Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 M3 EURO vs. USA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Convertible
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2638
    • Turku

    E46 M3 EURO vs. USA

    Eli ameriikan likkakaveri on muuttamassa suomeen ensi vuonna ja ajattelin laittaa muuttokuormaan yhden E46 M3 cabin, mutta pystyyko sellaisella USA vehkeellä ajamaan? (vitunmoinen kilkatus ja kalkatus aina kun koskee oveen ym.

    Eli mitä eroja noilla mahtaa olla? Mittaristo, vilkut, putkisto? Toimiiko USA navi suomessa?
    F25 X3 35d
    E87 118i
    E46 330ti
    E46 M3
    E30 M3
    E30 M3 Convertible
    Z3 Roadster
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3446
    • Janakkala

    #2
    ainakin valojen kanssa tulee melkoinen moodaus.
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • pts
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 478
      • nummela

      #3
      Originally posted by Spetke View Post
      ainakin valojen kanssa tulee melkoinen moodaus.
      en usko et tulee noissa valoissa mitään ongelmaa kun on noin uusi auto.
      ite leimasin kesällä yhden -03 vuoden e-mersun ei ollut mitään ongelmaa siinä
      sai jopa tummennuskalvot olla etu laseissa, ei varmaaankaan katsastus inssi tajunnu noita mut kummiskin.
      bmw e30 823hv/860nm
      1/4mile 8.9/247

      Comment

      • advance
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1689

        #4
        Muuttoautoillahan on eri säännöt. kun muilla ja sieltä voi tuua vaikka minkälaista sillä perusteella ja monet uudemmat erikoisemmat jenkit onkin muuttoautoina tuotu suomeen.

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3446
          • Janakkala

          #5
          Originally posted by pts View Post
          en usko et tulee noissa valoissa mitään ongelmaa kun on noin uusi auto.
          .
          Monetko Jenkki BMW valot olet moodannut jos moista väität?
          Ja mitä toi auton ikä muka vaikuttaa, jenkeillä on ollut aina omat valo juttunsa.
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • Guest's Avatar

            #6
            US / EU -LCM on erilainen

            Originally posted by Spetke View Post
            Monetko Jenkki BMW valot olet moodannut jos moista väität?
            Ja mitä toi auton ikä muka vaikuttaa, jenkeillä on ollut aina omat valo juttunsa.
            Kylla nuo valomuutostyot on yhta tuskaa, olen taysin samaa mielta. BMW Finland ei itse asiassa edes mielellaan suostu noita tekemaan, niin monia ongelmia on ollut saada autoja (ainakin X3 ja X5 -mallit) rekisterikuntoon.

            LCM on USA -mallissa erilainen ja sen nastoitus ei ole taysin yhteensopiva EU -mallin kanssa. Itse tein juuri itse muutostyot (tosin vm. 2004 X3:een) ja aikamoinen modaus oli keltaisten parkkien ja vilkkujen erotuksessa, uusissa vilkuissa (ja tietty etuparkeissa) ja takasumarin laitossa.

            LCM ohjaa noita valoja alennetulla janniteeilla, joten transistorit ja relekombinaatiot tulevat tutuiksi. Tavallinen 12 voltin autorele ei paljon naksahda signaalitaosojen ollessa noin 3 volttia. Toki autoon voi ostaa EU LCM:n mutta talloin esim. Xenonien korkeusaato voi havita. Tuo palikoitten vaihto on "loputun meri" ja voi tulla kalliiksi.

            Omani on muuten muuttoautona tuotu ja silti valot on laitettava. AKE on antanut kasan bumerangeja naista, joten muutoksen hakeminen on voi olla hankalaa. Toki muutokset kasitellaan yksittaistapauksina

            Comment

            • Guest's Avatar

              #7
              Muutama ero

              Originally posted by Convertible View Post
              Eli ameriikan likkakaveri on muuttamassa suomeen ensi vuonna ja ajattelin laittaa muuttokuormaan yhden E46 M3 cabin, mutta pystyyko sellaisella USA vehkeellä ajamaan? (vitunmoinen kilkatus ja kalkatus aina kun koskee oveen ym.

              Eli mitä eroja noilla mahtaa olla? Mittaristo, vilkut, putkisto? Toimiiko USA navi suomessa?
              No ainakin nama:

              1.) Autossa ei ole takasumaria
              2.) Keltaiset parkit
              3.) Mailimittaristo & softat
              4.) Ajovaloautomatiikka on erilainen

              Suurimmat erot on valoissa. Tietty jotain muitakin eroja on kuten autoissa ei ole yleensa penkinlammittimia, ajovalojen pesureita, lammitettavia peileja yms. ja eika myoskaan varoituskolmiota. Muuttoautolta ei Xenonien kanssa vaadita pesureita, mutta jos et tuo autoa muuttoautona niin kannattanee varmistaa etta pesurit loytyy.

              Eli ilman muuta kannattaa etsia auto jossa on "cold weather package", sisaltaa pesurit ja penkinlammittimet muuten vakiona.

              Ja ilman muuta silla pystyy taalla ajamaan

              -JuuKoo-

              Comment

              • pts
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 478
                • nummela

                #8
                Originally posted by Spetke View Post
                Monetko Jenkki BMW valot olet moodannut jos moista väität?
                Ja mitä toi auton ikä muka vaikuttaa, jenkeillä on ollut aina omat valo juttunsa.
                oon leimannu 5 autoa jotka tuotu jenkeistä. e-mersun jonka tos kesällä leimasin oli taka sumari valmiina etu parkit oli valmiina ainut ero mikä oli niin ääri valot ne keltaiset mut niistäkään ei sanonut mitään kun ne ei näytä eteenpäin ainoastaan sivulle takana en muista että oliko siellä niitä.

                mut joissain noissa vanhemmissa mersuissa mitä oon leimannu on joutunut vaihtaa etu ajovalot euromallisiin ja etu parkit joutunut vaihtaa umpion sisälle sieltä vilkun paikalta ja taka sumuvaloon laitta pelkän polttimon lampun kantaan (mersuissa kaikki valmina mut polttimo puuttuu) yleensä ja taka äärivalot joutunut poistaa nii ja sivukylkivilkut joutuu laittaa. siinä kaikki muutokset mitä on tarvinnu tehä.
                bmw e30 823hv/860nm
                1/4mile 8.9/247

                Comment

                • cojama
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 1420
                  • www.e30m3.fi

                  #9
                  Jarrulevyt taitaa olla ilman reikiä ja pakosarjat ei niin virtaavat kuin eurossa.

                  Comment

                  • Spetke
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 3446
                    • Janakkala

                    #10
                    Originally posted by pts View Post
                    oon leimannu 5 autoa jotka tuotu jenkeistä. e-mersun jonka tos kesällä leimasin oli taka sumari valmiina etu parkit oli valmiina ainut ero mikä oli niin ääri valot ne keltaiset mut niistäkään ei sanonut mitään kun ne ei näytä eteenpäin ainoastaan sivulle takana en muista että oliko siellä niitä.

                    mut joissain noissa vanhemmissa mersuissa mitä oon leimannu on joutunut vaihtaa etu ajovalot euromallisiin ja etu parkit joutunut vaihtaa umpion sisälle sieltä vilkun paikalta ja taka sumuvaloon laitta pelkän polttimon lampun kantaan (mersuissa kaikki valmina mut polttimo puuttuu) yleensä ja taka äärivalot joutunut poistaa nii ja sivukylkivilkut joutuu laittaa. siinä kaikki muutokset mitä on tarvinnu tehä.
                    Häpeä , tässä puhutaan nyt BMW:eestä eikä mersuista !!!
                    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                    Comment

                    • Guest's Avatar

                      #11
                      Bmw

                      Originally posted by pts View Post
                      oon leimannu 5 autoa jotka tuotu jenkeistä. e-mersun jonka tos kesällä leimasin oli taka sumari valmiina etu parkit oli valmiina ainut ero mikä oli niin ääri valot ne keltaiset mut niistäkään ei sanonut mitään kun ne ei näytä eteenpäin ainoastaan sivulle takana en muista että oliko siellä niitä.

                      mut joissain noissa vanhemmissa mersuissa mitä oon leimannu on joutunut vaihtaa etu ajovalot euromallisiin ja etu parkit joutunut vaihtaa umpion sisälle sieltä vilkun paikalta ja taka sumuvaloon laitta pelkän polttimon lampun kantaan (mersuissa kaikki valmina mut polttimo puuttuu) yleensä ja taka äärivalot joutunut poistaa nii ja sivukylkivilkut joutuu laittaa. siinä kaikki muutokset mitä on tarvinnu tehä.
                      Mainittakoon ettei BMW:ssa ole kantoja, liittimia eika johtoja valmiina. Kaikki tulee rakentaa alusta asti. Lisaksi BMW:ssa on alennetut janniteet ja 2W tarkkuudella poltinvalvonta, joten siina ei paljon auta "kikkailla" tai saa helposti varoitusvaloja mittaristoon "planeista" polttimoista.

                      Tuuri on kaynyt jos on keltaiset parkit on mennyt lapi. Tana syksyna on pari kaveria tuonut US BMW:n (ja itse myos), kaikista tullut hylsyt keltaisista parkeista. Kyseessa BMW X3 ja X5 mallit, vielapa muuttoautot.

                      Comment

                      • Convertible
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2003
                        • 2638
                        • Turku

                        #12
                        Kiitos vastauksista!

                        Juu, eli muuttoautona se olisi tarkoitus tuoda ja E46 M3 cäbbi olisi jo kiikarissa. Itse olin ymmärtänyt, että noissa muuttoautoissa olisi "löysempi" seula vaatimusten kanssa, kuin esim. saksantuonneilla (US), joilla pitää olla eurosetti, että saa kilpiin.

                        Eli X malleja ei sitten ainakaan kannata tuoda?
                        Last edited by Convertible; 18-11-2006, 17:21.
                        F25 X3 35d
                        E87 118i
                        E46 330ti
                        E46 M3
                        E30 M3
                        E30 M3 Convertible
                        Z3 Roadster

                        Comment

                        • Guest's Avatar

                          #13
                          Originally posted by Convertible View Post
                          Kiitos vastauksista!

                          Juu, eli muuttoautona se olisi tarkoitus tuoda ja E46 M3 cäbbi olisi jo kiikarissa. Itse olin ymmärtänyt, että noissa muuttoautoissa olisi "löysempi" seula vaatimusten kanssa, kuin esim. saksantuonneilla (US), joilla pitää olla eurosetti, että saa kilpiin.

                          Eli X malleja ei sitten ainakaan kannata tuoda?
                          On niissa "löysempi" seula, mutta valomuutokset tulee toki tehda myos muuttoautoihin. Ne (keltaiset parkit) on kaikissa US BMW:ssa samalla tavoin, joten sita lienee hankalampi kiertaa, oli malli E83, E53, E46 tai vastaava.

                          Homma riippuu hieman toki myos vuosimallista ja auton optioista. Mutta ei se ole mahdoton urakka (muutostyot), en halua liikaa peloitella, joten tuo auto ihmeessa.

                          -JuuKoo-

                          Comment

                          • Convertible
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2003
                            • 2638
                            • Turku

                            #14
                            Itseasiassa, minulla on ollut yksi US civic jossa oli täydet US vilkut tominnassa ja Canada E36 325 cäbbi, josta vain revittiin ne koko ajan palavat polttimot irti.

                            Tuossa E46 M3 ssa on puskurissa ne keltaiset lisävilkut, eli paikat päälle ja homma lienee siltä osin selvä?
                            F25 X3 35d
                            E87 118i
                            E46 330ti
                            E46 M3
                            E30 M3
                            E30 M3 Convertible
                            Z3 Roadster

                            Comment

                            • phuksi
                              Newbiemmer
                              • Dec 2003
                              • 27

                              #15
                              Mites tämä E46 M convertible-tarina päättyi? Lähinnä kiinnostaa tuo valodilemma.

                              Itsellä myös X3 muuttoautona tuotu keltasilla parkeilla / vilkuilla. Rekisteröintikatsastuksessa tekivät virheen ja olen ajellut niillä pari vuotta. Nyt menossa määräaikaiskatsastukseen ekan kerran ja valmistautunut hylsyyn. Vastukset, konkat, transistorit yms. tulleet tutuiksi.

                              Loppujen lopuksi yksinkertaisella piirillä nuo valot saa muutettua. Vaatii vähän rohkeutta pistää lampun piuha poikki ja rakentaa piiri väliin jonka avulla saa jenkkiparkkivilkun käännettyä europarkiksi. Myös vilkun saa muutettua kun haaroittaa ohjauksen sivulokarin piuhan ja tekee siittä ohjauksen etuvilkulle.

                              Kuten tossa oli mainittu jenkkiparkit ja mm. takavalot on 'alennetulla' jännitteellä joka tosiasiassa on sakara-aaltoa (n. 3ms 12V, 6ms 0V). Tämä saa lampun palamaan himmeästi.

                              Mutta tosiaan vaatii vähän komponentteja ja kolvia. LCM:n kanssa ei kannata lähtee kikkailemaan.

                              -p

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎