15000km Oil Service
30000km Inspection I
45000km Oil Service
60000km Inspection II
75000km Oil Service
90000km Inspection I
105000km Oil Service
120000km Inspection II
Jotenkin noin ne taitaa mennä...
Inspection II se hintava huolto.. Inspection I ei niinkään....
Kertoisko joku lyhyesti mikä on smg? Onko se "manuaali" josse vaihdetaan vaihteet ratista ilman kytkintä?
On, vaihdelaatikko on sisuskaluiltaan aivan sama 6v manuaali kun ei-SMG-mallissa. Noissa laatikkoa ja kytkintä käytetään vaan eletroniikan ja hydrauliikan avulla eikä kuskin raajoilla vipujen välityksellä.
15000km Oil Service
30000km Inspection I
45000km Oil Service
60000km Inspection II
75000km Oil Service
90000km Inspection I
105000km Oil Service
120000km Inspection II
Jotenkin noin ne taitaa mennä...
Inspection II se hintava huolto.. Inspection I ei niinkään....
En tiedä mitä toi Inspection I maksaa Suomessa mutta mun mielestä aika huoletonta ajoa E46 M3:lla.
Mä ostin omani uutena ja ajoin sillä vajaassa kahdessa vuodessa noin 30k mailia (~48tkm), ainoo mitä tein oli vaihdoin öljyt 5k miles välein(ja ahtimen remmin) ja käytin sen yhden ainoan kerran huollossa (Inspection I). Täällä huollot ovat ilmaisia kun ostaa uuden BMW:n joten ei hajua mitä olisi maksanut mutta listaa katsoessa ei siellä mitään ihmeitä tehdä/vaihdeta.
Itse ostaisin SMG:n jos vielä M3:n hommaisin. Siinä saa mun mielestä vähän niinkuin best of both worlds. Oma oli manuaali mutta oon ajellut jonkinverran SMG vaihteisilla (etenkin SMG III) ja on mun mielestä helvetin toimiva systeemi!!
Comment