Announcement

Collapse
No announcement yet.

330Cd lastutus, neuvoja ja tietoa kaivataan.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sebu123
    Newbiemmer
    • Mar 2007
    • 3
    • Espoo

    330Cd lastutus, neuvoja ja tietoa kaivataan.

    Olen lastuttamassa kyseistä autoa ja tarvitsisin tietoa siitä minne auto kannataisi viedä. Hakusessa on vähän suuremmat tehot ~260hv 580+Nm.
    Wdracingin ja demecin tarjoamat ohjelmat ovat tiedossani jo.

    Onko turbotec tai harinen (hestec) hyviä vaihtoehtoja, minkälaisia tehoja?Onko muita pajoja Suomessa?

    Elikkä kyseessä on E46 330Cd -03 (204 hv/410 Nm)

    Kiitos avusta.
    330CdA -03
    250hv/580nm
  • Marko.K
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1193
    • Helsinki

    #2
    itse käytin autoni 530d Harisella tossa syksyllä ja sen jälkeen on jo ajo maittanut vaikka onhan se vakionakin ihan ok kamaa mutta ainahan niitä lisätehoja toki kaipailee ja mikään ei oo koskaan tarpeeks. Tosta sun uudemmasta versiosta jo tod. näk. saa jo pelkällä uudelleen ohjelmoinnilla nuo haluamasi tehot...mua ennen oli siellä penkityksessä 330xd josta saatiin tässä tapauksessa "vaan" 220hv/490nm jonka jälkeen tosta mun nokilekasta puhallettiin ihan mukavat lukemat varsinkin tehon suhteen 245hv/528nm, vääntöä odotin lähemmäs 600newtonia joten se oli ehkä lievästi sanottuna pieni pettymys mutta sitten tuo teholukema korjasi taas tilanteen kun odotin n230hv:ta...jotkut puhuneet isomman turbon vaihdosta joista penkitetty 230hv:ta...en tiedä sitten mitenköhän suuri fööni tossa mun kärryssä oikeen mahtaa olla LOL!!! eli ei muutakun nokka kohti Valkeakoskea ja Harisen säätöihin niin alkaa tapahtua ja jos vielä sukanvarresta löytyy "ylimääräistä" niin pakosarjaa, parempaa cooleria ja isompaa suutinta kehiin niin eiköhän se ala olemaan jo siellä 300hv tietämillä, vääntöhän toki noilla nousee jo varmasti taivaisiin mutta kyllä ne sen siellä rajottaa oikeisiin arvoihin. Ei muuta kuin onnea matkaan ja kohti kevättä kaasua polkien


    Originally posted by sebu123 View Post
    Olen lastuttamassa kyseistä autoa ja tarvitsisin tietoa siitä minne auto kannataisi viedä. Hakusessa on vähän suuremmat tehot ~260hv 580+Nm.
    Wdracingin ja demecin tarjoamat ohjelmat ovat tiedossani jo.

    Onko turbotec tai harinen (hestec) hyviä vaihtoehtoja, minkälaisia tehoja?Onko muita pajoja Suomessa?

    Elikkä kyseessä on E46 330Cd -03 (204 hv/410 Nm)

    Kiitos avusta.
    F11 535d -11 367hv/728nm
    E39 M5 -99 Alpine White II
    E65 730da -02
    E60 530da -03
    E39 530da -03 240hv/600nm
    E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
    E38 740iaL -95
    E39 530d -99 245hv/528nm

    Comment

    • aaronp
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2005
      • 908
      • Pirkanmaa

      #3
      Sulla on 2 vaihtoehtoa, Harinen tai Karala. Ilman muuta semmonen juuri SUN autolles suunniteltu ohjelma ettei mitään yleislastua ebaysta. Voitte sitten vähän hieroa yhdessä niitä käyriä kohdallleen siten mikä sopii sun ajotapaasi parhaiten.

      Comment

      • henri
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 5752
        • Kiuruvesi/Iisalmi

        #4
        Originally posted by sebu123 View Post
        Olen lastuttamassa kyseistä autoa ja tarvitsisin tietoa siitä minne auto kannataisi viedä. Hakusessa on vähän suuremmat tehot ~260hv 580+Nm.
        Wdracingin ja demecin tarjoamat ohjelmat ovat tiedossani jo.

        Onko turbotec tai harinen (hestec) hyviä vaihtoehtoja, minkälaisia tehoja?Onko muita pajoja Suomessa?

        Elikkä kyseessä on E46 330Cd -03 (204 hv/410 Nm)

        Kiitos avusta.
        off-topic:


        Onko tuonti peli vai ihan suomi-auto? Olisin kiinnostunut tietämään veron määrän jos on tuonti peli (privalla)? Itse samanlaista hommaamassa saksasta
        Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
        Ex. E30 320i 2d GTS -88


        E46 330Cd (projekti V.2)


        ----------------------------

        Comment

        • sebu123
          Newbiemmer
          • Mar 2007
          • 3
          • Espoo

          #5
          Originally posted by henri View Post
          off-topic:


          Onko tuonti peli vai ihan suomi-auto? Olisin kiinnostunut tietämään veron määrän jos on tuonti peli (privalla)? Itse samanlaista hommaamassa saksasta

          Kyseessä on tuontiauto saksasta. Kävin hakemassa sen viime syksynä.
          Veroja tuli mielestäni maksettua ihan liikaa. Luulin että autovero olisi ollut 28%, mutta kun päätös tuli niin se olikin 30% diesel autosta.
          Autolla oli ajettu 38000 km ja maksoi silloin saksassa 24800 €.
          Veroja tuli maksettua yhteensä noin 14000 €, mielestäni aivan liikaa.
          Sanoivat ettei vastaavanlaista olo vielä tuotu suomeen ja että päätöksen autoverosta teki joku harkintaryhmä.

          Nyt on samanlaisen auton hinnat tulleet vähän alas saksassa, ja vissiin suomessakin, niin kai se autoverokin on pienempi.

          Jos kaipaat vielä tarkempia tietoja niin voin kyllä kaivaa sen päätöksen esille jostain.

          Muuten, kannattaako noista veropäätöksistä tehdä valitus?
          330CdA -03
          250hv/580nm

          Comment

          • sebu123
            Newbiemmer
            • Mar 2007
            • 3
            • Espoo

            #6
            Soitin karalalle ja hariselle ja molemmat tarjosivat suunnilleen samat tehot Sanoivat että 600 Nm alkaa olemaan siinä rajoilla ettei lelut mee rikki.
            Ovat kuulemma ottaneet vastaavanlaisesta bemarista yli 300hv ja 800-900 Nm. Kai siinä on jo muitakin osia vaihdettu kuin pelkkä lastu.
            Tolla harisella oli aikoja vapaana aikaisemmin, mutta oli toki vähän kalliimpi.
            Kai mä jommankumman luo vien kärryni.

            Kiitos Marko.K ja aaronp vastauksistanne.
            330CdA -03
            250hv/580nm

            Comment

            • henri
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 5752
              • Kiuruvesi/Iisalmi

              #7
              Originally posted by sebu123 View Post
              Kyseessä on tuontiauto saksasta. Kävin hakemassa sen viime syksynä.
              Veroja tuli mielestäni maksettua ihan liikaa. Luulin että autovero olisi ollut 28%, mutta kun päätös tuli niin se olikin 30% diesel autosta.
              Autolla oli ajettu 38000 km ja maksoi silloin saksassa 24800 €.
              Veroja tuli maksettua yhteensä noin 14000 €, mielestäni aivan liikaa.
              Sanoivat ettei vastaavanlaista olo vielä tuotu suomeen ja että päätöksen autoverosta teki joku harkintaryhmä.

              Nyt on samanlaisen auton hinnat tulleet vähän alas saksassa, ja vissiin suomessakin, niin kai se autoverokin on pienempi.

              Jos kaipaat vielä tarkempia tietoja niin voin kyllä kaivaa sen päätöksen esille jostain.

              Muuten, kannattaako noista veropäätöksistä tehdä valitus?

              kiitos tiedoista

              aina kannattaa valittaa...

              Olisin kiitollinen jos voisit ettiä niitä tarkempia tietoja ja esim. mitä varusteita ruksasit siihen ilmotukseen tai ylipäänsä mitä varusteita autossa on. Joo ei noita oo hirveesti tosiaan tuotu. Käyttääköhän ne sitten tuota sinun autoa pohjana veroille, että paljoko on hinnat ns. suomessa tippunu. Tietäsköhän tullissa?
              Last edited by henri; 20-03-2007, 14:46.
              Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
              Ex. E30 320i 2d GTS -88


              E46 330Cd (projekti V.2)


              ----------------------------

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9080
                • Oulu

                #8
                Originally posted by sebu123 View Post
                Luulin että autovero olisi ollut 28%, mutta kun päätös tuli niin se olikin 30% diesel autosta.
                Kyllähän veroprosentin pitäisi 1.1.2003 jälkeen valmistetuissa olla 28%, tullin ohjeet (pdf). Koska auto on valmistettu ja koska ensirekisteröity?
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • henri
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 5752
                  • Kiuruvesi/Iisalmi

                  #9
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Kyllähän veroprosentin pitäisi 1.1.2003 jälkeen valmistetuissa olla 28%, tullin ohjeet (pdf). Koska auto on valmistettu ja koska ensirekisteröity?

                  Keskimääräinen veroprosentti

                  Jos veroprosenttia ei ole julkaistu taulukossa tai taulukon julkaisemisesta on kulunut vähemmän kuin 14 päivää, sovelletaan laissa säädettyä prosenttia. Keskimääräiset prosentit ovat ajoneuvoryhmästä riippuen:

                  * 30 % dieselkäyttöisille henkilö- ja M2-luokan linja-autoille
                  Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                  Ex. E30 320i 2d GTS -88


                  E46 330Cd (projekti V.2)


                  ----------------------------

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9080
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by henri View Post
                    Keskimääräinen veroprosentti

                    Jos veroprosenttia ei ole julkaistu taulukossa tai taulukon julkaisemisesta on kulunut vähemmän kuin 14 päivää, sovelletaan laissa säädettyä prosenttia. Keskimääräiset prosentit ovat ajoneuvoryhmästä riippuen:

                    * 30 % dieselkäyttöisille henkilö- ja M2-luokan linja-autoille
                    Tuohan koskee ennen vuotta 2003 valmistettuja ajoneuvoja. Eihän 2003-> edes ole enää mitään yksilöllisiä veroprosentteja.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • henri
                      BTCF Member
                      • Aug 2002
                      • 5752
                      • Kiuruvesi/Iisalmi

                      #11
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Tuohan koskee ennen vuotta 2003 valmistettuja ajoneuvoja. Eihän 2003-> edes ole enää mitään yksilöllisiä veroprosentteja.
                      eikö ne just oo 2003 jälkeen diesel 30% ja bensa 28% ja sitä ennen eli 2002 ja vanhemmat niillä yksilöllisillä prosenteilla mitkä löytyy taulukoista?

                      näin minä oon asian ymmärtäny ja ollu joittenki kanssa puhetta foorumilla...Voin tietysti olla väärässäki:think
                      Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                      Ex. E30 320i 2d GTS -88


                      E46 330Cd (projekti V.2)


                      ----------------------------

                      Comment

                      • henri
                        BTCF Member
                        • Aug 2002
                        • 5752
                        • Kiuruvesi/Iisalmi

                        #12
                        Originally posted by sebu123 View Post
                        Soitin karalalle ja hariselle ja molemmat tarjosivat suunnilleen samat tehot Sanoivat että 600 Nm alkaa olemaan siinä rajoilla ettei lelut mee rikki.
                        Ovat kuulemma ottaneet vastaavanlaisesta bemarista yli 300hv ja 800-900 Nm. Kai siinä on jo muitakin osia vaihdettu kuin pelkkä lastu.
                        Tolla harisella oli aikoja vapaana aikaisemmin, mutta oli toki vähän kalliimpi.
                        Kai mä jommankumman luo vien kärryni.

                        Kiitos Marko.K ja aaronp vastauksistanne.
                        Mutta nyt itse aiheeseen...

                        Kyllä varmaan coolerin ja suuttimien (turbon vaihdolla) päästään tonne 300hv:n lukemiin ja mitä oon käyttäjien kommentteja lukenu niin sinne 500-550Nm väliin ne väännöt niin paikat kestää (manuaaleissa).

                        Ja varmasti kummassaki paikassa osaavat "taikoa" dieselin tehot uusiin ulottuvuuksiin

                        PS. itelle riittäs varmasti tollaset ~280hv ja ~500-520Nm
                        Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                        Ex. E30 320i 2d GTS -88


                        E46 330Cd (projekti V.2)


                        ----------------------------

                        Comment

                        • sasu
                          BTCF Member
                          • Feb 2003
                          • 135
                          • Tuusula

                          #13
                          bmw lastutus

                          sebulle vielä, jos ei halua lähteä kauas pääkaupunkiseudulta niin könig on myös varteen otettava vaihtoehto.
                          Toyota Avensis -12, Toyoya Proace -20. EX - e36 316i M-look -94, e30 316/320 -84, e36 325i sedan -91, e36 318i -95, e46 320d sedan -01, e39 530Da Touring -04, E60 LCI 520 Da -08, E36 328 Cab -96, F30 316 D -12 Yaris 1.3 -02, Avensis D4D -00, Corolla -06, Rav4 2.0 4x4 -04, Mazda Premacy -02, Nissan Almera SR -98, Smart for two -03, Leon 2.0 TFSI -06, Land Cruiser D4D -04, PT-Cruiser -01, Hiace Pegabus -07, Mazda 6 stw -07, Volvo V70 2.0F -08, Smart ForFour -15, Peugeot Expert -16

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎