Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kumipuslat ym.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dani
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 3847
    • Espoo

    E46 kumipuslat ym.

    Eli E46 328i vm. -98 tulee alustasarja (H&R CupKit 55/35mm) tässä muutaman viikon kuluttua, niin samalla meinasin vaihtaa ainakin nuo kolisevat koiranluut.
    Tuontiauto jolla ajettu "114tkm"

    Mitä muita kumipuslia kannattais vaihtaa siinä samalla kun iskareita joutuu irroittelemaan edestä ja takaa?
    Kallistuksenvakaajan kumit varmaan kannattaa myös vaihtaa?

    Jos sen verran teitä vielä vaivaan niin mistä noita edes kannattaa metsästää?
    Laakkoselta varmaan löytyy juu, mutta onkohan miten paljon kalliimmat kun esim. powerflexin vastaavanlaiset?

    Jos epäselvästi kirjoitettu niin kysymyksiä vaan niin vastaan sen mukaan mitä tiedän.
    Valokuviakin voin napsia jos se helpottaa/selventää.

    EDIT: onko jotain käytännön jippoa jolla voi kokeilla että onko puslat ok?
    Vaikka kikkailua vedon kanssa tai ykkösellä/pakilla?
    Last edited by Dani; 11-04-2007, 19:49.
    sigpic
    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400
  • Proppu
    Bimmer Rookie
    • Dec 2006
    • 176
    • Järvenpää

    #2
    http://www.uutekki.com/powerflex/Uut...erflex_BMW.pdf <- Tuolta selaat e46 kohdan, ainakin Front Wishbone Rear Bush ja Rear Trailing Arm Bush puslat ois hyvä varmasti vaihtaa. Ite vaihdoin noi etutukivarren puslat eikä ole valittamista, taakse pitäis myös vaihtaa jossain vaiheessa.
    Kannattaa mitata ton etutukivarren puslan koko, vanhemmissa e46 nähtävästi ollut tuo pienempi malli -> PFF5-4601 is designed to fit the 66mm bore front wishbone rear bush mount (BMW part 31 12 6 757 623). Ensure you have the correct mount before fitting. PFF5-4601-60 is for the earlier models with 60mm bore mounting.
    Samallahan sitä vaihtaa koko setin eli just noi kallistuksenvakaajan kumitkin, niitten oikeat koot löytyy varmaan realoem:sta.
    www.usparts.fi toinen paikka ainakin mistä löytyy powerflexiä.
    e39 530ia m-sport touring imolarot II -02

    Comment

    • Dani
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 3847
      • Espoo

      #3
      USParts tosiaan, en muistanut koko paikkaa..

      Tuo kotteroni on tosiaan alkupään e46 eli vm. -98 joten oletan että kyseessä on tuo pienempi malli, pitää yrittää vielä tönärillä mitata.

      ..taidan ostaa samalla koko kitin niin saan alustan puslat sitten kerralla kuntoon
      sigpic
      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

      Comment

      • Proppu
        Bimmer Rookie
        • Dec 2006
        • 176
        • Järvenpää

        #4
        Otitko Dani minkäkokoset kumit noihin kallistuksenvakaajiin eteen/taakke? Kun näkyy löytyvän powerflexiltä 3 eri kokoa Mitä realoem:st kattelin oman auton tiedoilla:

        Etupää: http://www.realoem.com/bmw/showparts...05&hg=31&fg=10

        Takapää: http://www.realoem.com/bmw/showparts...42&hg=33&fg=45

        M SPORTS PACKAGE <- Onko tuossa paksummat/jäykemmät noi kallistuksenvakaajat vai mitä eroa normi alustaan.. :think
        e39 530ia m-sport touring imolarot II -02

        Comment

        • J-Beat
          Aluevastaava
          • Jun 2005
          • 3059
          • Jyväskylä

          #5
          Mua kiinnostais just sama juttu e36:seen,eli mitä puslia kannattais vaihtaa alustanvaihdon yhteydessä.. nimittäin mullekkin menossa alle just kohta H&R cupkit
          Kertokees..?
          Myydään:
          Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

          K-S Connection
          Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring

          Comment

          • Dani
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 3847
            • Espoo

            #6
            Originally posted by Proppu View Post
            Otitko Dani minkäkokoset kumit noihin kallistuksenvakaajiin eteen/taakke? Kun näkyy löytyvän powerflexiltä 3 eri kokoa Mitä realoem:st kattelin oman auton tiedoilla:

            Etupää: http://www.realoem.com/bmw/showparts...05&hg=31&fg=10

            Takapää: http://www.realoem.com/bmw/showparts...42&hg=33&fg=45

            M SPORTS PACKAGE <- Onko tuossa paksummat/jäykemmät noi kallistuksenvakaajat vai mitä eroa normi alustaan.. :think
            Joo eli mun autossa oli tehtaan asentama M-Sport paketti jolloin etukallistuksenvakaaja on 24mm, ilman M-Sport pakettia niin 23mm.
            Sama juttu takakallistuksenvakaaja kanssa, M-Sport paketilla 19mm ja EI M-Sport 18mm
            sigpic
            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

            Comment

            • Proppu
              Bimmer Rookie
              • Dec 2006
              • 176
              • Järvenpää

              #7
              No eihän tost mun buimurist löytyny takaata kallistuksenvakaajaa ollenkaan h&r:n vakaajii (eteen/taakke) täs katellu, bout 300€ löytyis saksanmaalta.
              Onko m3:sen ja "normi" e46:sen vakaajissa eroa muutakuin paksuus? Koitin searchia mutta ei tuntunut löytyvän..
              Noissa h&r:n vakaajien tuv lapuissa puhutaan ns. jäykkyyden säädöstä ->

              m3:sen -> http://www.h-r.com/bin/33355.pdf
              muut e46:set -> http://www.h-r.com/bin/33480.pdf

              Meinaako toi lever arm koiranluuta jonka pituudella tuota jäykkyytä säädetään vai miten toi homma toimii?
              e39 530ia m-sport touring imolarot II -02

              Comment

              • Proppu
                Bimmer Rookie
                • Dec 2006
                • 176
                • Järvenpää

                #8
                Kai joku on näitä asennellu/vaihtanu..?
                e39 530ia m-sport touring imolarot II -02

                Comment

                • Proppu
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2006
                  • 176
                  • Järvenpää

                  #9
                  Nostellaas ylös.. Aatellu hommaa jostain purkaamolta kallistuksenvakaajan taakse kun ei tuota tosiaan ollenkaan löydy (kohta vakaajan kiinnikkeille luultavasti on?). Joutuuko nuo kaikki osat hommaa mitä realOEM listaa stabilizer rear kuvaan vai löytyykö jotain valmiina?:think
                  e39 530ia m-sport touring imolarot II -02

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎