Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 sadetunnistin jälkikäteen, ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lallevihtinen
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 690
    • Tampere

    E46 sadetunnistin jälkikäteen, ei toimi

    Tuli tossa asennettua E46:seen alkuperänen sadetunnistin jälkikäteen. Vaihdettuja osia: lasi, tunnistin ja johtosarja. Otin osat toisesta samanlaisesta autosta ja kytkin johtosarjan sähkökaavion mukaan.

    Systeemi ei ruvennu pelaan asennuksen jälkeen joten aattelin että tarvii ohjelmoinnin, no auto oli merkkiliikkeessä ohjelmoitavana mutta ei ne saanu tunnistinta pelaan. Ne teki sille jonkun aktivoinnin kai mutta tunnistin ei kontrolloi pyyhkimiä vaan pyyhkiät toimii normaalin tihkusäädön mukaan. Onko kukaan muu tehny vastaavaa asennusta onnistuneesti? Ilmeisesti autossa kaikki muut osat on samoja, oli sit tunnistin tai ei.
    sigpic
    BMW E93 335i & BMW M550Dx
    EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
    XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4582
    • Tampere

    #2
    veikkaan että on ohjelmoinnissa vika..
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • touring39
      BTCF Member
      • May 2005
      • 3901
      • Kaarina

      #3
      Mäkin kysäisin lämpimikseni Raision ME-Autosta, josko tohon e39:iin saisi sadetunnistimen jälkiasennuksena, mutta vastaus oli, että ei onnaa. Ei kuulemma löydy ohjeita tietokoneelta...

      Eli kerro sitten ihmeessä, jos onnaat omasi kanssa, niin vois sitten ittekin yrittää uudemman kerran
      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

      Ex:
      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9080
        • Oulu

        #4
        WDS:stä poimittua:

        Automatic Interval Control (AIC)

        Function

        With the aid of a rain sensor, the automatic interval control (AIC) system senses water or dirt on the windscreen and activates the windscreen wipers accordingly.
        The AIC consists of an optical element bonded on the windscreen, to which an electronic evaluator is connected.
        The system is active as of ignition lock position 1. The wiper/washer switch must be set to the first stage (intermittent wipe setting).
        The wiper motor is activated by the general module of ZKE. The electronic evaluator sends the instruction to activate the wiper motor via the K-bus to the general module.

        Optical element

        The optical element is adhered to the windscreen behind the rear-view mirror. It consists of a glass body (prism) which routes the beams emitted by infrared diodes at a defined angle to the windscreen. The light beams reflected by the windscreen are routed by the optical element to the infrared receivers.
        The optical element is heated by a heating element to ensure condensation cannot form on it.
        The optical element is bonded together with the windscreen in a special process such as to guarantee the physical properties of the system. This bonding process cannot be carried out in the workshop. Therefore when replacing the windscreen, a special windscreen with the optical element already bonded to it must be used.

        Electronic evaluator

        The electronic evaluator is connected to the optical element by means of a catch mechanism.
        It contains the electronic components as well as the infrared diodes and infrared receivers.
        The instruction to activate the wiper motor is given via the K-bus interface.

        Initialisation

        Due to the optical process, the rain sensor has to be adapted to the windscreen. This adaptation takes place at initialisation.
        Requirement for faultless initialisation is that the windscreen glass is dry, clean and free of defects in the area of the rain sensor.
        The initialisation is performed using the service function ”Initialise rain sensor” in the BMW diagnosis system. In the service function, the adaptation values in the rain sensor are deleted. This is followed by adjustment of the sensor system to the windscreen based on the following sequence:
        · Switching off the rain sensor
        · Switch off terminal 15 and terminal R
        · Switch on terminal R and terminal 15 and wait 10 seconds
        In the 10 seconds waiting period, the new adaptation values are determined and stored.
        Initialisation of the rain sensor is necessary:
        · After replacing the windscreen
        · Fitting a used rain-driving light sensor
        Note: a used sensor must be coded beforehand!
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Lallevihtinen
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 690
          • Tampere

          #5
          Ite kans luin WDS:stä ton jutun, mitenköhän toi käytetty tunnistin ohjelmoidaan?:think Kai sitä täytys uusiks koittaa ohjelmoida.
          sigpic
          BMW E93 335i & BMW M550Dx
          EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
          XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9080
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Lallevihtinen View Post
            Ite kans luin WDS:stä ton jutun, mitenköhän toi käytetty tunnistin ohjelmoidaan?:think Kai sitä täytys uusiks koittaa ohjelmoida.
            Tuo loppukaneetti jäi itseänikin mietityttämään. Koodataanko itse tunnistin vai korimoduli (ZKE). Pitääkö korimoduli ohjelmoida ymmärtämään, että autossa on myös sadetunnistin? Täällä pyörivät merkkiorganisaation pojat voisivat nyt valaista hieman polkua.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎