Announcement

Collapse
No announcement yet.

tehoja E46 330Dhe?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 330Dbimmeri
    Bimmer Rookie
    • Jun 2007
    • 58

    tehoja E46 330Dhe?!

    Nyt haetaan vääntöö ja vähän hevosiakin auto on nollaykköne vuosimallia. Budjetti viritykseen on 6-7000 egua. paljon sillä saa tehoja ja miten? ajattelin teettää työn jossan koska en oo ennen koskenu muutaku seitkytluvun kenttiläisee
  • aaronp
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2005
    • 908
    • Pirkanmaa

    #2
    Originally posted by 330Dbimmeri View Post
    Nyt haetaan vääntöö ja vähän hevosiakin auto on nollaykköne vuosimallia. Budjetti viritykseen on 6-7000 egua. paljon sillä saa tehoja ja miten? ajattelin teettää työn jossan koska en oo ennen koskenu muutaku seitkytluvun kenttiläisee
    Tuolla budjetilla;
    mm.

    Uusi puhallin
    Välijäähy
    imu & pakopuoli paremmaksi
    uudelleen ohjelmointi ( tai muu vastaava)

    Sen verran saat jo näillä tehoja että muu auto (lue. laatikko) rupeaa antamaan periksi joten senkin vahvistaminen voisi olla fiksua. Sitä en tiedä mitä kansi sanoo tähän, fiksummat valaiskoon:think

    Toivottavasti tulet toteuttamaan virityksen tuolla budjetilla koska voimaa lienee ainakin sen jälkeen riittämiin.

    Oma veikkaus +350hp & yli 700 nm, noita tehoja se loota tuskin kestää.

    Comment

    • 330Dbimmeri
      Bimmer Rookie
      • Jun 2007
      • 58

      #3
      olis tarkotus "teettää" koneesta sellanen toimiva kokonaisuus kun käyttöauto kuitenki on. Kytkin on kohta jo tilauksessa us-partsilta ja lupasivat että se kestää voimaa tonne 700nm nurkille. olisin enemmän kuin tyytyväinen tulokseen 280-300hp ja noin 650nm.
      :think

      Comment

      • aaronp
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2005
        • 908
        • Pirkanmaa

        #4
        Originally posted by 330Dbimmeri View Post
        olis tarkotus "teettää" koneesta sellanen toimiva kokonaisuus kun käyttöauto kuitenki on. Kytkin on kohta jo tilauksessa us-partsilta ja lupasivat että se kestää voimaa tonne 700nm nurkille. olisin enemmän kuin tyytyväinen tulokseen 280-300hp ja noin 650nm.
        :think
        250 & 600-650 saat jo pelkällä harisella/karalalla käynnillä joten budjetistas jää sitten kaljarahojakin mukavasti

        Comment

        • Rubu
          Bimmer Fanatic
          • May 2006
          • 809
          • Kuopio

          #5
          Jos neuvoa saa niin tee/teetä:

          Putkisto turbolta asti ilman katteja.
          Käytä lastutettavana laadukkaalla lastulla, ei välttämättä tarvitse olla isäntien tekele. Käytä penkissä jos haluat paperille lukuja.
          Vaihda kaikki vähänkin löysät puslat.
          Vaihda esim Eibach jouset ja kunnon iskarit.
          Osta hyvät renkaat/mieleiset vanteet.
          Rilluttele kylillä loppu rahoilla.

          Comment

          • 330Dbimmeri
            Bimmer Rookie
            • Jun 2007
            • 58

            #6
            mitenkähä käy päästömittausten kans katsastuksessa:think Pitää varmaa laittaa joku turboruuvi...? Kyllä ajattelin laittaa ihan koko rahan autoon...on tullu hakattua rahaa mellakkavaahtoon jo vähä liikaaki foruumeita selaillessa on tullu vastaan ahtimen ja suuttimien/suutinkärkien vaihtoo...Sen tiän että suuttimet maksaa hunajaa (kerran joutunu vaihdattaan). Sopiiko tohon jonkun toisen bemarin isompi turbo suoraa vai kannattaako teettää jossain esim. garretin palikoista? entäs suuttimet? onko olemassa ns. kisa suuttimia?

            Comment

            • 330Dbimmeri
              Bimmer Rookie
              • Jun 2007
              • 58

              #7
              nii ja autossa o jo eibach/bilstein alusta 3" putkisto alusta asti ilman katteja. nii ja löytyyhä ne 19" vanteetki audiovehkeet tossa on vakiona ihan paskat, niihin pitäis viä vähä hukuttaa rahaa.

              Comment

              • Rubu
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 809
                • Kuopio

                #8
                Ootkos varma että siinä ei ole jo lastua kun kerta putkistokin on?

                Comment

                • herja
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 1649

                  #9
                  Täytyy se lastu uusiks laittaa joka tapauksessa jos isomman turbon ja vällärin laittaa. Alustaan ja jarruihin samalla rahaa kiinni.
                  Retard Member

                  Comment

                  • Rubu
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2006
                    • 809
                    • Kuopio

                    #10
                    Homman nimihän oli tehoja mutta entä jos vaihtaisit noilla rahoilla paremmilla varusteilla olevaan/uudempaan ja mahdollisesti nelivetoiseen?

                    Olikos tämä 184hv vai 193 hv moottorilla?
                    Uudemmassa olisi enempi ja lastulla lisää...

                    Comment

                    • NokiLeka
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2341
                      • Eurajoki

                      #11
                      Originally posted by Rubu View Post
                      Homman nimihän oli tehoja mutta entä jos vaihtaisit noilla rahoilla paremmilla varusteilla olevaan/uudempaan ja mahdollisesti nelivetoiseen?

                      Olikos tämä 184hv vai 193 hv moottorilla?
                      Uudemmassa olisi enempi ja lastulla lisää...
                      Uudempi on 204hv ja -01 vuosmalli pitäisi olla vielä vanhalla 184hv tekniikalla.

                      Vanhemmassa menee vaihtoon ahdin, suuttimet, välijäähdytin ja putkisto, jonka jälkeen pitäisi lastutuksessa jo hätyytellä +300hv lukemia. Sitten tulee ongelmaksi laatikon ja kaksoismassan kestävyys, vanhemmassa kun ne on heikompaa tekoa. Vääntö pitäisi saada rajattua sinne 500nm tietämille, muuten tulee jyristämisongelmia vauhtipyörästä. Kytkimen vaihto ei paljoa tuo helpotusta, koska se on jo valmiiksi jousittamaton ja vp hoitaa jouston. Uudemmassa pitäisi olla myös jousitettu kytkin, joten se ja kestävämpi vp voisivat tuoda lisää luotettavuutta jos vääntöä haetaan. Sopivuus onkin sitten toinen juttu.

                      Jos auto on uudempi versio niin se helpottaa jo jonkun verran, koska ahdinta ei silloin tarvitse vaihtaa ja voimansiirto on jo valmiiksi jykevämpää tekoa. Suuttimet varmaankin toisivat sen tarvittavan lisän +300hv tavoitteluihin.

                      TUOLTA löytyy lisää juttua ahtimen vaihdosta ja niistä mahdollisista ja vähän mahdottomammistakin ongelmista joita voi tulla vastaan
                      "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                      Comment

                      • 330Dbimmeri
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2007
                        • 58

                        #12
                        facelifti hakuun...xd olis kova laite mut kuinka siinä kestää jakolaatikko ym. palikat vääntöö?

                        Mihkähän hintaan noita 02-> laatikoita saa? jos laittas sen 6pykäläisen lootan ja vauhtipyörän jos sit kestäs paremmin.

                        Ongelma o se että jos vaihdan uudemapaan autoo nii sit ei jää paljoo rahaa viritellä, korkeintaan lastuttaa.

                        Comment

                        • Rubu
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2006
                          • 809
                          • Kuopio

                          #13
                          Originally posted by 330Dbimmeri View Post
                          facelifti hakuun...xd olis kova laite mut kuinka siinä kestää jakolaatikko ym. palikat vääntöö?

                          Mihkähän hintaan noita 02-> laatikoita saa? jos laittas sen 6pykäläisen lootan ja vauhtipyörän jos sit kestäs paremmin.

                          Ongelma o se että jos vaihdan uudemapaan autoo nii sit ei jää paljoo rahaa viritellä, korkeintaan lastuttaa.
                          No mutta siitä uudemmasta otetaankin lastulla suurinpiirtein se sama määrä tehua/vääntöö kun vanhasta palikoiden vaihdoilla.

                          Comment

                          • 330Dbimmeri
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2007
                            • 58

                            #14
                            onko tossa M-sportissa lukkoo perässä?:think

                            Comment

                            • Lallevihtinen
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2006
                              • 690
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by 330Dbimmeri View Post
                              onko tossa M-sportissa lukkoo perässä?:think
                              Ei o, ei missään muissakun aidossa M3:sessa.
                              sigpic
                              BMW E93 335i & BMW M550Dx
                              EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                              XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎