Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ratti vatkaa, pusla loppu E46?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dani
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 3847
    • Espoo

    Ratti vatkaa, pusla loppu E46?

    Mikä pusla finaalissa kun ajelee ~120 - 140km/h ja ratti vatkaa tasaisesti, ei kovin voimakkaasti mutta niin että jokainen sen varmasti huomais?

    Tekee samaa vatkausta niin kesä että talvikiekoilla, mutta kumminkin molemmat vanteet suorat + tasapainoitettu. Iskarit/jouset myös vaihdettu + koiranluut.

    Jarruttaessa tekee samaa vatkausta voimakkaammin joten oletin että levy/t olisivat kierot, mutta ehkä se onkin sittenkin jokin pusla joka on väljä koska tekee sitä samaa ajaessa..?

    Ostin jo Full Kit PowerFlexin puslia (eteen ja taakse), mutta hyvä olis tietää että tarviiko jotain muuta vaihtaa niin menis siinä samalla.

    Onko ideoita mikä pusla/osa on finaalissa?

    E46 328i Sedan vm. -98

    PowerFlexin Full Kit sisältää siis nämä puslat:

    - Front Wishbone, Rear Bush x 2
    - Front Anti Roll Bar Bush x 2
    - Rear Trailing Arm Bush x 2
    - Rear Roll Bar Mounting Bush x 2
    sigpic
    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400
  • Lallevihtinen
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 690
    • Tampere

    #2
    Raidetangon jompi kumpi pää?:think Nosta etupyörä ilmaan ja koita heilutella ja kattella.
    sigpic
    BMW E93 335i & BMW M550Dx
    EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
    XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

    Comment

    • sturer Bock
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 312
      • Häme

      #3
      Itse epäilin aluksi jarrulevyjä, mutta kun tarkastin levyt ja oli suorat niin kävin nivelten kimppuun ja sietä se syy löytyi. Eli alatukivarren taaimmaiset puslat loppu sekä toisen puolen alapallonivel loppu. Eli uutta osaa tulee kokonaiset alatukivarret+helat sekä koiranluut alkavan välyksen takia. Alapallon huono kunto tuntuu samanlaisena välyksenä rengasta käsin heiluttaen kuin loppu pyöränlaakeri, tosin välys on pienempi pyöränlaakerin ollessa kunnossa.

      Comment

      • Dani
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2007
        • 3847
        • Espoo

        #4
        Hah, vika löytyi kun vanteista puuttuneet sovitepalat laittiin paikoilleen.
        Vanteiden myyjä (yksityinen) ei ollut varma tuliko hänelle sovitepalat mukaan vai ei ja hän sano ettei ole niitä käyttänyt.
        No vähän se särähti korvassa mutta pääti kokeilla, tärräshän se mutta ei tullut heti mieleen että sovitepalat puuttuu vasta kun nyt myöhemmin.

        Joten kiitos Autotek/Robi:lle sovitepaloista, nyt kelpaa taas ajella kun tärinä on malli nolla

        Nyt sitten noi PowerFlexin puslat kiinni ja etujarrulevyt+palat uuteen uskoon, jarrulevyt meinaa todella huonossa hapessa
        Etulevyssä suhkot syvät urat ja edellinen omistaja on vissiin heittänyt uudet palat eteen jolloin palat osuvat jarruttaessa 2mm kulumattoman reunan päälle, hyi vittu
        sigpic
        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎