Nyt haetaan vääntöö ja vähän hevosiakin auto on nollaykköne vuosimallia. Budjetti viritykseen on 6-7000 egua. paljon sillä saa tehoja ja miten? ajattelin teettää työn jossan koska en oo ennen koskenu muutaku seitkytluvun kenttiläisee
Nyt haetaan vääntöö ja vähän hevosiakin auto on nollaykköne vuosimallia. Budjetti viritykseen on 6-7000 egua. paljon sillä saa tehoja ja miten? ajattelin teettää työn jossan koska en oo ennen koskenu muutaku seitkytluvun kenttiläisee
Tuolla budjetilla;
mm.
Uusi puhallin
Välijäähy
imu & pakopuoli paremmaksi
uudelleen ohjelmointi ( tai muu vastaava)
Sen verran saat jo näillä tehoja että muu auto (lue. laatikko) rupeaa antamaan periksi joten senkin vahvistaminen voisi olla fiksua. Sitä en tiedä mitä kansi sanoo tähän, fiksummat valaiskoon:think
Toivottavasti tulet toteuttamaan virityksen tuolla budjetilla koska voimaa lienee ainakin sen jälkeen riittämiin.
Oma veikkaus +350hp & yli 700 nm, noita tehoja se loota tuskin kestää.
olis tarkotus "teettää" koneesta sellanen toimiva kokonaisuus kun käyttöauto kuitenki on. Kytkin on kohta jo tilauksessa us-partsilta ja lupasivat että se kestää voimaa tonne 700nm nurkille. olisin enemmän kuin tyytyväinen tulokseen 280-300hp ja noin 650nm.
:think
olis tarkotus "teettää" koneesta sellanen toimiva kokonaisuus kun käyttöauto kuitenki on. Kytkin on kohta jo tilauksessa us-partsilta ja lupasivat että se kestää voimaa tonne 700nm nurkille. olisin enemmän kuin tyytyväinen tulokseen 280-300hp ja noin 650nm.
:think
250 & 600-650 saat jo pelkällä harisella/karalalla käynnillä joten budjetistas jää sitten kaljarahojakin mukavasti
Putkisto turbolta asti ilman katteja.
Käytä lastutettavana laadukkaalla lastulla, ei välttämättä tarvitse olla isäntien tekele. Käytä penkissä jos haluat paperille lukuja.
Vaihda kaikki vähänkin löysät puslat.
Vaihda esim Eibach jouset ja kunnon iskarit.
Osta hyvät renkaat/mieleiset vanteet.
Rilluttele kylillä loppu rahoilla.
mitenkähä käy päästömittausten kans katsastuksessa:think Pitää varmaa laittaa joku turboruuvi...? Kyllä ajattelin laittaa ihan koko rahan autoon...on tullu hakattua rahaa mellakkavaahtoon jo vähä liikaaki foruumeita selaillessa on tullu vastaan ahtimen ja suuttimien/suutinkärkien vaihtoo...Sen tiän että suuttimet maksaa hunajaa (kerran joutunu vaihdattaan). Sopiiko tohon jonkun toisen bemarin isompi turbo suoraa vai kannattaako teettää jossain esim. garretin palikoista? entäs suuttimet? onko olemassa ns. kisa suuttimia?
nii ja autossa o jo eibach/bilstein alusta 3" putkisto alusta asti ilman katteja. nii ja löytyyhä ne 19" vanteetki audiovehkeet tossa on vakiona ihan paskat, niihin pitäis viä vähä hukuttaa rahaa.
Homman nimihän oli tehoja mutta entä jos vaihtaisit noilla rahoilla paremmilla varusteilla olevaan/uudempaan ja mahdollisesti nelivetoiseen?
Olikos tämä 184hv vai 193 hv moottorilla?
Uudemmassa olisi enempi ja lastulla lisää...
Uudempi on 204hv ja -01 vuosmalli pitäisi olla vielä vanhalla 184hv tekniikalla.
Vanhemmassa menee vaihtoon ahdin, suuttimet, välijäähdytin ja putkisto, jonka jälkeen pitäisi lastutuksessa jo hätyytellä +300hv lukemia. Sitten tulee ongelmaksi laatikon ja kaksoismassan kestävyys, vanhemmassa kun ne on heikompaa tekoa. Vääntö pitäisi saada rajattua sinne 500nm tietämille, muuten tulee jyristämisongelmia vauhtipyörästä. Kytkimen vaihto ei paljoa tuo helpotusta, koska se on jo valmiiksi jousittamaton ja vp hoitaa jouston. Uudemmassa pitäisi olla myös jousitettu kytkin, joten se ja kestävämpi vp voisivat tuoda lisää luotettavuutta jos vääntöä haetaan. Sopivuus onkin sitten toinen juttu.
Jos auto on uudempi versio niin se helpottaa jo jonkun verran, koska ahdinta ei silloin tarvitse vaihtaa ja voimansiirto on jo valmiiksi jykevämpää tekoa. Suuttimet varmaankin toisivat sen tarvittavan lisän +300hv tavoitteluihin.
TUOLTA löytyy lisää juttua ahtimen vaihdosta ja niistä mahdollisista ja vähän mahdottomammistakin ongelmista joita voi tulla vastaan
Comment