Muistaakseni myös vikakoodin luku on mahdollista bemun ilmastointilaitteeseen. se kun on jo omalla boksilla ohjattu. mutta ei kaikilla laitteilla boschin kts 500 ainakin osasi e34:sen tiedot lukea
Ilmastointi ei toimi oikein! (E46 328 -98)
Collapse
X
-
-Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
-Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
-Voimaa.com Ohjelmoinnit
-Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
-Ilmastointi huolto alkaen 69€
Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
GMC Topkick C6500 rollback -95
Ford F-350 4X4 Wrecker -97
E46 330xiA -02
Chrysler neon -99
-
No niin, nyt on varattu huomiseks aika tampereen autokylmään. Vianorin rapusyöteille en sitä enää vie! Epäilivät alustavasti ylitäyttöä tai sitä että aineet on tankattu kaasumaisena. Tarkottaa sitä että vianorilla ollu ehkä aineet loppumassa ja silloin kaasuuntuu.
Katotaan!
Comment
-
Epäili sitä ylitäyttöä tai et aine ladattu kaasumaisena. Ekana löi painemittarin kiinni ja sitte juoksi sammuttaa auton ku paineet oli kai helevetinmoiset! Uudet aineet ja testi. Toimi ok viikon ja nyt sitte lauantaina kun oli taas lämmin päivä niin ei saatana toimi!. Flekti pyörii taas heti täysillä, kompura yrittää lähtee pyörimään vaan ei eikä järjestelmä lauhdu! Toimi loistavasti kun ulkolämpötila vähä alhaisempi. Mikä siinä haistelee ulkolämpötilaa? Koska siihen se vika ainakin liittyy.Originally posted by TJJ View PostMitä ne sanoi Autokylmässä?
Comment
-
Puhun nyt E39:n perusteella, mutta ei lämpötilaa tutki muu kuin auton ulkolämpömittari ja sen anturi. Samaa lukemaa käytetään ilmastoinnin sammutukseen pakkasella. Kai sinulla toimii tuo auton ulkolämpömittari?Originally posted by Cojootti View PostEpäili sitä ylitäyttöä tai et aine ladattu kaasumaisena. Ekana löi painemittarin kiinni ja sitte juoksi sammuttaa auton ku paineet oli kai helevetinmoiset! Uudet aineet ja testi. Toimi ok viikon ja nyt sitte lauantaina kun oli taas lämmin päivä niin ei saatana toimi!. Flekti pyörii taas heti täysillä, kompura yrittää lähtee pyörimään vaan ei eikä järjestelmä lauhdu! Toimi loistavasti kun ulkolämpötila vähä alhaisempi. Mikä siinä haistelee ulkolämpötilaa? Koska siihen se vika ainakin liittyy.
Yksi vikavaihtoehto voisi olla, että kompura on mennyt ylitäytöstä rikki eikä se enää säädä paineita (mäntien liikettä) vaan säätö on jumissa yhdessä asennossa. Tai sitten lauhduttimessa on jotain vikaa eikä tuuletin riitä jäähdyttämään tarpeeksi.
Comment
-
toimiihan se ulkolämpöanturi.Originally posted by TJJ View PostPuhun nyt E39:n perusteella, mutta ei lämpötilaa tutki muu kuin auton ulkolämpömittari ja sen anturi. Samaa lukemaa käytetään ilmastoinnin sammutukseen pakkasella. Kai sinulla toimii tuo auton ulkolämpömittari?
Yksi vikavaihtoehto voisi olla, että kompura on mennyt ylitäytöstä rikki eikä se enää säädä paineita (mäntien liikettä) vaan säätö on jumissa yhdessä asennossa. Tai sitten lauhduttimessa on jotain vikaa eikä tuuletin riitä jäähdyttämään tarpeeksi.
Nyt alkaa tuntuu että kohta kysytään rahaa niin perkeleesti!
Comment
-
No niin. Kävin taas autokylmässä ja ehdotin että otetaan vähän kylmäainetta pois. Poistettiin n.150g ja nyt tuntuu toimivan! Ainakin toistaiseksi. Kysyin onko mahdollista että ainetta olisi jäänyt järjestelmään tyhjennyksen yhteydessä. Sanoi ettei ole mahdollista. Mystiikan piikkiin sekin vian pisti. No nyt järjerstelmä on datojen mukaan hiukan vajaa mutta tuntuu pelittävän. Mihinkään isompiin tutkimuksiin ei varmaan kannata alkaa niin kauan ku toimii?
Jos joku fakiiri keksii hyvän selityksen asialle niin ilmotelkoon ihmeessä.
Comment
-
Eikö ne Autokylmässä tosiaan osanneet sanoa missä vika oikeasti on vaan vetosivat mystiikkaan? Oliko paikalla ihan oikeaa henkilökuntaa vai kesäapulainen?Originally posted by Cojootti View PostNo niin. Kävin taas autokylmässä ja ehdotin että otetaan vähän kylmäainetta pois. Poistettiin n.150g ja nyt tuntuu toimivan! Ainakin toistaiseksi. Kysyin onko mahdollista että ainetta olisi jäänyt järjestelmään tyhjennyksen yhteydessä. Sanoi ettei ole mahdollista. Mystiikan piikkiin sekin vian pisti. No nyt järjerstelmä on datojen mukaan hiukan vajaa mutta tuntuu pelittävän. Mihinkään isompiin tutkimuksiin ei varmaan kannata alkaa niin kauan ku toimii?
Jos joku fakiiri keksii hyvän selityksen asialle niin ilmotelkoon ihmeessä.
Selitys voisi edelleeenkin olla: kompura on mennyt ylitäytöstä rikki eikä se enää säädä paineita (mäntien liikettä) vaan säätö on jumissa yhdessä asennossa. Nyt sitten ongelmaksi voi tulla ilmastoinnista kuuluvat sivuäänet kun ilma on tarpeeksi viileä, silloin painetta onkin liian vähän.
Comment
-
Ei ne pojat mitään kesätyöntekijöitä ollut. Mahdollisia vikoja miettittiin ja pahimmasta aloitettiin eli kompurasta. Kuulemma jos vikaa( ainakin selvempää) on siellä, se ilmenee kyllä aina eikä vain pelkästään lämpimällä kelillä. Kompuraa pitivät aika selvänä tapauksena että olisi ihan ok. Lauhdutintukos sopisi muuten kyseiseen ilmiöön, mutta kun se vika ilmeni kylmälläkin koneella(siis jos vain keli on lämmin). Niin joo! Myöskin järjestelmän lepopaine( eli siis auto käyntilämmin, tyhjäkäynnillä ja ilmastointi pois päältä) Oli normaalia korkeampi. Ja siihenhän ei vaikuta muu kuin ainemäärä ja lämpötila.Originally posted by TJJ View PostEikö ne Autokylmässä tosiaan osanneet sanoa missä vika oikeasti on vaan vetosivat mystiikkaan? Oliko paikalla ihan oikeaa henkilökuntaa vai kesäapulainen?
Selitys voisi edelleeenkin olla: kompura on mennyt ylitäytöstä rikki eikä se enää säädä paineita (mäntien liikettä) vaan säätö on jumissa yhdessä asennossa. Nyt sitten ongelmaksi voi tulla ilmastoinnista kuuluvat sivuäänet kun ilma on tarpeeksi viileä, silloin painetta onkin liian vähän.
Ekalla kerralla autokylmässä kun aineet vaihdettiin, tuli ainetta pois ainoastaan 605g. Ja täyttömäärä oli se 750 eikä vuotoja ole ja sitä edellisestä täytöstä aikaa n 1 1/2 kk. Sopis vaan hyvin siihen ettei kaikki olis tullu ulos. Mutta asentaja meinasi että asiaan vaikutti se että painemittarit oli aluksi kiinni. Niihin letkuihin olis sitte vähä ainetta jääny. Totta varmaan sekin?
Comment
Comment