Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330 smg laatikon kestävyys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 330ciSMG
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 71
    • Kuopio

    e46 330 smg laatikon kestävyys?

    tietääkö joku minkä verran tämä kyseinen smg laatikko kestää tehon/väännön
    lisäystä?231hp/300newtonia kun on vakiona...
    tarkoitus laittaa ahdin ja tehothan nousee aika lailla...
    tuohan superchargeri sarja on tarkoitettu juuri 330seen
    paketti toimii 0,55 barilla
    activeautowerke.com

    tarkoitus laittaa myös kevennetty vauhtipyörä+kytkinlevy+paineasetelmat
    uucmotorwerks.com

    nuo molemmat firmat on yhdysvalloissa...

    [email protected]
  • Ozzy #69#
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2006
    • 1639
    • Pirkanmaa

    #2
    Nostellaas vanhaa ylös, kun ei viitsi uuttakaan tehdä.
    Eli kiinnostaisi tiedot e46 mallien smg laatikoista (ei niinkään M3).
    Miten käyttäytyvät esim. täällä kylmässä talvessa yms...

    Toimivatko paremmin kuin edeltäjänsä, eikös e36 m3 mallien smg laatikoissa ollut suht paljon murheita?
    G20 330e M-Sport sunset orange

    Comment

    • Ozzy #69#
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2006
      • 1639
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by Ozzy #69# View Post
      Nostellaas vanhaa ylös, kun ei viitsi uuttakaan tehdä.
      Eli kiinnostaisi tiedot e46 mallien smg laatikoista (ei niinkään M3).
      Miten käyttäytyvät esim. täällä kylmässä talvessa yms...

      Toimivatko paremmin kuin edeltäjänsä, eikös e36 m3 mallien smg laatikoissa ollut suht paljon murheita?
      Anybody?
      G20 330e M-Sport sunset orange

      Comment

      • Esko
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 11675
        • Kouvola

        #4
        Periaatteessa noi SMG-laatikothan on ihan manuaalilaatikkoja, missä vaihdot suorittaa robotti. Toi E46:n perusmallin "SMG-laatikko" on Magneti Marellin valmistama ja eri mitä noi M3:ssa olleet SMG I ja II. Toi sama SMG-järjestelmä löytyy myös Alfan mallistosta Selespeed-laatikkona tuolta vuosituhannen vaihteesta. Itse laatikothan noissa on kestäviä, mutta toi sähköhydrauliikka on kovin vikaherkkää aluetta. Ehkä noissa perusmalleissa noi laatikot ei joudu niin koville mitä M-sarjalaisissa. Talvikäytöstä en viitsisi välttämättä edes haaveilla

        Googlelle voi kaivella ongelmatopicceja maailmalta..

        Comment

        • Ozzy #69#
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2006
          • 1639
          • Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by Esko View Post
          Periaatteessa noi SMG-laatikothan on ihan manuaalilaatikkoja, missä vaihdot suorittaa robotti. Toi E46:n perusmallin "SMG-laatikko" on Magneti Marellin valmistama ja eri mitä noi M3:ssa olleet SMG I ja II. Toi sama SMG-järjestelmä löytyy myös Alfan mallistosta Selespeed-laatikkona tuolta vuosituhannen vaihteesta. Itse laatikothan noissa on kestäviä, mutta toi sähköhydrauliikka on kovin vikaherkkää aluetta. Ehkä noissa perusmalleissa noi laatikot ei joudu niin koville mitä M-sarjalaisissa. Talvikäytöstä en viitsisi välttämättä edes haaveilla

          Googlelle voi kaivella ongelmatopicceja maailmalta..
          Jees, kiitoksia tästä. Eli ilmeisesti ei kannata tuollaista ottaa varsinkaan ympärivuotiseksi käyttikseksi.
          G20 330e M-Sport sunset orange

          Comment

          • Caikkone
            Bimmer Rookie
            • Jun 2005
            • 95
            • Tornio

            #6
            Originally posted by Esko View Post
            Talvikäytöstä en viitsisi välttämättä edes haaveilla
            Tämä ei välttämättä ihan pidä paikkaansa. Itellä ollu kyllä ihan ympärivuotisessa käytössä ja pelannu ihan talvellakin. Kerran oli vitosen päälle menon kanssa ongelmia parilla ekalla kilometrillä mutta auton ulkolämpömittari näytti tuona aamuna -37C. Samat öljythän siellä SMG:n hydrauliikkayksikössä pyörii kun ohjaustehostimessakin. Kyllähän näistä vikojakin löytyy ja osat aikasta kalliita.



            ex. e36 325iA Coupe -94

            Nyt.
            e46 330i Sedan -02
            e70 X5 xDRIVE 35d -10

            Ski-Doo MXZ 600sdi XRS -07
            CAN-AM DS250 -06

            Comment

            • jpakarin
              Newbiemmer
              • Aug 2010
              • 11
              • Helsinki

              #7
              Selespeedin kautta kokemus

              Omistin yhdessä vaiheessa Alfa 156 2.0 Selespeedin, auto oli kaikin puolin upea mutta talvisin ongelmia Selespeedissä oli kyllä enemmän kuin käyttöautolle voi sallia. Käytännössä -25 oli melko ehdoton yläraja kunnolliselle toiminnalle ja voi sanoa että -15 jälkeen oli vaikutusta selvästi. Pahin oli -30 asteessa se että kaikki hydraulinesteet tuli ulos tässä lämmössä. Vaihdoin uudet nesteet autoon ja tämä vaikutti toki positiivisesti osaltaan.

              Ainakin tuo Selespeed oli toiminnaltaan suhteellisen verkkainen eli vertailua nykyaikaisiin VAG-konsernin DSG-vaihteistoihin ei vaihtonopeuden ja toiminnan suhteen voi verrattakaan eikä toki pidäkään suoraan.

              Vielä knoppina tiedoksi että tuo sama järjestelmä oli käytössä ainakin Ferrari 355 mallissa tosin eri hinnalla :-).

              Uskon että SMG on parempi ainakin II-version osalta vaikka en ole kokeillut sellaista.

              Comment

              • tuumas
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2007
                • 2564
                • Lapland, Finland

                #8
                Täällä ei ainakaan viime talvena ollu useampana yli -40c pakkasessa ongelmia SMG II:n kanssa

                sori ot

                Comment

                • Juppe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 4541
                  • TURKU

                  #9
                  Se ei ookkaan MakneettiMarellin tekele.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎