Announcement

Collapse
No announcement yet.

voi prkl, e46 320d -00 jätti muijan tielle.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ari79
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 230

    voi prkl, e46 320d -00 jätti muijan tielle.

    Muija tuossa soitteli ja tuumaili että bemu vaan nyki ja sammu eikä enään käyntiin,ei yritäkkään.Tulipahan heti mieleen nämä pumppu ongelmat näissä dieseleissä.Onko noissa mitään muita juttuja että on noin yks kaks loppunu veto? nooh ei ainakaan nukuta enään tänä yönä,aamulla bemun haku reissulle.

    Miten on helpoin konsti todeta tuon jakopumpun vai mikä se nyt olikaan... et onko se kunnossa vai ei.

    Niin ja auto on 320d -00 ajettu 177tkm.
    Exät: 316i e30, 324Td touring e30, 316i e36, 325i e36,320 e30,4*520 e34, 320D e46, 525 e34, 535 e34,320i e36.


    Plus hirvee määrä muita resuja
  • TINTTI
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 404
    • ...kuvan kaunis Koivuhaka

    #2
    Onks toi 00 vielä oo toi orkkis ja vasta 01 se facelift malli? Koneen tyyppi ois tällöin M47D20

    Jos on näin, niin siinä on varmaankin toi VP44 siirtopumppu (vakiona 134hp/280nm).

    Kato ekakas kun saat kiulun pajalle että tuleeko polttoainetta suodattimen jalkaan kun on suodatin pois ja käännät avainta. Jos polttoainetta tulee, on polttoaineen syöttö tuohon pisteeseen asti OK! Sitten suodatin takaisin paikoilleen ja korkki kiinni...

    Seuraavaksi varovasti voisit avasta syöttöpumpulta tulevaa polttoaineputkea joka menee yhdelle suuttimistasi, ihan vaan sitä mikä on helpoiten avattavissa. Ihan auki ei tarvi ottaa, sillä jos syöttöpumppu, joka kehittää sen 1600 bar on ok, niin silloin pitäisi tulla tavaraa paineella eikä vaan laiskasti ruikkien kun avasta kääntää. Jos tulee siis sumuna niin tähänkin asti kaikki OK! Ja mä en voikkaan sitten jatkossa muuta kun seurata tätä keskustelua...

    Testeri varmistaa asian. Jos se sun pumppu nyt kuitenkin ois toi Bosch VP44 niin...

    - Diesel-City vois varmaan tarkistaa Bosch:lta, oiskos niillä tollasta pumppua sulle, tilata sen, silloin kun mulla oli tilanne päällä niin se oli 1500€ toimituksineen n.1pv Saksasta, jos se löytyy käsivarastosta. Ja sit tietty asennus päälle... joka ei varmaan oo MegaAuton hinnoissa...

    - Lahden MegaAuton parin vuoden takaista hinnastoa: Syöttöpumppu on n. +1700€ ja ohjeellinen 5h asennusaika päälle (Lahdessa se tarkoittaa käytännössä 8,5h eli 597,85€).

    - DieselOtekon parin vuoden takaista esim. hintaa: 1202,64€ + pariin otteeseen irroitus ja takaisin laitto MegaAutossa á 597,85€ (8,5h). Yhteensä kuljetuksineen teki 1980,09€ EKALLA kerralla.


    Diesel-City
    Hirsimetsäntie 10
    15200 LAHTI
    Puh: (03) 733 5521
    GSM (040) 7244 707

    ...tai olla vain arkisin auki ja GSM on varmin tapa saada kiinni.

    T: TINTTI

    Ps. M47D20
    The original M47 engine was the 1951 cc M47D20. Bowing in 1998, it produced 100 kW (134 hp) and 280 N·m (207 ft·lbf) in its original 320d/520d guise.
    Applications: 100 kW (134 hp) and 280 N·m (207 ft·lbf)
    1999-2001 E46 320d
    2000-2003 E39 520d

    Omakohtaisten kokemusten kautta sanoisin että kiertäkää EKSTRÖM YHTIÖ/DIESEL-OTEKO niin kaukaa kun vaan voitte! Enkä voi oikeen suositella Lahden "merkkihuoltoakaan" kellekkään, sen verran arpapeliä oli, kun viimeksi oli auto hoidossa...
    Last edited by TINTTI; 21-04-2007, 08:51.
    420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
    ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
    ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
    ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
    ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
    ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

    Comment

    • ari79
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 230

      #3
      joo on tämä tuo orkkis e46,täältä oulun alueelta onko kenelläkään tiedossa pajoja jotka tekee noita pumppu remontteja? jos se nyt sitten on rikki.
      Exät: 316i e30, 324Td touring e30, 316i e36, 325i e36,320 e30,4*520 e34, 320D e46, 525 e34, 535 e34,320i e36.


      Plus hirvee määrä muita resuja

      Comment

      • TINTTI
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 404
        • ...kuvan kaunis Koivuhaka

        #4
        Soita ny kuitenkin tolle DieselCity:n kaverilleja kysäse sen, ennen VP44 korjanneen firman nimeä.

        Oulun ukko vois varmaan sit tarkistaa Bosch:lta, oiskos niillä tollasta pumppua sulle, tilata ja sit asentaa sen... meinaan ettei se ammattitaito varmaan oo Viroon laitteitten myynnin myötä menny :think

        Helppoa ja halpaa (varmaankin alle 2000€ koko setti), eikö totta!!!
        Last edited by TINTTI; 21-04-2007, 13:49.
        420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
        ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
        ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
        ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
        ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
        ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

        Comment

        • ari79
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 230

          #5
          joo eihän se yrittänytkään käyntiin,soitin liikkeeseen mistä ostin ton auton ja ne käski viedä niiden omaan huoltoon sen,nyt auto jätettiin huoltoliikkeen pihaan ja maanantaina alkaa selviämään mikä bemua vaivaa.kehta liikkeenmyyjä vielä sanoa että katotaan sitten kuka on vastuussa,auto ollut mulla reilu 2kk niin eiköhän se mene liikkeen piikkiin.ilmottelen sitten kun selviää jotain.
          Exät: 316i e30, 324Td touring e30, 316i e36, 325i e36,320 e30,4*520 e34, 320D e46, 525 e34, 535 e34,320i e36.


          Plus hirvee määrä muita resuja

          Comment

          • asvirkku
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 514
            • Bern

            #6
            Originally posted by ari79 View Post
            joo eihän se yrittänytkään käyntiin,soitin liikkeeseen mistä ostin ton auton ja ne käski viedä niiden omaan huoltoon sen,nyt auto jätettiin huoltoliikkeen pihaan ja maanantaina alkaa selviämään mikä bemua vaivaa.kehta liikkeenmyyjä vielä sanoa että katotaan sitten kuka on vastuussa,auto ollut mulla reilu 2kk niin eiköhän se mene liikkeen piikkiin.ilmottelen sitten kun selviää jotain.
            Pumpun ohjainyksikön elektroniikka palaa vanhuuttaan paskaksi. 1500€ ovesta ulos autoon itse koskematta ASD Häkkinen, Turku. Hinta sisälti pumpun kunnostuksen ja uuden Bosch ohjausyksikön. Harvinaisen asiantunteva jamppa, Suosittelen.

            t AV
            e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

            Comment

            • reddewil
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 3015
              • West Coast

              #7
              Tähän väliin edellistä postausta lukiessani voisin kysäistä, kun itseäni ja Hemiä varmaan kiinnostaa, että mikä noissa hajoaa oikeasti? Siis jos kyse on elektroniikasta, niin olisi kiva nähdä kyseinen kikkare omissa kätösissä ja tutkailla vähän, kun mieleen tulee lähinnä joku regulaattori tjms. joka olisi alimitoitettu, kun ei se kokonaan voi levitä noin pienellä ajolla! Selvää rahastutsta sanon minä :think
              Se joka hommaa uuden tuollaisen ohjaimen, voisi ottaa vanhan romun mukaansa ja toimittaa vaikka minulle, katson mielelläni mitä se on syönyt ja mittaan mahdollisuuksien mukaan komponentit...
              ...

              Comment

              • TINTTI
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 404
                • ...kuvan kaunis Koivuhaka

                #8
                Heitin just TI iltana autoa siivotessa kaikki yli vuoteen tarpeettomana olleen pois, mm. just noi romut. Kun ois tienny aiemmin...

                Eiks liikkeellä ole jotain velvollisuuksia korvata. Esim Laakkosella on se "takuu vaihdokki" juttu ja siinä on se 6kk. Mutta jos korjaus menee yli 500€ niin se korvaakin enää 50%... paikalliseen kuluttaja asiamieheen ottaisin yhteyttä jo ennen liikkeeseen menoa, just in case.
                Last edited by TINTTI; 22-04-2007, 06:59.
                420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
                ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
                ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
                ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
                ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
                ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

                Comment

                • ari79
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2006
                  • 230

                  #9
                  tänään sain auton takasin,polttoainepumppu vaihdettu,sen enempää en tiedä ja lasku meni liikkeelle.
                  Exät: 316i e30, 324Td touring e30, 316i e36, 325i e36,320 e30,4*520 e34, 320D e46, 525 e34, 535 e34,320i e36.


                  Plus hirvee määrä muita resuja

                  Comment

                  • [pmp]
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 650
                    • Vantaa

                    #10
                    No sehän meni sit ihan hyvin. Muakin kiinnostais mikä niissä oikeni hajoaa, vaikken noista sähköjutuista paskan vertaa tajua, nii olis silti ihan mielenkiintoista..
                    F31 335dx m-sport
                    Ex F10 535d m-sport
                    Ex E30 325i
                    Ex E36 325td
                    Ex E30 320i

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎