Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52TU tehot hukassa? (e46 320i) Apuja kaivataan...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fastandfurious
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1731
    • Tampesteri

    M52TU tehot hukassa? (e46 320i) Apuja kaivataan...

    Heti alkuun; Joo tiedän tuon auton ei kuulukkaan olla mikään raketti, mutta, mutta...

    Eli ongelmana on tehon puute ns. vedätettäessä. Tuntuu, siltä että auto ei anna kaikkeaan, vaan on hengetön silloin kun pitäis oikeesti mennä? Puolella kaasulla auto menee sen saman oikeastaan kuin kaasu pohjassakin?? Satunnaisesti joskus kuitenkin tuntuu että se teho olisikin silti tallessa. Liekö sitten kaasun asento jotenkin optimaalinen, vai mistä johtuu tuo satunnainen ok vedon tunne?

    Alavääntö on taas todella ok, jaksaa vetää alhaalta ihan niinkuin pitääkin. Kierroksilla vaan uupuu edes se pieni terve veto, mitä tuo 2-litrainen pata voisi oikeasti tarjota? Täysi kaasu on lähestulkoon ihan sama kuin puolikaskin? Vertaan tätä nyt ensisijaisesti entiseen autooni (320 coupe M52), joka tuntui paljon virkeemmältä . Onko vika kuskin perstuntumassa/päässä, vai onko ideoita mitä lähteä tarkistelemaan? Kuuluishan tän e46:den mennä mennä saman kun sen e36:den?

    Muuten auto käy ja kukkuu täysin normaalisti, lähtee käymään hienosti ja veto on tasaista joskin laiskaa.

    Tähän asti tehtyä:
    - Vikakoodit luettu -> tulos: ei vikoja.

    Suunnitteilla:
    - Huomasin tossa, että autoon ei ole ainakaan viime inspektion 2:sessa vaihdettu pa-suodatinta. (tuskin aikaisemmissakaan) Tuo on nyt hankittu, ja menee vaihtoon seuraavaksi? Voiko suodatin olla syynä? Autolla ajettu 130 tkm.

    Lisää ideoita? Auttakaa miestä mäessä?
    Last edited by fastandfurious; 04-12-2006, 21:12.
    ---------------------------------------------------
    E91 325d M-Sport
    ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
    E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    ...ja kummankaan nokan asentotunnistin ei ollut jättänyt herjoja? Mystistä, koska tuo viittaa erityisesti TU-koneessa nokan asentotunnistimeen?

    Comment

    • fastandfurious
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 1731
      • Tampesteri

      #3
      Originally posted by Hemi View Post
      ...ja kummankaan nokan asentotunnistin ei ollut jättänyt herjoja? Mystistä, koska tuo viittaa erityisesti TU-koneessa nokan asentotunnistimeen?
      Niin, joku aika sittenhän molempien nokkien asentotunnistimet jo vaihdettiin. Aluksi itsekin kuvittelin että olisi taas mennyt jompi kumpi niistä, mutta tyhjän vikalistan antoi Bosch-servicen testeri tällä kertaa.

      Edit: Silloin oli kyllä alavääntökin totaalisen kateissa. Nyt taas sitä kyllä piisaa...
      Last edited by fastandfurious; 05-12-2006, 00:08.
      ---------------------------------------------------
      E91 325d M-Sport
      ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
      E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Sitten voisi imusarjan ohjauksessa olla jotain fibaa? Siis jos kerran alavääntöä on, mutta ylärekisterissä puutuu, voisi kuvitella että nopean kierrosluvun kanavat on mykkänä? En kyllä ole tällaisesta kuullut, mutta kaiketi teoria tämäkin?

        Comment

        • fastandfurious
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1731
          • Tampesteri

          #5
          Originally posted by Hemi View Post
          Sitten voisi imusarjan ohjauksessa olla jotain fibaa? Siis jos kerran alavääntöä on, mutta ylärekisterissä puutuu, voisi kuvitella että nopean kierrosluvun kanavat on mykkänä? En kyllä ole tällaisesta kuullut, mutta kaiketi teoria tämäkin?
          :think Onko jotain tapaa, millä tämän voisi todentaa. Olin itsekin aivan varma, että imunokan anturi pätkisi, mutta kun ei vikakoodia ei tule, niin kai se on uskottava että se kunnossa on? Mitens toi pa-suodin? Jos on alkuperäinen niin voisiko se aiheuttaa sen että keittoa ei tule täysikaasulla tarpeeksi? Vai pätkisikö auto muutenkin?
          ---------------------------------------------------
          E91 325d M-Sport
          ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
          E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Muuhun en osaa ottaa kantaa, mutta kyllä tuon suodattimen tukkoisuus aiheuttaisi nimen omaan mielummin pätkimistä ja samalla virheellisen Lambda-arvon, joka taas sytyttäisi moottorin vikavalon?

            Comment

            • SledgeHammer82
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1651
              • Pk-seutu

              #7
              M50TU-koneessa tukkoinen pa-suodin aiheutti ainoastaan silloin tällöin nykäisyjä nimenomaan moottoritievauhdissa (runsaalla kaasulla) ja silloin tällöin hyydytti kierrokset hetkeksi reiluun 5000 vaikka kuinka painoi kaasua, kunnes muutaman sekunnin kuluttua kiersi enemmän. Viat korjaantuivat pa-suodattimen vaihdolla, eivätkä ole sen jälkeen esiintyneet.

              Comment

              • fastandfurious
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 1731
                • Tampesteri

                #8
                Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                M50TU-koneessa tukkoinen pa-suodin aiheutti ainoastaan silloin tällöin nykäisyjä nimenomaan moottoritievauhdissa (runsaalla kaasulla) ja silloin tällöin hyydytti kierrokset hetkeksi reiluun 5000 vaikka kuinka painoi kaasua, kunnes muutaman sekunnin kuluttua kiersi enemmän. Viat korjaantuivat pa-suodattimen vaihdolla, eivätkä ole sen jälkeen esiintyneet.
                Jep, vaihdan nyt jokatapauksessa tuon suodattimen ensin, ja katsotaan taas sitten lisää.. Aika se ois kuitenkin vaihtaa, jos on vaikka alkuperäinen.
                ---------------------------------------------------
                E91 325d M-Sport
                ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎