Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330i kytkinlevyt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • otto
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 51

    e46 330i kytkinlevyt

    Uudet levyt (levy? tai mikä nyt onkaan virallinen nimitys) pitäisi vaihtaa. Mistä voi/kannattaa tilata ja minkä hintaluokan hankinta tuollainen on? Vai tuleeko yhtään halvemmaksi jos tilaa korjaamon kautta missä kykinlevyt myös vaihdetaan?

    Alkanut ilmetä kytkimen pito-onglemia (jos revittää yhtään) ja kytkimen tuntuma alkanut muuttumaan :think

    tietoa / kokemuksia ?
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 9977
    • KVLA

    #2
    Vaihda/vaihdata sitten koko kytkinpaketti samalla aukaisulla(kytkinastelma,levy ja painelaakeri).Mahdollisesti kampiakselin takastefa myös.
    Yleensä kannattaa itse hankkia osat.Tarvikkeena tai orginal.Korjaamot hankkii kyllä osat,mutta ottaa yleensä siivun välistä.
    Ensin kannattaa kysyä "merkkiliikkeestä" alkuperäisosan hinta.Sitten sitä voi vertailla tarvikehintoihin.Osat saattaa silti tulla samalta valmistajalta.
    Last edited by Heguli 31; 11-02-2007, 19:15.

    Comment

    • otto
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 51

      #3
      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Vaihda/vaihdata sitten koko kytkinpaketti samalla aukaisulla(kytkinastelma,levy ja painelaakeri).Mahdollisesti kampiakselin takastefa myös.
      Yleensä kannattaa itse hankkia osat.Tarvikkeena tai orginal.Korjaamot hankkii kyllä osat,mutta ottaa yleensä siivun välistä.
      Ensin kannattaa kysyä "merkkiliikkeestä" alkuperäisosan hinta.Sitten sitä voi vertailla tarvikehintoihin.Osat saattaa silti tulla samalta valmistajalta.
      kiitos vinkistä.

      mikä tuo kytkinastelma on? entä takastefa? kuluuko nuo osat kytkimen mukana samaan tahtiin?

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 9977
        • KVLA

        #4
        Originally posted by otto View Post
        kiitos vinkistä.

        mikä tuo kytkinastelma on? entä takastefa? kuluuko nuo osat kytkimen mukana samaan tahtiin?

        Tuosta kuvasta näet kytkimen purattuna.Osat 1= kytkinasetelma,2= kytkinlevy ja 3= painelaakeri:http://www.realoem.com/bmw/showparts...93&hg=21&fg=05

        Jos kytkin on jo luistanut,niin asetelmassakin lienee jo lämpövaurioita ja ehkä kulumaa.Kuumeneminen on voinut myös löystyttää asetelman "jousia",joilla kytkimen pito saadaan aikaan.

        Kampiakselin takapään öljytiivisteen tiivistyshuuli kuluu käytössä ja olisi mielestäni halpuutensa ja helpon vaihdettavuutensa vuoksi järkevä vaihtaa samalla,kun vaihdelaatikko irroitetaan.Osa num. 5:http://www.realoem.com/bmw/showparts...67&hg=11&fg=10
        "Ylimääräistä" työtä tulee vain vauhtipyörän irroittamisesta,joka on nopea toimenpide (etenkin nosturilla ja paineilma työkaluilla).
        Last edited by Heguli 31; 13-02-2007, 00:55.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎