Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 sedan alusta -asiaa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pronto
    Newbiemmer
    • Jan 2007
    • 13
    • Piikkio / Turku

    E46 sedan alusta -asiaa.

    Tuli taas Saksan tuomisina tollanen -00 E46 28i, jossa hankintahetkellä omasta mielestäni erittäin matala alusta, 18" -pyörillä. Jo koeajossa havaitsin ainakin takaiskareiden olevan entiset. Peli pitäisi saada rekisteröintikatsastukseen tulevalla viikolla 5, mutta iskarisarjaa haeskellessani en ole saanut myyjiltä selvää vastausta, mitkä (minkä pituiset) puikot olisivat sopivat tähän autoon. Vaikutan Turun alueella, joten ensimmäinen käytikohde oli Completos , jossa ainakin FK:n palikat oli tyystin loppu. Vielä saattaa tulla mutkia matkaan, koska nykyisestä alustasta ei ole löytynyt autosta mitään papereita ja mielestäni saksalaisessa rekisteriotteessa ei myöskään siitä mitään mainita!
    Näinpä vaihtoon saattaa mennäkin koko alustasarja!
    Oliskos foorumilaisia Turun alueella, jolta voisin saada kokemusperäistä neuvoa?
    -antti
  • Hammu
    Moderator
    • Nov 2006
    • 3971
    • Nurmijärvi

    #2
    FK:n palikat kannattaa unohtaa samantien.

    KW:tä tai muuta vastaavaa alle, niin ei sitte vituta parin kuukauden päästä kun pilipali halpis alustasatsista hajoaa iskari tms

    Comment

    • NokiLeka
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2341
      • Eurajoki

      #3
      Kysele sellaselta kaverilta kuin Bemu2000, on ollut myynnissä KW:n alustaa sun muuta.
      "I do everything my Rice Crispies tell me to"

      Comment

      • Robi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 7606
        • Vantaa

        #4
        Bilstein PSS tai PSS9 sarja alle. Maksaa toki hiukan reippaammin mutta varmasti toimii. Toinen vaihtoehto on jos löydät jousistasi numeron niin laita se tänne niin koitan tutkia mitkä ne on. Saattaa siten löytyä paperit niihin ja silloin selviää pelkkien iskareiden vaihdolla.
        Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
        Tiedustelut priva tai 0452210069

        Current
        E61 530d
        E39 530d
        E39 520iA
        E46 330xd
        E28 528i

        Comment

        • pronto
          Newbiemmer
          • Jan 2007
          • 13
          • Piikkio / Turku

          #5
          Joo, mulla on kyllä ittellä vähän toisenlaiset kokemukset noista FK:n alustoista. Kolmeen autoon oon pistänyt ja valittamista ei ole ollut. Nyt viimeks tän nykyisen alta pois myytyyn, E36 coupeen laitettiin ko. alusta 3 vuotta sitten ja mitään hyytymistä sen enempää en havainnut.
          Tota jousen puhtaaks raapimista katastusäijäkin ehdotti ja olis tehtykin, mutta kun ei saatu edes tolppanosturin tassuja pajalla helman alle, sen verran matala peli on. Aika lähellä Robi tota sun 39:n kuvien tasoa, edestä ehkä vielä hieman matalampi. Laittaisin toki vaikka titaanista tehdyn alustan tai menisin kauppaan ja ostaisin uuden auton, mutta kun toi hillotilanne sanelee näissä asioissa valitettavasti kaiken! Mutta koetetaan rimpuilla, kyllä se tästä selviää.

          Comment

          • pronto
            Newbiemmer
            • Jan 2007
            • 13
            • Piikkio / Turku

            #6
            Vaihdoin oman nimeni tilalle nimimerkkini, kun on näin mukavampaa informoida
            Joo, rekisteröintikatastus on aloitettu ja siellä sain ensimmäisen kerran "nejäkutoseni" (lue vaimon) nosturille, jossa tiirailin noita jousia. Etujousesta näkyi ainakin seuraava tunnus: 101564. Kertooko tuo jo jotain jolle kulle? Muuta en siinä kiireessä saanut selville. Saksan poika oli muuten asentanut madallusjouset ja puikkoina tökötti bemarin leimoilla olevat iskarit. Lienee normaalimittaiset siis!!
            Jatketaan harjootuksia, sano...
            -antti

            Comment

            • henri
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 5752
              • Kiuruvesi/Iisalmi

              #7
              Originally posted by Robi View Post
              Bilstein PSS tai PSS9 sarja alle. Maksaa toki hiukan reippaammin mutta varmasti toimii. Toinen vaihtoehto on jos löydät jousistasi numeron niin laita se tänne niin koitan tutkia mitkä ne on. Saattaa siten löytyä paperit niihin ja silloin selviää pelkkien iskareiden vaihdolla.

              onko laadultaan/hinnaltaan samoissa tuo kuin esim. KW:n variante 3, ajo-ominaisuudet, säädettävyys...ja miten on korkeuden säätö rajat, montako millilä? Saako yhtä kenttään kun kw:n variante 3:lla...siinä tais olla edessä 75 vai 80mm asti ja takana 60mm asti?
              Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
              Ex. E30 320i 2d GTS -88


              E46 330Cd (projekti V.2)


              ----------------------------

              Comment

              • pronto
                Newbiemmer
                • Jan 2007
                • 13
                • Piikkio / Turku

                #8
                Palaan vielä tähän, tämän viestiketjun aloittamaani viestin sisältöön ja sen tarkennukseen. Kyselin siis Turun alueelta kontaktia sellaiseen BMW -rakentajaan tai harrastajaan, joka voisi silmämääräisesti sanoa automme madalluksen määrän, edes. noin suurinpiirtein. Olisin siis valmis ajelemaan tapaamiseen tällaisen henkilön luokse, että ko. operaatio -katselmus voitaisiin tehdä. Itsellä kun ei ole kokemusta bemarien suhteen, kuin siitä edellisestä 36 coupesta ja siinä oli vain lievä madallus, aikaisemmin mainitsemillani FK -jousilla.

                -antti

                Comment

                • Tomppa123
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1980
                  • Salo

                  #9
                  Originally posted by pronto View Post
                  Palaan vielä tähän, tämän viestiketjun aloittamaani viestin sisältöön ja sen tarkennukseen. Kyselin siis Turun alueelta kontaktia sellaiseen BMW -rakentajaan tai harrastajaan, joka voisi silmämääräisesti sanoa automme madalluksen määrän, edes. noin suurinpiirtein. Olisin siis valmis ajelemaan tapaamiseen tällaisen henkilön luokse, että ko. operaatio -katselmus voitaisiin tehdä. Itsellä kun ei ole kokemusta bemarien suhteen, kuin siitä edellisestä 36 coupesta ja siinä oli vain lievä madallus, aikaisemmin mainitsemillani FK -jousilla.

                  -antti
                  pistä kunnon kuva tänne ni saat kyllä aika tarkan madallustuloksen..

                  Comment

                  • NokiLeka
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2341
                    • Eurajoki

                    #10
                    Mittaat paljonko on vanteen keskikohdasta lokasuojan ylimpään kohtaan matkaa, niin siitä saa jonkin verran sanottua paljonko pudotusta on. Itellä on edessä 330mm ja takana 320mm ja alustana on 55mm/25mm madaltava H&R:n Cupkit. Coupessa taisi olla vakionakin jo hiukan matalampi alusta, viisaammat korjatkoon
                    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                    Comment

                    • pronto
                      Newbiemmer
                      • Jan 2007
                      • 13
                      • Piikkio / Turku

                      #11
                      Edessä vanteen keskikohdasta lokarin reunaan on 31,5 cm. Ja kun mittailin takaa, sain suurinpiirtein saman tuloksen? Kuikas se on oikein mahdollista, kun etupyörä näyttää olevan paljon sisemmällä lokarin sisällä?? Nää on näitä tekniikan ihmeitä näköjään. Alla on tällä hetkellä "pikkupyörät" -talvirenkaina, 205/55-16". Koetan laittaa kuvia tähän, jos ei onnistu, niin siten lataan ne tonne omille sivuilleni ja laitan linkit tänne.

                      -antti
                      Attached Files

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Siis, aika huimalta näyttää varsinkin tuo etupään pudotus. Noin silmämääräisesti kuitenkin selvästi enemän kuin 50mm:n pudotus tuottaa e46:n keulassa. 60-70mm?

                        Comment

                        • pronto
                          Newbiemmer
                          • Jan 2007
                          • 13
                          • Piikkio / Turku

                          #13
                          Joo, itsekin arvelin kyllä kättelyssä, että nyt alla oleva sarja olis 60/40 -luokkaa. Tosin autoon kuuluvilla 225/35 -18 ja 255/30-18 kiekoilla, on madallus hieman siedettävämmän näköinen, vaikkei talvi- sekä kesäpyörien kokonaishalkaisija paljonkaan loppujen lopuksi eroa. Jos en siis saa kaiveltua nykyisistä jousista tarvittavaa infoa esiin, tai dokumenttien hankkiminen jousille jälkikäteen ei onnistu, niin tuollanen uusi 60/40 -sarjako tuottais suurinpiirtein saman tuloksen?

                          -antti

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Tässä on jotain kummallista, koska tuo pudotus jostain syystä näyttää jopa suuremmalta kuin mitä 60/40yleensä antaa e46:ssa? Eli ihan limitissä ollaan jos/kun ajatellaan yleistä ajettavuutta ja alustan toimivuutta erityisesti Suomen talvessa. Oikealta puoleltahan nämä yleensä ovat toki aavistuksen alempana, mutta siltikin tässä on nyt isompi pudotus kuin tuo 60/40?

                            Comment

                            • NokiLeka
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 2341
                              • Eurajoki

                              #15
                              Äkkiä jos laskee niin madallus taitaa olla 70mm paikkeilla edessä ja 40mm takana. Itellä on tosiaan tuo 55mm madallus ja edessä on matkaa lokariin 330mm. Kyllä tuollanen 70mm alkaa olla tosiaan talvikeleillä aika hankala ajettava, joutuu jo hiukan miettimään reittivaihtoehtoja joissa ei ole hidastetöyssyjä sun muita pomppuja

                              Ja jos sulla on ongelmia saada tunkkia alle, niin aja auto parin kakkosnelosen päälle niin alkaa tunkki mahtumaan alle. Voi olla että joudut laittamaan pari lautaakin kaveriks kun itelläkin joutuu vielä käsin kevittämään että saa hallitunkin alle
                              "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎