Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 vetelyä..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kale79
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 150

    E46 vetelyä..

    Nonnii, vähä pidempään jo kiusannu moinen oire.. Elikkäs ku ajellaan suoraan, niin se auto ei meinaa menna suoraan, vaan on vähä levoton, ja kun ratista päästää irti niin samantien kampee oikealle.. Urat tiessä tuntuu selvästi.. Mikäs nyt neuvoksi, mikä pusla sieltä on kypsänä?

    Katsastuksesta meni kirkkaasit läpi, mut kyllä kai tuon pitäs mennä ku juna.. Tympäsee sinänsä ku faijan 96vm passatti kulkee tosi levollisesti suoraan ja omaa bemua joutuu tarkkailla herkeemäti, että pysyy tiellä..

    Juu ja renkaat on hyvät, kesänakit pirellin p6 ja talvinakit oli nokian hakkapeliitta kitkat.. sama oire molemmilla. Käytin syksyllä auton nelipyörä suuntauksessa, vähä parani, mut ei lähellekkään hyvää vieläkään..
  • polkuauto
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 168

    #2
    Olisko etualatukivarren takapusla. Omaan vaihdoin noi kesällä. Muutos suuntavakauteen oli todella suuri. Noi on nestetäytteisiä puslia. Eli ei ollut vielä varsinaisesti väljää mutta varsinkin repsikan puoleinen pusla oli sen verran pehmennyt että auto sinkoili urista 225 leveillä renkailla kuin ohjus. Yks oire mikä myös ilmeni oli ratin lyöminen käsille nopeassa ja terävässä jarrutuksessa.

    Comment

    • Juubi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 999

      #3
      Samat takatukivarsien etupuslat näyttävät olevan kun e36:ssakin. Eli nuohan kannattaa ainakin tarkistaa.

      Comment

      • masi300
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 262
        • Pori

        #4
        Juu noi pulsat ja nivelet kannatta kattella, ja erisuuruiset rengaspaineet voi aihettaa vetelyä sille puolelle kummassa vähämmän painetta. Ja voihan siellä ehkä kulmatkin olla viturallaan.

        Eikä toi katsastus nykyään todellakaan tunnu enään kertovan yhtään auton kunnosta yksi auto(opel calibra) juuri katsastetu, kaikki etutukivarsien puslat aivan valmiit, kolisi liikkeelle lähdettäessä/jarrutattaessa ja pohjassa 2 saumaa n.15cm ja päivä paistaa lävitse. Jossain helsingissä katsastettu n.1kk sitä ennen kun huomasin viat. ja edellinen ostos (bmw) takapyörän laakeri aivan valmis, niin p*rkeleesti klappia, ja kaksi viikoa sitten katsastettu.

        Avauduin ehkä vähän väärään paikkaan, mutta sanoinpahan asiani.
        - Muutamia riisejä
        - Muutamia saksalaisia
        - Ex E36 325im -92 coupe saksanpommi
        - Ex E30 320i -84

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Jos e46 ei vetele/souda pirellin P6:lla ja/tai Nokian kitkoilla nin jossain pitää olla vikaa...... Eli, vaihda kesäkumit Nankang:n NS-2:een ja Nokian kitkat Hankook nastoihin, niin loppuu ongelmat e46:n osalta.

          Comment

          • masi300
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 262
            • Pori

            #6
            Ja näistä nokian kumeista tossa sivukorvalla kuunneltua silloi tällöin, niin on kuulemma melko yleisiä kudosvauroit jo melko vähän ajetuissakin
            - Muutamia riisejä
            - Muutamia saksalaisia
            - Ex E36 325im -92 coupe saksanpommi
            - Ex E30 320i -84

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎