo putki tuolta sisempää. Lähteekö tuo paska seilaamaan ja tukkii suuttimet tai jotain??:think
                        "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                        Comment

                        • flail
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2004
                          • 58

                          #13
                          Itse putsasin tuon kaasuläpän juuri crc med rätti, ja nyt toimii niinkuin pitääkin.

                          Suuret kiitokset.

                          Comment

                          • Maho
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2006
                            • 43

                            #14
                            Osaako joku neuvoa noobia missä tuo kaasuläppä tarkalleen sijaitsee E46 325
                            E46 CI 325 -01

                            Comment

                            • Kaimann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 1214
                              • Karigasniemi

                              #15
                              Originally posted by Maho View Post
                              Osaako joku neuvoa noobia missä tuo kaasuläppä tarkalleen sijaitsee E46 325
                              Ruuvaa kaasuläppäkotelon päällä oleva muovisuoja irti. Tämän jälkeen pääset irrottamaan ilmanputsarikotelolta tulevan ilmaputken, minkä jälkeen pääset käsiksi kaasuläppään.
                              Crc:n ja rätin avulla paikat puhtaaksi kaasuläpän ympäriltä ja kamat kasaan. Hommaan menee noin vartti ja auto tuntuu kuin uudelta.
                              polkuauto is offline Report Post Reply With Quote

                              Eli ku lähet ilmanputsarikotelosta seuraamaan tuota imu putkea niin ensimmäinen suojamuovi jossa kaksi ruvia päällä. suojamuovi pois imuputki irti ja putsaamaan ja säätämään läppää. yhteensä kolme ruuvia pitää löysätä, 2 suojamuovin päältä ja yksi klemmari. helppoa kuin homon kusetus
                              "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎