Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 M3 hankinnasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ruostekasa
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 34
    • Suomi

    E46 M3 hankinnasta

    Ajattelin vaihtaa tuon farmarin vähän pienempään ja sporttisempaan kulkineeseen. Onko noissa E46 M:ssä jotain eroja eri vuosimalleissa tms. ja mitä kannattaa tarkistella kun autoa on ostamassa? Onko jotain tyyppivikoja tai muuta huomioitavaa?
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3449
    • Janakkala

    #2
    Originally posted by ruostekasa View Post
    Onko jotain tyyppivikoja tai muuta huomioitavaa?
    kk lakereita niistä on mennyt. -Muutamaan on joutunu vaihtaan.
    tiedä häntä sitten että johtuisiko jos on ajettu 0w öljyillä vai mistä...
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • Jochen
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 1229
      • Valkeakoski & Trondheim

      #3
      Eipä niissä isompia eroja ole vuosimallien välillä.

      Perät alkaa klonksumaan ja pitämään ääntä lähes kaikissa mutta se on vaan kosmeettinen haitta.

      Kiertokankien ison pään välykset oli liian pienet alkusarjan autoissa ja niitä leikkasi kiinni läjittäin, joku oli laskenut että esimerkiksi 11/01 kuukauden tuotannon koneista (itsellä juuri tuolloin valmistettu auto) olisi jenkeissä leikannut kiinni monta kymmentä prosenttia. Suomessakin on yksi E46 M3 jossa oli jo pari vuotta sitten kolmas kone menossa. Mobilessa on paljon yksilöitä joissa on maininta koneen vaihdosta.

      Tuohon vaivaan auttaa conrod big end bearing recall huolto (omaan tehty vuosi sitten). Siitä pitäisi ehdottomasti saada jotain näyttöä ennen ostoa, uskoisin että sen saa tarkistettua BMW huollosta kun antaa VIN koodin.

      No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
      Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
      Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
      Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
      Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
      Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

      Comment

      • Pry
        Newbiemmer
        • Mar 2007
        • 9

        #4
        Originally posted by Jochen View Post
        Kiertokankien ison pään välykset oli liian pienet alkusarjan autoissa ja niitä leikkasi kiinni läjittäin, joku oli laskenut että esimerkiksi 11/01 kuukauden tuotannon koneista (itsellä juuri tuolloin valmistettu auto) olisi jenkeissä leikannut kiinni monta kymmentä prosenttia. Suomessakin on yksi E46 M3 jossa oli jo pari vuotta sitten kolmas kone menossa. Mobilessa on paljon yksilöitä joissa on maininta koneen vaihdosta.

        Tuohon vaivaan auttaa conrod big end bearing recall huolto (omaan tehty vuosi sitten). Siitä pitäisi ehdottomasti saada jotain näyttöä ennen ostoa, uskoisin että sen saa tarkistettua BMW huollosta kun antaa VIN koodin.
        Mihin vuosimalliin tämä ongelma korjattiin?

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎