Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320dA: Voimakasta ravistelua tyhjäkäynnillä (ongelma ratkesi)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Humminbird
    Newbiemmer
    • Jul 2007
    • 3

E46 320dA: Voimakasta ravistelua tyhjäkäynnillä (ongelma ratkesi)

Olen kuukauden verran ajellut vm. -00 olevalla 320dA:lla, ajettu 120tkm joista itse vasta 3tkm. Mitään ongelmia ei tähän asti ole ollut, mutta tänään valoihin seisahtuessa auto alkoi täristä voimakkaasti vaihteen ollessa D-asennossa. Tärinä oli aaltoilevaa, se kesti aina pari kolme sekuntia ja taukosi sitten noin viideksi sekunniksi tullakseen taas takaisin pariksi sekunniksi, jne, jne. Kun vaihteen laittaa N:lle tai P:lle, tärinää ei enää ilmene ollenkaan. Kierrosmittarin mukaan tyhjäkäynti ei aaltoile. Ajossa auto käyttäytyy täysin normaalisti.

Tärinä on niin voimakas, että koko auto tuntuu huojuvan. Ei siis sellaista normaalia tärinän lisääntymistä, joka ilmenee esim. ilmastoinnin kompuran käynnistyessä. Jotain on siis ihan oikeasti pielessä muuallakin kuin kuskin korvien välissä.

Varoitusvaloja ei ole syttynyt. Mistäköhän kannattaisi vikaa lähteä etsimään?
    Last edited by Humminbird; 25-07-2007, 09:44.
  • Humminbird
    Newbiemmer
    • Jul 2007
    • 3

Ravistelun syy selvisi eilen, kun kampiakselin päässä oleva tärinänvaimennin/hihnapyörä murtui irti autoa käynnistettäessä. Että sellaista. Hinausauton lavalla huoltoon, näillä näkymin hihnapyörän ja hihnojen vaihto tulee maksamaan töineen 530 euroa. Auto on onneksi ollut alla vasta muutaman viikon, joten uskoisin tällaisen hajoamisen kuuluvan kuluttajasuojan piiriin.

Comment

• jannejm
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 348
      • tampesteri

no huh huh... jopas jotakin...

toivotaan parasta että menee takuuseen... ja miksipä ei menisi.

voit varmuuden vuoksi soittaa kuluttaja-asiamiehelle niin häneltä saa henkisen tuen.

itse taistelin muutaman jutun takuuseen, ja taustalla oli kuluttaja-asiamiehen ääni... helppo oli mennä jutteleen myyjien kanssa
      #######
      e30 325i cab
      ja aiemmin nippu muita e ja f-koppasia

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍