E46 Monitoimiratin asennus

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• miccou
    replied
    Originally posted by buksin-1 View Post
    Mikset asenna itse? Tarvittavat piuhat saa marmoritiskiltä muutamaan kymppiin ja ohjeet tulostetaan ilmaiseksi
    Huhu, nyt on ratti asennettu. Otin kuvia asennuksen eri vaiheista ja kannattaisikohan tähän topikkiin liittyen tehdä joku tee-se-itse postaus, jonka sitten voisi heittää vaikka FAQ:iin... (?)

Alla kuvat uudesta ja vanhasta ratista
    Attached Files

Leave a comment:

• Driver22
    replied
    Mitä tuohon 318i 5/98 e46 tarvitsee monitoimiratin ja johtosarjan lisäksi että saa vakionopeudensäätimen... Kun jos tuossa kerran on se mekaaninen kaasupoljin? Jonkinlaisen säätömoottorin kaasulle...? Jos niin, onko kukaan asentanut näihin puolimoottorisiin vakkareita jälkeenpäin...?
    Last edited by Driver22; 05-12-2007, 11:24.

Leave a comment:

• miccou
    replied
    Originally posted by buksin-1 View Post
    Mikset asenna itse? Tarvittavat piuhat saa marmoritiskiltä muutamaan kymppiin ja ohjeet tulostetaan ilmaiseksi
    No katselin ensin vaan tuota ruotsinkielistä ohjetta, ja ei oikein avautunut. Sitten huomasin kaanin postauksen, jossa sanotaan että johtosarjan mukaan saa tulostettua ohjeet Eli eiköhän se pitäisi onnistua. Kuulosti ainakin helpommalta hommalta kuin vetokoukun sähköjen vetäminen, jonka sain tehtyä ilman "toimintasavuja"

"Siis tässä on ilmeisesti laskettu nimenomaan nelipuolaiseen pelkkä nappiproggis, koska tuo kolmipuolainen sportratti+bagipaketti maksaa orgkkiksena jo yksistään n.1200€?"

Juu, pelkkä nappiproggis. Eli bägi menisi entisestä vaihtoon ja itse ratti pysyisi samana. Eli aika kalliit napit....
    Last edited by miccou; 04-12-2007, 13:49.

Leave a comment:

• Hemi
    replied
    Originally posted by miccou View Post
    ...ja tiedustelin osien hintaa: tämän hetkinen ratti on 4-puolainen ja siihen tulis vaihtaa bägi ja sitten napit, hintaa osille 477€ + asennustyö (osamyyjä veti hatusta että menisi n. 1,5 tuntia asennukseen ja se tekisi n. 150€)...
    Siis tässä on ilmeisesti laskettu nimenomaan nelipuolaiseen pelkkä nappiproggis, koska tuo kolmipuolainen sportratti+bagipaketti maksaa orgkkiksena jo yksistään n.1200€?

Leave a comment:

• buksin-1
    replied
    Originally posted by miccou View Post
    Minullakin on projektina saada e46 320D vm. -00 autoon vakkari ja olen kanssa suunnitellut ratin vaihtamista sporttiversioon. Soitin äskettäin Espoon Laakkoselle ja tiedustelin osien hintaa: tämän hetkinen ratti on 4-puolainen ja siihen tulis vaihtaa bägi ja sitten napit, hintaa osille 477€ + asennustyö (osamyyjä veti hatusta että menisi n. 1,5 tuntia asennukseen ja se tekisi n. 150€). Valmistenumeron perusteella myyjä katseli tietoja koneelta ja arveli autossa olevan sähköinen kaasupoljin.

Osien hinta puoltaa samalla käytetyn sporttiratin hommaamista. Onko kenelläkään kokemusta esim. Laakkosen palvelusta kun marssii paikalle käytetyn ratin kanssa? Rupeaako tuntiveloitus lisääntymään vai tekevätkö työt ihan mukisematta, jos asiakas tuo omat osat/käytetyt osat mukanaan? Ajattelin samalla asennuttaa/ohjelmoida ajotietokoneen (uusi viiksi vaikka avk:lta).

Vein auton syksyllä ohjelmoitavaksi (ajovaloautomatiikka, vilkkujen välähdys lukittaessa jne.) Kuopion Hartikaiselle, mutta siellä asentaja oli sen verran kädetön ettei saanut yhteyttä autoon ja ohjelmointi ei onnistunut. Vai onkohan syynä että auto on tuontiauto ja ei jaksanut paneutua asiaansa tarpeeksi. Toivottavasti tämä seikka ei tule vaikeuttamaan ratin vaihtoa, jos autoa ei saada ohjelmoitua uudelleen vakkaria varten...

Leave a comment:

• miccou
    replied
    Originally posted by newport View Post
    Kaikkiin 6-koneisiin ennen ja jälkeen 06/00 saa mutta ennen 06/00 4-koneisissa ei kaikissa ole ns. "valmiutta". Eli onkohan sit kyse siitä onko sähkönen poljin vai ei.

Niin ja tossa on ohje jos tiedät et on valmius http://www.autopower.se/mekartips/me....asp?dokid=111
    Minullakin on projektina saada e46 320D vm. -00 autoon vakkari ja olen kanssa suunnitellut ratin vaihtamista sporttiversioon. Soitin äskettäin Espoon Laakkoselle ja tiedustelin osien hintaa: tämän hetkinen ratti on 4-puolainen ja siihen tulis vaihtaa bägi ja sitten napit, hintaa osille 477€ + asennustyö (osamyyjä veti hatusta että menisi n. 1,5 tuntia asennukseen ja se tekisi n. 150€). Valmistenumeron perusteella myyjä katseli tietoja koneelta ja arveli autossa olevan sähköinen kaasupoljin.

Osien hinta puoltaa samalla käytetyn sporttiratin hommaamista. Onko kenelläkään kokemusta esim. Laakkosen palvelusta kun marssii paikalle käytetyn ratin kanssa? Rupeaako tuntiveloitus lisääntymään vai tekevätkö työt ihan mukisematta, jos asiakas tuo omat osat/käytetyt osat mukanaan? Ajattelin samalla asennuttaa/ohjelmoida ajotietokoneen (uusi viiksi vaikka avk:lta).

Vein auton syksyllä ohjelmoitavaksi (ajovaloautomatiikka, vilkkujen välähdys lukittaessa jne.) Kuopion Hartikaiselle, mutta siellä asentaja oli sen verran kädetön ettei saanut yhteyttä autoon ja ohjelmointi ei onnistunut. Vai onkohan syynä että auto on tuontiauto ja ei jaksanut paneutua asiaansa tarpeeksi. Toivottavasti tämä seikka ei tule vaikeuttamaan ratin vaihtoa, jos autoa ei saada ohjelmoitua uudelleen vakkaria varten...

Leave a comment:

• OF_
    replied
    Originally posted by arska84 View Post
    mikä auto sulla on ja mitä vuosimallia?
    E46 320i Touring
    Äsken löysin Vehicle information lapun tosta autosta ja siinä on Prod. date 1999-10-01
    Last edited by OF_; 09-11-2007, 19:30.

Leave a comment:

• arska84
    replied
    Originally posted by OF_ View Post
    En ole seurannut tätä palstaa niin paljon, että tuntisin nimimerkit, joten en tarkoittanut mitään. En edes heti tajunnut tota "tilasin Hemiltä", että se olisi joku käyttäjä täältä. Luulin sitä joksikin täysin muuksi. Täysin oma erehdys, anteeksi.

Istelläni on siis toi Sport ratti+bagi ja olisin kyllä kiinnostunut ostamaan siihen monitoimiratin jos sinulla sellainen olisi myydä. Kyselin vain sitä uutta sen takia Laakkoselta, että ne osaisi kertoa a)saako siihen edes monitoimirattia b) pystyykö sitä itse asentamaan, tarviiko jotain ohjelmointeja c) Että ratti olisi oikeaa tyyppiä, jne.
    Ja kyselin rattia jo ennen tämän viestiketjun löytämistä, joten tuntemus aiheeseen oli silloin hyvin pieni.
    mikä auto sulla on ja mitä vuosimallia?

Leave a comment:

• OF_
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Neljänneksi, mistä päättelet että minä myyn 300tkm ajettuja ratteja "uutena"?

En ole seurannut tätä palstaa niin paljon, että tuntisin nimimerkit, joten en tarkoittanut mitään. En edes heti tajunnut tota "tilasin Hemiltä", että se olisi joku käyttäjä täältä. Luulin sitä joksikin täysin muuksi. Täysin oma erehdys, anteeksi.

Istelläni on siis toi Sport ratti+bagi ja olisin kyllä kiinnostunut ostamaan siihen monitoimiratin jos sinulla sellainen olisi myydä. Kyselin vain sitä uutta sen takia Laakkoselta, että ne osaisi kertoa a)saako siihen edes monitoimirattia b) pystyykö sitä itse asentamaan, tarviiko jotain ohjelmointeja c) Että ratti olisi oikeaa tyyppiä, jne.
    Ja kyselin rattia jo ennen tämän viestiketjun löytämistä, joten tuntemus aiheeseen oli silloin hyvin pieni.
    Last edited by OF_; 09-11-2007, 17:10.

Leave a comment:

• kaani
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Tuossa jo aiemmin kommentoinut nimim.Kaani sai tällä viikolla oman kaksivaiheisen sporttipaketin minulta viimeisimpänä sai normaalin käytetyn hintaan ja varmasti hän nyt voinee rehellisesti todeta vastasiko hinta tuotteen kuntoa?
    Eli paljonko enemmän hän olisi saanut sijoittamalla n.600€ lisää?
    Voin täysin rehellisesti todeta että jos en tietäisi ostaneeni käytettyä rattia, sitä voisi luulla täysin uudeksi. Hemi sanoi sen olevan A1-luokkaa, mutta pikemmin se oli A1+ ja hinta oli todellakin enemmän kuin kohdallaan.
    Miksipä tukea merkkiliikkeiden "ryöstöpolitiikkaa" maksamalla ~600€ lisää vain sen takia että ratti olisi "uusi".
    Tietenkin jos ylimääräiset setelit polttelee taskussa ja pitää päästä eroon niin ei muuta kuin marmoritiskille...!

Leave a comment:

• Hemi
    replied
    Hmm, hieman outoa. Mulle sanoivat Herttoniemen laakkosella, että monitoimiratti asennettuna on viidensadan euron luokkaa. Vanha bagi jää keskelle, mutta ratti vaihtuu. Mun tämänhetkinen ratti on hieman kulahtanut, joten en haluais samanlaista kulunutta rattia tilalle, jos siitä joutuu vielä maksamaan jotain.
    Ensinnäkin, nelipuolaisessa yksi ja kaksivaiheisissa napittomissa rateissa on AINA eri bagi kuin napillisessa. Myös itse ratti on periaatteessa eri.
    Toiseksi, yksivaiheisissa sport rateissa on samat bagit, mutta ratti on täysin eri riippuen napillisesta ja napittomasta.
    Kolmanneksi, kaksivaiheisessa sport ratissa on sama ratti+bagi ja vain pelkkä nappipaneli vaihtuu, mutta tuo 500€ on kyllä enemmän kuin "suolainen hinta" napillisesta muoviläpyskästä? Toisaalta silloin sinulla pitää olla jo valmiiksi Sport ratti+bagi.
    Neljänneksi, mistä päättelet että minä myyn 300tkm ajettuja ratteja "uutena"?
    Näitäkin kyllä löytyy jos sellaisen ihan välttämättä haluat, mutta minulta löytyy kyllä jopa ihan uusia tehtaan paketissa olevia napillisia kaksivaiheisia sport ratteja...sekä kaikkea tältä väliltä.
    Hinnan olen kuitenkin pyrkinyt pitämään vastaamaan kuitenkin aina kuntoa ja mitään puhkikuluneita raavittuja yksilöitä ei myydä lainkaan. Käytetty on toki AINA käytetty ja jos tosiaan uutta haluaa, siitä pitää se n.1000€ sitten maksaakkin. Myös minulla nämä uudet paketit maksaa sitten vähintään sen n.x2 suhteessa käytettyyn.
    Tuossa jo aiemmin kommentoinut nimim.Kaani sai tällä viikolla oman kaksivaiheisen sporttipaketin minulta viimeisimpänä sai normaalin käytetyn hintaan ja varmasti hän nyt voinee rehellisesti todeta vastasiko hinta tuotteen kuntoa?
    Eli paljonko enemmän hän olisi saanut sijoittamalla n.600€ lisää?

Leave a comment:

• OF_
    replied
    Miksi ratin pitää olla uusi? Tänään merkkiliikkeessä mulle sanottiin että monitoimiratti+bagi uutena noin 900€ että kyllä mä käytettynä ostan ennemmin. Vaijerillahan toi mun kaasu oli eli pitää tämä projekti unohtaa..

Hmm, hieman outoa. Mulle sanoivat Herttoniemen laakkosella, että monitoimiratti asennettuna on viidensadan euron luokkaa. Vanha bagi jää keskelle, mutta ratti vaihtuu. Mun tämänhetkinen ratti on hieman kulahtanut, joten en haluais samanlaista kulunutta rattia tilalle, jos siitä joutuu vielä maksamaan jotain.

Leave a comment:

• arska84
    replied
    Itsellänikin olisi tarkoitus vaihtaa monitoimirattiin, mutta mistä se olisi kaikista fiksuin hankkia. Toi Hemiltä hankkiminen ei paljon kerro ainakaan mulle. Jos joku on tilaamassa ruoria jostain, niin kimppatilaus voisi kiinnostaa. Omassa autossa tällä hetkellä samanlainen kuin toi kuvan ruori, mutta ilman säätimia. Auto on 12/99
    Miksi ratin pitää olla uusi? Tänään merkkiliikkeessä mulle sanottiin että monitoimiratti+bagi uutena noin 900€ että kyllä mä käytettynä ostan ennemmin. Vaijerillahan toi mun kaasu oli eli pitää tämä projekti unohtaa..

Leave a comment:

• OF_
    replied
    Itsellä on 10/99 tuo auto eli neliskulmainen bagi.. Aika outoa että huollossa ne löysi uudempaan,mutta ei tuohon vanhempaan sitä sarjaa..

ja ruorista mikä siihen tulisi olisi Hemiltä: http://www.en4cer.co.uk/ima/MF%20steering.jpg

Voiko joku vahvistaa että saako näihin vanhemman mallisiin tuota jälkiasennettuna ollenkaan??
    Itsellänikin olisi tarkoitus vaihtaa monitoimirattiin, mutta mistä se olisi kaikista fiksuin hankkia. Toi Hemiltä hankkiminen ei paljon kerro ainakaan mulle. Jos joku on tilaamassa ruoria jostain, niin kimppatilaus voisi kiinnostaa. Omassa autossa tällä hetkellä samanlainen kuin toi kuvan ruori, mutta ilman säätimia. Auto on 12/99

Leave a comment:

• newport
    replied
    Itsellä on 10/99 tuo auto eli neliskulmainen bagi.. Aika outoa että huollossa ne löysi uudempaan,mutta ei tuohon vanhempaan sitä sarjaa..

ja ruorista mikä siihen tulisi olisi Hemiltä: http://www.en4cer.co.uk/ima/MF%20steering.jpg

Voiko joku vahvistaa että saako näihin vanhemman mallisiin tuota jälkiasennettuna ollenkaan??
    Kaikkiin 6-koneisiin ennen ja jälkeen 06/00 saa mutta ennen 06/00 4-koneisissa ei kaikissa ole ns. "valmiutta". Eli onkohan sit kyse siitä onko sähkönen poljin vai ei.

Niin ja tossa on ohje jos tiedät et on valmius http://www.autopower.se/mekartips/me....asp?dokid=111
    Last edited by newport; 08-11-2007, 18:09.

Leave a comment:

Working...