Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320 D -02, Kylmäkäynnistys ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Trout Mask Replica
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 123
    • Aalen, Baden-Württemberg, Deutschland

    E46 320 D -02, Kylmäkäynnistys ongelmat

    Tarkastamisen/vaihtamisen arvoisia paikkoja kun ei pihasta lähtenyt
    (oli -25C ja ilman piuhaa, on kyllä letkulämmitin mutta ajastinkello oli tolpassa tehnyt tenän). Pyöritti mutta ei startaannut. Annoin muutaman hehkun ennen käynnistysyritystä.

    Mielestäni auton kun auton (diesel/bensa) täytyy lähteä -25 käyntiin, joten:

    Ajattelin vaihtaa:
    -polttoainesuodattimen

    Tarkastaa:
    -akun
    -hehkutulpat

    Onko jotain muuta mitä ko. mallin kanssa elelevän on syytä muistaa tarkastaa. Kokemuksia, onko tosta talviautoksi ensinkään?
    428i Gran Coupé
    “Things may come to those who wait, but only the things left by those who hustle.”
    ― Abraham Lincoln
  • wj
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 3253
    • Järvenpää

    #2
    Originally posted by Trout Mask Replica View Post
    Kokemuksia, onko tosta talviautoksi ensinkään?
    Jotain vikaa siinä on oltava. Oma pörähti lähes laakista tänä aamuna käyntiin. Pakkasta -28c
    - 2006 Mustang cabriolet
    - Sleekcraft Enforcer 28'

    Comment

    • MGee
      Newbiemmer
      • Jan 2005
      • 9
      • Tuusula

      #3
      Tankissa vettä??!

      Ostin viime vuonna näihin aikoihin ton omani. Siinä oli samanlaisia oireita
      >-15 asteen pakkasilla kun oli seissyt pitempään- pyöritti kyllä vaan ei edes luvannut- joskus pitkän startin jälkeen lähti käyntiin vähän rykien. Ja eikun takaisin liikkeeseen kyselee mitäs tehtäs.
      -Vaihtoivat ensimmäisellä kerralla polttoainesuodattimen.
      Ongelmat palas kolmen päivän jälkeen kun pakkanen taas kiristy.
      -Toisella kerralla vaihtoivat pohjan alla olevan siirtopumpun kun se veteli kuulemma viimeisiään.( Ihmettelivät kyllä sitä mix, oli vaihdettu sama pumppu n. kuukautta aikaisemmin "vaihtoauto-kunnostuksen" yhteydessä).
      Tällä kertaa testailivat sitä pari päivää ennen kuin hain sen pois ja kaiken piti olla kunnossa.

      Seuraavana aamuna duunireissulle lähtiessä lämpö kabiinissa kohos aika nopeesti ja ikkunat meni huuruun kun vääntelin virta-avainta sahatessani tota käyntiin- muutamien minuuttien sahailun ( ei yhtäjaksoisen ) lähti kuin lähtikin ja pääsin matkaan (pakkasta -25 C).
      Illalla auto hotellin parkkipaikalle ja aamulla se lähti sieltä hinurilla paikalliseen "merkkiliikkeeseen" saman ongelman takia, josta parin tunnin päästä työnjohtaja soittaa: " pohjan alla oleva siirtopumppu on rikki ja se pitää uusia".
      Ilmoitin heille että vaihtakaa pois mutta selvittäkää sitä ennen miksi toi syö niitä kuin leipää ( 2 pumppua/kk).
      Parin tunnin päästä tj soitti uudestaan: "Tankissa vettä ja siellä oleva imupumppu rikki".
      -Eli tällä reissulla putsattiin tankki ja uusittiin molemmat pumput.

      Sen jälkeen pelasi syksyn ensimmäisiin pakkasiin saakka moitteetta.
      - silloin syy polttoainepumpun rele jäätynyt/kärjet kuluneet

      Sorry tää avautuminen tässä samalla mut oli vaan pakko purkaa

      Syksyn jälkeen ei ole ollut ongelmia. Vielä
      Positiivistahan tässä on se ettei varsinaisia kustannuksia tullu kuin toi rele syksyllä mutt voi sitä v*****ksen määrää kun pakkasessa paleli.

      Toivottavasti anto vinkkejä mitä kannattaa tarkastaa
      E 46 320d -02 &
      E 30 320iA -88

      Comment

      • Trout Mask Replica
        Bimmer Rookie
        • Feb 2007
        • 123
        • Aalen, Baden-Württemberg, Deutschland

        #4
        Originally posted by MGee View Post
        Ostin viime vuonna näihin aikoihin ton omani. Siinä oli samanlaisia oireita
        >-15 asteen pakkasilla kun oli seissyt pitempään- pyöritti kyllä vaan ei edes luvannut- joskus pitkän startin jälkeen lähti käyntiin vähän rykien. Ja eikun takaisin liikkeeseen kyselee mitäs tehtäs.
        -Vaihtoivat ensimmäisellä kerralla polttoainesuodattimen.
        Ongelmat palas kolmen päivän jälkeen kun pakkanen taas kiristy.
        -Toisella kerralla vaihtoivat pohjan alla olevan siirtopumpun kun se veteli kuulemma viimeisiään.( Ihmettelivät kyllä sitä mix, oli vaihdettu sama pumppu n. kuukautta aikaisemmin "vaihtoauto-kunnostuksen" yhteydessä).
        Tällä kertaa testailivat sitä pari päivää ennen kuin hain sen pois ja kaiken piti olla kunnossa.

        Seuraavana aamuna duunireissulle lähtiessä lämpö kabiinissa kohos aika nopeesti ja ikkunat meni huuruun kun vääntelin virta-avainta sahatessani tota käyntiin- muutamien minuuttien sahailun ( ei yhtäjaksoisen ) lähti kuin lähtikin ja pääsin matkaan (pakkasta -25 C).
        Illalla auto hotellin parkkipaikalle ja aamulla se lähti sieltä hinurilla paikalliseen "merkkiliikkeeseen" saman ongelman takia, josta parin tunnin päästä työnjohtaja soittaa: " pohjan alla oleva siirtopumppu on rikki ja se pitää uusia".
        Ilmoitin heille että vaihtakaa pois mutta selvittäkää sitä ennen miksi toi syö niitä kuin leipää ( 2 pumppua/kk).
        Parin tunnin päästä tj soitti uudestaan: "Tankissa vettä ja siellä oleva imupumppu rikki".
        -Eli tällä reissulla putsattiin tankki ja uusittiin molemmat pumput.

        Sen jälkeen pelasi syksyn ensimmäisiin pakkasiin saakka moitteetta.
        - silloin syy polttoainepumpun rele jäätynyt/kärjet kuluneet

        Sorry tää avautuminen tässä samalla mut oli vaan pakko purkaa

        Syksyn jälkeen ei ole ollut ongelmia. Vielä
        Positiivistahan tässä on se ettei varsinaisia kustannuksia tullu kuin toi rele syksyllä mutt voi sitä v*****ksen määrää kun pakkasessa paleli.

        Toivottavasti anto vinkkejä mitä kannattaa tarkastaa
        Kiitokset vastauksesta, veikkaan että omassanikin tuo polttoaineen saanti on pakkasella se ongelma.
        428i Gran Coupé
        “Things may come to those who wait, but only the things left by those who hustle.”
        ― Abraham Lincoln

        Comment

        • Trout Mask Replica
          Bimmer Rookie
          • Feb 2007
          • 123
          • Aalen, Baden-Württemberg, Deutschland

          #5
          Originally posted by MGee View Post
          -Vaihtoivat ensimmäisellä kerralla polttoainesuodattimen.
          Kertokaapa joku missä tuo polttoainesuodatin sijaitsee moottoritilassa?
          428i Gran Coupé
          “Things may come to those who wait, but only the things left by those who hustle.”
          ― Abraham Lincoln

          Comment

          • Lallevihtinen
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 690
            • Tampere

            #6
            Originally posted by Trout Mask Replica View Post
            Kertokaapa joku missä tuo polttoainesuodatin sijaitsee moottoritilassa?
            Eikös se oo siinä konehuoneen kuskinpuolen nurkassa, iskaritolpan etupuolella semmonen musta(?) "tölkki".
            sigpic
            BMW E93 335i & BMW M550Dx
            EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
            XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

            Comment

            • Trout Mask Replica
              Bimmer Rookie
              • Feb 2007
              • 123
              • Aalen, Baden-Württemberg, Deutschland

              #7
              Originally posted by Lallevihtinen View Post
              Eikös se oo siinä konehuoneen kuskinpuolen nurkassa, iskaritolpan etupuolella semmonen musta(?) "tölkki".
              En ole ehtinyt konehuoneeseen vilkuilla enemmälti tuolla pakkasessa mutta:
              "musta tölkki" ?

              varaosaliikkeestä jäi mukaan kuvan mukainen kapine, jossa oli lisäksi muotokumiset kannakepannat.

              Eli näyttäs vain tulevan letkun välille...
              Onhan tietenkin mahdollisuus että se survotaan jonkin tölkin sisäänkin?
              Last edited by Trout Mask Replica; 11-03-2009, 21:16.
              428i Gran Coupé
              “Things may come to those who wait, but only the things left by those who hustle.”
              ― Abraham Lincoln

              Comment

              • MGee
                Newbiemmer
                • Jan 2005
                • 9
                • Tuusula

                #8
                Polttoainesuodatin...

                Oikealtahan tuo näyttää... ainakin realoemin kuvan mukaan.
                Villi veikkaus että olis siellä kuskin jalkatilan kohdalla auton alla:think
                Attached Files
                E 46 320d -02 &
                E 30 320iA -88

                Comment

                • Trout Mask Replica
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2007
                  • 123
                  • Aalen, Baden-Württemberg, Deutschland

                  #9
                  Originally posted by MGee View Post
                  Oikealtahan tuo näyttää... ainakin realoemin kuvan mukaan.
                  Villi veikkaus että olis siellä kuskin jalkatilan kohdalla auton alla:think
                  Kiitokset! Täytyy katella jatkossa enemmän tuota RealOEM:iä...
                  428i Gran Coupé
                  “Things may come to those who wait, but only the things left by those who hustle.”
                  ― Abraham Lincoln

                  Comment

                  • Ikuinen aloittelija
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2003
                    • 336
                    • maa

                    #10
                    Nyt vasta huomasin tämän. Samaa vikaa minullakin oli eilen. 20min webastoa ja lähti ihan nätisti. Uudesta alkaen tuo on ollut huono starttaamaan alle -25c. Yksi pumppu vaihdettu takuuseen, muttei vaikuttanut. Tämän kanssa on vain opittava elämään. Kovat pakkaspäivät kuljettiin vanhalla Astra:lla jopa -40c. Lähtee käymään kohtuu nätisti -38c ilman esilämmitystäkin...
                    G30 520d Xdrive Sport -18
                    F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

                    Comment

                    • Lallevihtinen
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2006
                      • 690
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by Trout Mask Replica View Post
                      En ole ehtinyt konehuoneeseen vilkuilla enemmälti tuolla pakkasessa mutta:
                      "musta tölkki" ?

                      varaosaliikkeestä jäi mukaan kuvan mukainen kapine, jossa oli lisäksi muotokumiset kannakepannat.

                      Eli näyttäs vain tulevan letkun välille...
                      Onhan tietenkin mahdollisuus että se survotaan jonkin tölkin sisäänkin?
                      Ja se onkin näköjään erillainen ku 330d:ssä.
                      sigpic
                      BMW E93 335i & BMW M550Dx
                      EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                      XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎