Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 etupuskurin irroitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 323i
    Bimmer Rookie
    • Sep 2003
    • 63
    • Turku

    E46 etupuskurin irroitus

    Missä sijaitsee E46 sedanissa etupuskurin kiinnityskohdat?
    Opel on POP!
  • Tomppa123
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1980
    • Salo

    #2
    Molemmilla puolilla purkurin alapuolelta katsottuna 2 torx"vastakanta" pulttia, moottorin pohjalevyssä on 4 ruuvia, molemmilla puolilla lokareissa yhdet. Listoja ei tarvi irroittaa, lisäksi jos puskurissa on kiinni sumarit, ne lähtee sisäreunasta meisselillä irti. Sumareiden + molempien tööttien piuhojen irroitus puskurista on helpointa kun nuo edellä mainitut on irroitettu. Jos löytyy defan pistoke, niin se on kiinni puskurin sisäpuolelta MUOVIKIERREvastakappaleella, ei kannata yrittää repiä ulkokautta irti. Itsellä se defan piuha oli vielä sen muovivastakappaleen irroituksen jälkeenkin kiinni kuin synti. Pikkuhiljaa kitkuttelemalla lähti, kun sai vähän crc:tä väliin.

    Näin pitäisi irrotta, kokonaisuudessaan nopea homma, jos se torx-avain löytyy
    Last edited by Tomppa123; 21-03-2007, 13:44.

    Comment

    • Tomppa123
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1980
      • Salo

      #3
      täältä vielä lisäapua: http://www.e46fanatics.com/howto/how...hp?howto_id=41

      Comment

      • 323i
        Bimmer Rookie
        • Sep 2003
        • 63
        • Turku

        #4
        Suuret kiitokset. Toivon mukaan tulen toimeen näillä
        Opel on POP!

        Comment

        • Jonezu
          Bimmer Rookie
          • Mar 2008
          • 55
          • Oulu

          #5
          Kokeilin irroittaa e46:n etupuskurin. Auto on facelift malli, sumuvalot on ja puskuri on ns. vakiopuskuri. Irrotin puskurin alta 4 kpl 8mm ruuveja ja 3 kpl muovitappeja, renkaan edestä molemmilta puolin yhdet 8mm ruuvit, puskurin säleikön yläpuolelta 2 kpl torx-ruuveja ja ja vedin puskurin sivuilta vilkkujen alta puskuria ulospäin, jolloin muovikiinnikkeet irtosivat.

          Mutta puskuri ei tuntunut irtoavan. Tuntui kuin torx-ruuvit vastaisivat vieläkin. Nehän eivät tippuneet kokonaan pois, vaan jäivät roikkumaan omille paikoilleen. Väänsin ne kyllä varmasti täysin auki.

          Mikä avuksi?

          Tarkoitus oli tutkia ajovalon pesurien letkuliitokset. Niille ei tule vettä, vaikka pumppu toimii. Onko parempia ideoita, tarviiko puskuria edes irrottaa?
          Saksantuonti e46 330xda vm. 2002

          Comment

          • jyrbba69
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2008
            • 2394
            • Kouvola

            #6
            Ne torxit pitää tippua, eli vedät kierteet ihan loppuun asti ja sit kädellä kiinni vaikka niistä ja vetelet ja vetjaat alaspäin.

            ***Edit*** Ja ei tarvi puskuria ei tarvi irrottaa niiden pesureiden tutkimiseen, mutta ne pesurit onkyl vittumaisia irrottaa. Eli sinne mihin lokari loppuu ja ajovalojen korinvärinen "ala-trimmi" alkaa niin pitää tunkee talttapää ruuvimeisseli ja vääntää auki. Laita siihen ruuvimeisseliin jotain kangasta ettei tuu paljoo naarmuja. Siellä on joku klipsi takana ja sit sitä trimmiä vaan edetään eteenpäin ja pesuri tulee mukana. Ja ku otat letkun irti pesurista se sit heittää nesteet sun naamalle ;D Tää on siis ainaskin faceliftiin sopiva ohje ainakin. Kannattaa irrottaa se puskuri ku se lähtee niin nopee irti ja katot pääseekö sieltä katselee niitä letkuja.

            -Jyri
            Last edited by jyrbba69; 01-05-2009, 18:57.
            2015 AMG GTS
            -----------------------------

            www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
            [email protected]

            Comment

            • tuumas
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2007
              • 2564
              • Lapland, Finland

              #7
              En ole varma onko normi E46 sama mutta ainaki M3:ssa pääsee hyvin käsiks säiliöön ja pumppuun kun otat renkaan pois ja alimman sisälokarin palan pois (ei montaa ruuvia) niin kaikki kamat on aivan hollilla... :think

              Comment

              • Jonezu
                Bimmer Rookie
                • Mar 2008
                • 55
                • Oulu

                #8
                Kiitos neuvoista! Puskurin irrotus onnistui hyvin ja sitä kautta pääsi kohtuu hyvin pesureihin käsiksi. Ne torx-ruuvit piti tosiaan vetää pihdeillä pois, kun eivät tipahtaneet itsestään.

                Vika on ilmeisesti kuitenkin siinä ajovalojen pesurin pumpussa. Ajovalojen pesurin sähkömoottori pyörii kyllä, mutta ei luo ollenkaan painetta. Totesin sen irrottamalla pumpusta/sähkömoottorista lähtevät letkun.
                Saksantuonti e46 330xda vm. 2002

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎