Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 328 nykäsee kiihdyttäessä.. apua kiitos!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esko61
    Newbiemmer
    • Mar 2007
    • 7

    E46 328 nykäsee kiihdyttäessä.. apua kiitos!

    Tälläinen ongelma olis. Kun lähtee vaikka 2 vaihteella kiihdyttämään vähä reippaammin niin ensin nykäisee pari kertaa ja sitten lähtee vetämään. Tuota ei isommilla kierroksilla tapahdu, vaan jos lähtee vaikka 1500rpm kohdalta kiihdyttämään niin nykäsee. Kannattaisi varmaan käydä koodit lukemassa mutta jos täällä joku osaisi auttaa?

    Esko
  • petepii
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 280
    • Joensuu

    #2
    mulla tekee tuo E36 ihan samalla tavalla:think liekkö tuo vika vai ominaisuus?

    Comment

    • Dani
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 3847
      • Espoo

      #3
      Originally posted by Esko61 View Post
      Tälläinen ongelma olis. Kun lähtee vaikka 2 vaihteella kiihdyttämään vähä reippaammin niin ensin nykäisee pari kertaa ja sitten lähtee vetämään. Tuota ei isommilla kierroksilla tapahdu, vaan jos lähtee vaikka 1500rpm kohdalta kiihdyttämään niin nykäsee. Kannattaisi varmaan käydä koodit lukemassa mutta jos täällä joku osaisi auttaa?

      Esko
      Eipä tee mulla tommosta, paitsi jos on kylmä (tikku sinisellä) kone niin joskus saattaa kerran vaimeasti nytkähtää kun aloittaa kiihdytyksen matalilta kierroksilta.
      Mutta on nytkähtänyt koska on jäänyt mieleen, tosin harvoin se sitä tekee.
      328 -98
      sigpic
      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

      Comment

      • nameless
        Newbiemmer
        • Oct 2006
        • 20
        • Turku

        #4
        Mulla tekee ihan samaa -98 328i E46. Esim. 2 vaihteella n. 1000rpm tai vähän alle kun noin puol kaasulla tai muuten vähän reippaammin lähtee kiihdyttämään niin nykäsee kovasti ensin muutaman kerran ennen kuin lähtee, ilmiön huomaa parhaiten mitä enemmän on kyydissä ihmisiä, yksin ajellessa ei aina edes tee tuota. Ja oikeastaan ei yli 1000rpm kierroksilla tuota edes tee mutta mutta.. Ei tuo nyt väännön puutteestakaan voi johtua, tai ainakin entinen e35 325i lähti kakkosella valoista aivan nykimättä ja nöyrästi, tällä sama on hankalampi toteuttaa ilman kunnon kytkimen luistatusta ja suuria kierroksia.. Mielestäni kylmänä nykii vähemmän, mutta en ole varma. Vikakoodeja ei ainakaan antanut ollenkaan. Eli ei ole ilmamassamittarissa tai lambdoissa vikaa. Imupuolen letkujen halkeamista / vuodoista ei varmaan vikakoodeista huomaa eli mitenköhän niitä olisi paras etsiä? Tyhjäkäynniltä polkaistessa kuuluu aika kova imuääni ensin kierrosten nousua, onko merkki vuodosta? Mites muilla 328:ssa vakio-ilmanputsarilla?
        sigpicBMW E60 M5 2006 individual

        Comment

        • Esko61
          Newbiemmer
          • Mar 2007
          • 7

          #5
          Eikö tähän asiaan kenelläkään ole tietoa?? Ois ihan jees saada tuo auto kunnolla toimimaan. Ei oo kovin miellyttävä ajaa, kun nykii kiihdyttäessä. Tuo myös kylmällä koneella humpaa kierroksia tietyin väliajoin.. Kierrokset nousee yli 1000rpm, sitten laskee 500rpm ja sen jälkeen palaa normaaliin ja hetken kuluttua sama juttu.

          Comment

          • petepii
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2005
            • 280
            • Joensuu

            #6
            no tuo kierrosten humppaaminen vaikuttas lambda vialta vaihdappas se niin jospa se nykiminen loppuis,aika varmasti on juuri tuo lambda anturi menossa paskaks!

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              ...mutta selvästi myös ilmavuotoon. Onko moottorin vikavalo syttynyt milloinkaan?

              Comment

              • fastandfurious
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 1731
                • Tampesteri

                #8
                Taas tekisi mieli ehdottaa sitä nokka-akselin asentoanturia
                ---------------------------------------------------
                E91 325d M-Sport
                ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                Comment

                • Esko61
                  Newbiemmer
                  • Mar 2007
                  • 7

                  #9
                  Hmm.. Kun nuissa E46 328 moottoreissahan on lambdoja 2 kappalein siinä pakosarjassa. Mutta kun lämpimällä koneella käy kuin kello ja kylmällä humpaa. Kulutus on normaali. Monella muulla on ollut samanlaista vikaa kyseisissä moottoreissa niin humpaamisen kuin nykimisenkin kanssa. Vikavalo ei ole syttynyt kertaakaan. Paljonkahan se nokka-akselin asentoanturi maksaa. Vaihto ei varmaan ole vaikea?

                  Comment

                  • Esko61
                    Newbiemmer
                    • Mar 2007
                    • 7

                    #10
                    Jaaha, nykiminen selvitetty. Kävin luetuttamassa vika koodit niin yksi löytyi ja ilmoitti 2 sylinterin sähkö hommaa. Otettiin 2 puola irti ja huomattiin että sinne on päässyt kosteutta hieman ja sen takia tulppa lyönyt läpi siihen kumiin. No putsattii se ja nollattiin se vikakoodi niin nyt ei nykimistä ole ilmennyt. Tyhjäkäynnistä en tiedä että vieläkö seilaa. Mutta kiitos vaivautuneille.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎