Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tekniikanvaihto E46

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jh316
    Bimmer Rookie
    • Jul 2005
    • 64
    • Hämeenlinna

    Tekniikanvaihto E46

    On pitkään pyörinyt mielessä koneen vaihto omaan mopediini (e46 316i -99)
    Olen aatellut 325 tai 330 e46 siihen. Onko kellään tietoa onko mahdoton projekti? Tiedetään että jarrut vaihteisto alusta ym. menee myös uusiksi mutta onko tuo mahdoton projekti? Tuleva talvi olisi ajankohta eli aikaa projektille on 5kk eli sen puoleen ei tule kiire.
    Kiitos jo näin etukäteen teille ketkä auttavat tyhmää
  • e36
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 241
    • TKU

    #2
    Laita sinne v8.....

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      ....+perä, laatikko, moottori, apulaitteet, kardaani, pakoputkisto, käytännössä lähes kaikki auton sähköt (+moottorin, jarrujen/asc/esc ohjaukset+kaikki ajonestoon liittyvä,korinohjaus,mittaristo,ym,ym.).
      Tarvitset siis aivan täydellisen 325/330i:n josta kaikki mahdollinen tekniikka sähköineen saadaan siirrettyä vastaanottavaan ajoneuvoon.
      Jos ajonesto tekee tässä kohden tiltin, ei uudelleen ohjelmointi enään onnistu koska alustanumero ei stemmaa ajonestoon. Lisäksi päästöjen/tasojen osoittamisessa voi tulla VTT:n pussikeikka eteen.
      Hommaan palaa tuhansia ja tuhansia.....ja vaihtoprosentit menee johonkin
      45%-50%:n välimaastoon. Tällaista prosenttipommia kun joskus yrittää myydä, ollaan todellisessa myyntihinnassa helposti jopa alempana kuin orggis/siisti/huollettu neloskoneinen. Ei siis MISSÄÄN TAPAUKSESSA KANNATA taloudellisesti, vaan halvin ja oikeasti toimivin vaihtoehto on tehdä tekniikkavaihto Laakkosen vaihtoautorivissä.

      Comment

      • Perlenbacher
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2010
        • 1103
        • Suomi

        #4
        Nyt pitäis upata tätä, tuolla kaveri oli vetäny plug and play: http://maxbimmer.com/forums/showthre...=113015&page=2

        Onko meren toisella puolella erilaiset sähköt autoissa? Meinasin talvirassiin lyyä terävämmän kiukaan..
        Last edited by Perlenbacher; 27-02-2012, 20:36.

        Comment

        • Perlenbacher
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2010
          • 1103
          • Suomi

          #5
          Eli kun joku täällä puhu että tiettyä vuosimallia uudempi kone ei sovi vanhempaan autoon, tai toisinpäin, koska ne käyttää eri datalinjaa tjs, jolloin eivät kommunikoisi keskenään? Voisko joku kertoa tästä lisää kun selvästi jotkut tällä foorumilla asiasta tietää? Tuhannet kiitokset.

          Comment

          • Takalo_kari
            BTCF Member
            • Mar 2007
            • 1359
            • tku

            #6
            asiasta mitää tietämättä väittäisin että jos vaihdat koko tekniikan + voimalinjat ja sähköt + ohjainlaitteen pitäisi kaikkien teoriassa toimia.

            eikö kuitenkin abs ole erillinen yksikkö eli perjaatteessahan vanhan pitäisi toimia iha normaalisti..
            luiston esto voikin olla sitten ongelma, ymmärtääkö uusi ecu sitä?
            -kuitenkin luulisin että pelkkä luistonesto on sama kaikissa saman ikäisissä nelikutosissa--

            luulisi että käynistyksen estolla ei ole väliä. käsittääkseni ainakin E36 vertaa avaimen koodia ECU:ssa olevaan koodiin, jos täsmää niin lähtee tulille.

            huom. tämä ei ole sitten faktaa!
            Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
            -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
            Kiitos ajastasi? :think

            Comment

            • Perlenbacher
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2010
              • 1103
              • Suomi

              #7
              Amerikan pojat oli vaihdellu m52tu:n tilalle m54:n ja käyttäneet sitä m52tu moottorinohjauksella ja johtosarjalla jne. Paitsi kaasuläpän olivat sovittaneet vanhasta koneesta. Toimiskohan euroopan sähköillä?

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9138
                • Oulu

                #8
                M52TU:n upgreidaamisessa M54:si nyt ei lähtökohtaisestikaan ole mitään järkeä, kun ne ovat muutenkin niin samanlaisia. Ellei sitten leiponeen koneen tilalle ole joka tapauksessa pakko vaihtaa toinen kone. Toisaalta esim. x23(TU) upgreidaaminen x28(TU):ksi onnistuu varsin helposti, koska moottorinohjaus on sama.

                Jos olet 4-koneen tilalle vaihtamassa 6-pyttyisen niin mootorinohjaus menee joka tapuksessa vaihtoon ja se on se vaikein kohta, koska samalla pitää ottaa luovuttajasta EWS ja avainten sirut. Loput onkin sitten sovitettavissa koodaamalla. Tämä siis puhtaasti sähköpuolelta. Mekaanisesti menee paljon muutakin vaihtoon ja rekisteröinti onkin sitten asia erikseen.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Perlenbacher
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2010
                  • 1103
                  • Suomi

                  #9
                  Hieno homma kun tulee kunnon faktaa eikä noita Hemin "joudut vaihtaan puoli autoa ja et saa muutakuin kilohinnan kun myyt sen pois jne." Vaikka varmasti hänkin tietää mistä puhuu niin voisi perustella kun kerran tyrmää jotain täysin. Vaikka vanha posti olikin.

                  Onkos muuten kaikissa m52tu:ssa samat ohjelmat boksissa? Eli kuten jo sanoit, mutta miten se 2 litrainen? Ja just lähinnä vaihto vois tulla kyseeseen jos kone menee selväksi, lisäksi jos vaihtaa vanhan 6 sylinterisen uudempaan kolmelitraiseen, tuleehan siinä sen verran lisähevosiakin että sitä kannattaa harkita jos vaiva ei ole kaasuläppää suurempi.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎