Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46: Miten lähtee etupenkin takalevy irti??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fastandfurious
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1731
    • Tampesteri

    e46: Miten lähtee etupenkin takalevy irti??

    :think Siinäpä pulma! Eli penkin selkänojassa takana oleva muovinen levy täytyisi saada rasvaustoimenpiteen takia irti. Pakko saada sinne vaseliinia tms. koska penkki kuulostaa ihan vanhalta hetekalta

    Apuja please? Kai joku on tuonkin irroittanut joskus...


    Edit: kyse siis osasta nro 2, tässä kuvassa.
    Last edited by fastandfurious; 12-12-2006, 20:27.
    ---------------------------------------------------
    E91 325d M-Sport
    ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
    E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98
  • Ceeray
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1399
    • Kuopio

    #2
    Jos se on perusjakkara kankailla niin..


    Ota meisseli ja kampea kankaan ja sen pahvin väliseen uraan siellä takana. Kangas on kiinni muovikiskossa joka on sullottu sinne uraan. Kampea siis kangas/muovi urasta pois ja näkyviin tulee kaksi muovinastaa siellä n. 1/3 pahvin korkeudesta alalaidasta nähden. Vedä pihdeillä nastat pois tai katkaise ne , ovat aika tiukassa...

    Pitäs irrota.

    Sit vaan tilaamaan samanlaiset nastat tilalle, varaosanumero 52 20 1 964 201
    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Ja tosiaan, mikäli kuuluu se: ..."räks"... ääni, niin onneksi olkoon, olet törmännyt taas kerran BMW:n mielikuvalaatuun...

      Comment

      • Ceeray
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1399
        • Kuopio

        #4
        joo tää BMW laatu on kyllä pahasti päässyt yllättämään myös allekirjoittaneen...

        auto 25tkm ajettu 325ci 2005:
        kytkin vaihdettu
        vaihdelaatikko vaihdettu
        vilkku vaihdettu
        peilin suojukset menee vaihtoon tai koko peili (vinkuu)
        ovet eivät pysy linjassa, eli ei taas aukea kunnolla...
        ohjauksessa oli häikkää, korjattu (mikä lie vika...)
        kostealla kelillä jousitus/puslat narisee
        hukkaa jäähdytinnestettä jonnekin

        syö bensaa...

        Rahalla saa ja autolla pääsee, mutta hintaa tolle tulee..onneksi vielä on takuu mutta hirvittää jo takuun jälkeinen aika...
        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

        Comment

        • fastandfurious
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1731
          • Tampesteri

          #5
          Originally posted by Hemi View Post
          Ja tosiaan, mikäli kuuluu se: ..."räks"... ääni, niin onneksi olkoon, olet törmännyt taas kerran BMW:n mielikuvalaatuun...
          Viittaat Hemi ilmeisesti siihen, että ei todennäköisesti lähde ehjänä irto tuo levy?? Tiukalta sovitteelta tuntuu kyllä kun sitä vähän oon koittanut liikutella... Saas nähä, uskaltaako sitä irrottaa ollenkaan :think Kuulostaa vaan kauheelta se jousien narina sieltä selkänojasta
          ---------------------------------------------------
          E91 325d M-Sport
          ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
          E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by fastandfurious View Post
            Viittaat Hemi ilmeisesti siihen, että ei todennäköisesti lähde ehjänä irto tuo levy?? Tiukalta sovitteelta tuntuu kyllä kun sitä vähän oon koittanut liikutella... Saas nähä, uskaltaako sitä irrottaa ollenkaan :think Kuulostaa vaan kauheelta se jousien narina sieltä selkänojasta
            Näin. Itselleni on bemaria kohtaan kehittynyt eräänlainen viha/rakkaussuhde pitkälti tuon keskinkertaisen konstruktiivisen laadun vuoksi. Eli Pentti Perusautoilijalle ei juuri ole merkitystä sille miten ko.auto on suunniteltu purettavaksi, mutta erityisesti tässä kolarikorjaushommassa missä joudutaan usein purkamaan kokonaisia autoja, sisustoja, sähkötyksiä,alustoja,ym,ym.,
            on saldona usein pieni ämpärillinen hajonneita kiinnikkeitä ja 4-5 rikkoutunutta verhoilupanelia. Ihan siis samoin kuin vastaavissa Ranskalaisissa tuotteissa ja osin myös Opeleissa. Toki muuten uudemmat bemarit ovat kostruktiivisesti edellä ranskiksia, mutta tämän tyyppiset ongelmat alkavat näkyä jo käyttöelinkaaren puolessavälissä kun omistajat ovat autoihin itse tehneet erilaisia "pikku" korjauksia/hifiasennuksia,ym. Eli se kuuluisa laatuvaikutelma haihtuu kovin helposti jos/kun tuollaisessa 6-9-vuotta vanhassa autossa alkaa olemaan 50kpl rikkunutta kiinnikettä ja huonosti istuvaa/kiinnittyvää pisteosaa.
            Eli aina kun joudun bemusta, rellusta tai Opelista purkamaan mm.koko sisustan niin kyllähän siihen pitää henkisesti suhtautua ihan erilailla kuin mersun tai pääosin japsien sisustojen purkamiseen. Pitkää pinnaa tarvitaan siis bemussa x10 enemmän kuin monessa muussa merkissä/mallissa....vaikka hermo siltikin menee välillä niin että huhhuh...
            Tosin bemarin kohdallakaan ei ole vielä työkalut lennelleet kuten on käynyt joskus citikan ja rellun kohdalla.

            Comment

            • Robi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 7606
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by Hemi View Post
              Näin. Itselleni on bemaria kohtaan kehittynyt eräänlainen viha/rakkaussuhde pitkälti tuon keskinkertaisen konstruktiivisen laadun vuoksi. Eli Pentti Perusautoilijalle ei juuri ole merkitystä sille miten ko.auto on suunniteltu purettavaksi, mutta erityisesti tässä kolarikorjaushommassa missä joudutaan usein purkamaan kokonaisia autoja, sisustoja, sähkötyksiä,alustoja,ym,ym.,
              on saldona usein pieni ämpärillinen hajonneita kiinnikkeitä ja 4-5 rikkoutunutta verhoilupanelia. Ihan siis samoin kuin vastaavissa Ranskalaisissa tuotteissa ja osin myös Opeleissa. Toki muuten uudemmat bemarit ovat kostruktiivisesti edellä ranskiksia, mutta tämän tyyppiset ongelmat alkavat näkyä jo käyttöelinkaaren puolessavälissä kun omistajat ovat autoihin itse tehneet erilaisia "pikku" korjauksia/hifiasennuksia,ym. Eli se kuuluisa laatuvaikutelma haihtuu kovin helposti jos/kun tuollaisessa 6-9-vuotta vanhassa autossa alkaa olemaan 50kpl rikkunutta kiinnikettä ja huonosti istuvaa/kiinnittyvää pisteosaa.
              Eli aina kun joudun bemusta, rellusta tai Opelista purkamaan mm.koko sisustan niin kyllähän siihen pitää henkisesti suhtautua ihan erilailla kuin mersun tai pääosin japsien sisustojen purkamiseen. Pitkää pinnaa tarvitaan siis bemussa x10 enemmän kuin monessa muussa merkissä/mallissa....vaikka hermo siltikin menee välillä niin että huhhuh...
              Tosin bemarin kohdallakaan ei ole vielä työkalut lennelleet kuten on käynyt joskus citikan ja rellun kohdalla.
              No...itse olen useampia kertoja irroittanut ovipahveja yms E39, E36 ja e46 korisista bemuista. Yhdestäkään en ole saanut rikottua kiinnikkeitä. Toisin kävi kun irroitin yhden kerran Opel Astrasta ovipahvin...kiinni sain sen sitten kun olin uusinut noin 90% kiinnikkeistä siinä pahvissa.
              Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
              Tiedustelut priva tai 0452210069

              Current
              E61 530d
              E39 530d
              E39 520iA
              E46 330xd
              E28 528i

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Ovipahvit nyt juuri e46 ja e39:stä lähtevät ja kiinnittyvätkin ihan puhtaasti(e36:ssa ei sitten välttämättä enään). Tarkoitinkin siis mm.sisustaa yleisesti jos/kun niitä joutuu työkseen purkamaan ja kokoamaan. Pelkät kynnyslistat saavat jo useimmiten hermon pintaan jos ne pitää kaikki irroittaa 100% ehjinä.
                Nämä ovat kuitenkin pikku juttu jos/kun koko kiesin joutuu paloittelemaan ja sen jälkeen kokoamaan 100% ehjillä, nitisemättömillä ja siis oikein kiinnitetyillä osalla. Kun esim.tuollaisen e46:n purkaa ja kokoaa koripuhtaasta, voi olla ihan varma että uusittavaa tavaraa tulee vain siksi että kaikkea ei ole suunniteltu oikeastaan purettavaksi lainkaan.

                Comment

                • Chrispe
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2007
                  • 80
                  • Tampere

                  #9
                  Mulla sama ongelma mutta onkos tuo (vakio)nahkajakkaran taustalevy jotenkin erilainen kun kuvassa oleva, myös ohjeet tuntuvat hiukan vierailta? Olen kyllä tuossa päivän repinyt taustalevyä irti ja selkänojasta ei löydy kun pohjasta pari niittiä/muuta nippeliä enkä edes niitä saanut irti. n.5mm ne kyllä tuli ulospäin mutta siihen nekin jäi...

                  Neuvoja kaipailisin...

                  Comment

                  • fastandfurious
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 1731
                    • Tampesteri

                    #10
                    Ratkaisin itse tämän aikanaan siten, että paikallistin äänen tulevan perseen alta. Yksi pykälä jakkaraa ylöspäin ja se oli tipotiessään.:think Sitä ennen rasvasin kaiken mahdollisen penkin alta, tuloksetta.
                    ---------------------------------------------------
                    E91 325d M-Sport
                    ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                    E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                    Comment

                    • Chrispe
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2007
                      • 80
                      • Tampere

                      #11
                      Oops... Anteeksi luokattoman huono kirjallinen ulosantini. Vika/oire ei ole sama mutta tuo penkin purkua koskeva ongelma olisi sama, eli tarkoitus olisi vain saada tuo nahkajakkaran muovinen taustalevy irti...

                      Comment

                      • Chrispe
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2007
                        • 80
                        • Tampere

                        #12
                        Ongelmaan löytyi ratkaisu, kiitos Design Eugenin nahkaverhoomon Tampereella. Eli selkänojan alta kaksi muovinupia irti (tai poikki, rikki ne menee kuitenkin) ja sitten nahka irti kourusta. Se on ommeltu muviseen listaaj ja sen saa helposti takaisin paikallen takaisin asennettaessa. Taustalevy on vielä kiinni kahdella samanmoisella nupilla ja sitten vain riuhtaisu alas päin ja taustalevy on kädessä!

                        Noita nupeja kannattaa sitten varata merkkiliikkeestä tai alan verhoomosta ainakin tuo 4kpl / penkki.
                        Last edited by Chrispe; 03-04-2007, 16:28. Reason: ...kirjoitusvirheitä...

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎