Asennuksesta
Ostin uuden 316i bemarin 1,8 velvetronic koneella 2005 ja liikkeessä asennettuna olisi maksanut säteilylämppäri ja sisähaara 550€. Ostin itse motonetistä täsmälleen samat Defan osat ja sattui olemaan vielä syysalennus päällä. Maksoi n. 170€ ja asennus on todella helppo vaikka en ole moista koskaan itse asentanut. Aikaa meni n. 3h rauhallisesti pähkäillessä, eli tuntipalkaksi tuli sellasiet n.130€ verotonta. Nosturin toki tarvitsee että auton alle pääsee. Lämmittimen mukana tulee selketä asennusohjeet.
Ja vähän tuon säteilylämppärin suorituskyvystä. Eilen auto seisoi 8h -10 asteen pakkasessa työpaikan parkkipaikalla. Siitä sitten 2,5 h lämmitystä ja kun menin autoon niin jäähdytysnesteen lämpötila oli +20 C (katsoin sieltä ajotietokoneelta sen näpyttely-yhdistelmän kautta). Eli lämpötilaeroksi 2,5h lämmityksellä ulkoilmaan verrattuna tuli +30C. Jos lämmittää vielä vähän pitempään niin päässee aina tuonne 35 C lämpötilaeroon asti. Tietysti riippuu onko tuulinen paikka jne. Kyllä tuo minusta on todellakin paljon parempi kuin ei mitään. Sehän on sama kuin käynnistäisi auton kesällä. Letkulämppärissäkin on omat huonot puolensa kuten liittimien vuotaminen ja letkujen hapristuminen. Toki se varmaan on hieman tehokkaampi sitten.
Sisähaaralle on läpivienti siellä pelkääjänpaikan kulmassa konetilassa olevassa kotelossa valmiina. Rintapellissä on sellainen iso kumitutti, missä on monta "nänniä". Itse jouduin purkamaan sisäpuolella hanskalokeron tieltä niin homma helpottui. Siitä kumitutista leikkaa yhden "nännin" vaan pois ja siitä läpi. Siihen pieneen koteloon menee myös läpivientikumit joista johdon voi ensin viedä sen kotelon sisään.
Ostin uuden 316i bemarin 1,8 velvetronic koneella 2005 ja liikkeessä asennettuna olisi maksanut säteilylämppäri ja sisähaara 550€. Ostin itse motonetistä täsmälleen samat Defan osat ja sattui olemaan vielä syysalennus päällä. Maksoi n. 170€ ja asennus on todella helppo vaikka en ole moista koskaan itse asentanut. Aikaa meni n. 3h rauhallisesti pähkäillessä, eli tuntipalkaksi tuli sellasiet n.130€ verotonta. Nosturin toki tarvitsee että auton alle pääsee. Lämmittimen mukana tulee selketä asennusohjeet.
Ja vähän tuon säteilylämppärin suorituskyvystä. Eilen auto seisoi 8h -10 asteen pakkasessa työpaikan parkkipaikalla. Siitä sitten 2,5 h lämmitystä ja kun menin autoon niin jäähdytysnesteen lämpötila oli +20 C (katsoin sieltä ajotietokoneelta sen näpyttely-yhdistelmän kautta). Eli lämpötilaeroksi 2,5h lämmityksellä ulkoilmaan verrattuna tuli +30C. Jos lämmittää vielä vähän pitempään niin päässee aina tuonne 35 C lämpötilaeroon asti. Tietysti riippuu onko tuulinen paikka jne. Kyllä tuo minusta on todellakin paljon parempi kuin ei mitään. Sehän on sama kuin käynnistäisi auton kesällä. Letkulämppärissäkin on omat huonot puolensa kuten liittimien vuotaminen ja letkujen hapristuminen. Toki se varmaan on hieman tehokkaampi sitten.
Sisähaaralle on läpivienti siellä pelkääjänpaikan kulmassa konetilassa olevassa kotelossa valmiina. Rintapellissä on sellainen iso kumitutti, missä on monta "nänniä". Itse jouduin purkamaan sisäpuolella hanskalokeron tieltä niin homma helpottui. Siitä kumitutista leikkaa yhden "nännin" vaan pois ja siitä läpi. Siihen pieneen koteloon menee myös läpivientikumit joista johdon voi ensin viedä sen kotelon sisään.
Comment