Nyt haetaan vääntöö ja vähän hevosiakin
auto on nollaykköne vuosimallia. Budjetti viritykseen on 6-7000 egua. paljon sillä saa tehoja ja miten? ajattelin teettää työn jossan koska en oo ennen koskenu muutaku seitkytluvun kenttiläisee
tehoja E46 330Dhe?!
Collapse
X
-
Tags: None
-
Tuolla budjetilla;Originally posted by 330Dbimmeri View PostNyt haetaan vääntöö ja vähän hevosiakin
auto on nollaykköne vuosimallia. Budjetti viritykseen on 6-7000 egua. paljon sillä saa tehoja ja miten? ajattelin teettää työn jossan koska en oo ennen koskenu muutaku seitkytluvun kenttiläisee
mm.
Uusi puhallin
Välijäähy
imu & pakopuoli paremmaksi
uudelleen ohjelmointi ( tai muu vastaava)
Sen verran saat jo näillä tehoja että muu auto (lue. laatikko) rupeaa antamaan periksi joten senkin vahvistaminen voisi olla fiksua. Sitä en tiedä mitä kansi sanoo tähän, fiksummat valaiskoon:think
Toivottavasti tulet toteuttamaan virityksen tuolla budjetilla koska voimaa lienee ainakin sen jälkeen riittämiin.
Oma veikkaus +350hp & yli 700 nm, noita tehoja se loota tuskin kestää.
-
olis tarkotus "teettää" koneesta sellanen toimiva kokonaisuus kun käyttöauto kuitenki on. Kytkin on kohta jo tilauksessa us-partsilta ja lupasivat että se kestää voimaa tonne 700nm nurkille. olisin enemmän kuin tyytyväinen tulokseen 280-300hp ja noin 650nm.
:think
Comment
-
250 & 600-650 saat jo pelkällä harisella/karalalla käynnillä joten budjetistas jää sitten kaljarahojakin mukavastiOriginally posted by 330Dbimmeri View Postolis tarkotus "teettää" koneesta sellanen toimiva kokonaisuus kun käyttöauto kuitenki on. Kytkin on kohta jo tilauksessa us-partsilta ja lupasivat että se kestää voimaa tonne 700nm nurkille. olisin enemmän kuin tyytyväinen tulokseen 280-300hp ja noin 650nm.
:think
Comment
-
Jos neuvoa saa niin tee/teetä:
Putkisto turbolta asti ilman katteja.
Käytä lastutettavana laadukkaalla lastulla, ei välttämättä tarvitse olla isäntien tekele. Käytä penkissä jos haluat paperille lukuja.
Vaihda kaikki vähänkin löysät puslat.
Vaihda esim Eibach jouset ja kunnon iskarit.
Osta hyvät renkaat/mieleiset vanteet.
Rilluttele kylillä loppu rahoilla.
Comment
-
mitenkähä käy päästömittausten kans katsastuksessa:think Pitää varmaa laittaa joku turboruuvi...? Kyllä ajattelin laittaa ihan koko rahan autoon...on tullu hakattua rahaa mellakkavaahtoon jo vähä liikaaki
foruumeita selaillessa on tullu vastaan ahtimen ja suuttimien/suutinkärkien vaihtoo...Sen tiän että suuttimet maksaa hunajaa (kerran joutunu vaihdattaan). Sopiiko tohon jonkun toisen bemarin isompi turbo suoraa vai kannattaako teettää jossain esim. garretin palikoista? entäs suuttimet? onko olemassa ns. kisa suuttimia?
Comment
-
nii ja autossa o jo eibach/bilstein alusta 3" putkisto alusta asti ilman katteja. nii ja löytyyhä ne 19" vanteetki
audiovehkeet tossa on vakiona ihan paskat, niihin pitäis viä vähä hukuttaa rahaa.
Comment
-
Uudempi on 204hv ja -01 vuosmalli pitäisi olla vielä vanhalla 184hv tekniikalla.Originally posted by Rubu View PostHomman nimihän oli tehoja mutta entä jos vaihtaisit noilla rahoilla paremmilla varusteilla olevaan/uudempaan ja mahdollisesti nelivetoiseen?
Olikos tämä 184hv vai 193 hv moottorilla?
Uudemmassa olisi enempi ja lastulla lisää...
Vanhemmassa menee vaihtoon ahdin, suuttimet, välijäähdytin ja putkisto, jonka jälkeen pitäisi lastutuksessa jo hätyytellä +300hv lukemia. Sitten tulee ongelmaksi laatikon ja kaksoismassan kestävyys, vanhemmassa kun ne on heikompaa tekoa. Vääntö pitäisi saada rajattua sinne 500nm tietämille, muuten tulee jyristämisongelmia vauhtipyörästä. Kytkimen vaihto ei paljoa tuo helpotusta, koska se on jo valmiiksi jousittamaton ja vp hoitaa jouston. Uudemmassa pitäisi olla myös jousitettu kytkin, joten se ja kestävämpi vp voisivat tuoda lisää luotettavuutta jos vääntöä haetaan. Sopivuus onkin sitten toinen juttu.
Jos auto on uudempi versio niin se helpottaa jo jonkun verran, koska ahdinta ei silloin tarvitse vaihtaa ja voimansiirto on jo valmiiksi jykevämpää tekoa. Suuttimet varmaankin toisivat sen tarvittavan lisän +300hv tavoitteluihin.
TUOLTA löytyy lisää juttua ahtimen vaihdosta ja niistä mahdollisista ja vähän mahdottomammistakin ongelmista joita voi tulla vastaan"I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
facelifti hakuun...xd olis kova laite mut kuinka siinä kestää jakolaatikko ym. palikat vääntöö?
Mihkähän hintaan noita 02-> laatikoita saa? jos laittas sen 6pykäläisen lootan ja vauhtipyörän jos sit kestäs paremmin.
Ongelma o se että jos vaihdan uudemapaan autoo nii sit ei jää paljoo rahaa viritellä, korkeintaan lastuttaa.
Comment
-
No mutta siitä uudemmasta otetaankin lastulla suurinpiirtein se sama määrä tehua/vääntöö kun vanhasta palikoiden vaihdoilla.Originally posted by 330Dbimmeri View Postfacelifti hakuun...xd olis kova laite mut kuinka siinä kestää jakolaatikko ym. palikat vääntöö?
Mihkähän hintaan noita 02-> laatikoita saa? jos laittas sen 6pykäläisen lootan ja vauhtipyörän jos sit kestäs paremmin.
Ongelma o se että jos vaihdan uudemapaan autoo nii sit ei jää paljoo rahaa viritellä, korkeintaan lastuttaa.
Comment
-
-
Ei o, ei missään muissakun aidossa M3:sessa.Originally posted by 330Dbimmeri View Postonko tossa M-sportissa lukkoo perässä?:thinksigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
Comment