Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320d moottori "heilahtaa" sammuttaessa?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw320de46
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 68
    • Pirkanmaa

    E46 320d moottori "heilahtaa" sammuttaessa?!

    onko kokemusta vastaavasta, että sammuttaessa moottori tuntuu heilahtavan jonkin verran... olisko nyt sitten moottorin kannatin-kumityynyt sökönä?
  • Lanttu
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 1643

    #2
    Kannattaa käskeä jonkun tarkkailemaan pellin alla, kun sammuttaminen tapahtuu. Kyllähän tuo voisi kuulostaa tukityynyn viallisuudelta, tosin oikein väsähtäneellä tuennalla hytkymistä ilmenisi kyllä joutokäynilläkin, esimerkiksi vaihdekepin vapinaa tai muuta värinää.

    Comment

    • erese
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 478
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by bmw320de46 View Post
      onko kokemusta vastaavasta, että sammuttaessa moottori tuntuu heilahtavan jonkin verran... olisko nyt sitten moottorin kannatin-kumityynyt sökönä?
      Kyl mullakin hieman heilahtaa motti, en jaksa uskoa et olis tukityynyis vikaa...
      F40 -20
      F20 -13
      E46 320D Touring -01
      E36 "nokivasara" Touring -99

      Comment

      • Lallevihtinen
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 690
        • Tampere

        #4
        Ja niitten kumityynyjen kuntoo näkee vähä jo ihan lampulla kattomalla ja varsinkin jos aavistuksen nostaa tunkilla konetta niin näkee että onko kumin yläosa revenny irti, näin mulla oli.
        sigpic
        BMW E93 335i & BMW M550Dx
        EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
        XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

        Comment

        • bmw320de46
          Bimmer Rookie
          • May 2005
          • 68
          • Pirkanmaa

          #5
          No täytyy tutkia asiaa tarkemmin...tyhjäkäynnillä ei ylimääräistä "heiluntaa" havaittavissa...

          Onko muuten kukaan yrittänyt/vaihtanut itse noita tukikumeja, millainen homma olisi? Tai sitten onko havaintoa paljonko maksaa jos vie liikkeeseen vaihdettavaksi/ paljonko pelkät kumit maksaa?

          Comment

          • Lallevihtinen
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 690
            • Tampere

            #6
            Originally posted by bmw320de46 View Post
            No täytyy tutkia asiaa tarkemmin...tyhjäkäynnillä ei ylimääräistä "heiluntaa" havaittavissa...

            Onko muuten kukaan yrittänyt/vaihtanut itse noita tukikumeja, millainen homma olisi? Tai sitten onko havaintoa paljonko maksaa jos vie liikkeeseen vaihdettavaksi/ paljonko pelkät kumit maksaa?
            Oon vaihtanu, 330d:hen n.80€/kpl. Kumin kiinnitys mutterit kun avaa(ylä ja alapuolelta) ja varovasti nostaa konetta niin saa vanhan pois ja uuden tilalle. Liikaa ei saa konetta nostaa, vain sen verran että saa vanhan pois.
            sigpic
            BMW E93 335i & BMW M550Dx
            EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
            XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

            Comment

            • bmw320de46
              Bimmer Rookie
              • May 2005
              • 68
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by Lallevihtinen View Post
              Oon vaihtanu, 330d:hen n.80€/kpl. Kumin kiinnitys mutterit kun avaa(ylä ja alapuolelta) ja varovasti nostaa konetta niin saa vanhan pois ja uuden tilalle. Liikaa ei saa konetta nostaa, vain sen verran että saa vanhan pois.
              Oliskohan tuossa 6-pyttysessä paremmin tilaa avata noi mutterit, katoin tuonne niin näytti kyllä lievästi ahtaalta.. paljonko purit noita suojamuoveja/muuta, että sait mutterit auki?

              Mistä ostit kumit? Metro-Autosta?

              Comment

              • Lallevihtinen
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2006
                • 690
                • Tampere

                #8
                Otin pois päälly muovin ja sit ilmaputken, sen haitari osuuden ja putsarin päässä olevan kotelon. Ei se liian ahdas paikka ollu. Mutterit oli vaan vähä tiukassa.

                Kumit ostin metrosta.
                sigpic
                BMW E93 335i & BMW M550Dx
                EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                Comment

                • seidltuning
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 1941
                  • Vantaa

                  #9
                  varmista myös laatikon kannakekumit niitäkin menee...
                  G30 530e Sedan
                  E30 325i Cabriolet

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎