Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 perän repeämisen estäminen vahvistamalla paikkoja etukäteen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dsl Bimmer
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 358

    E46 perän repeämisen estäminen vahvistamalla paikkoja etukäteen

    Aika monessa E46:ssa perä on irronnut ja se saattaa olla tyyppivika. En tiedä johtuuko perän apurungon takapään irtoaminen korista kallistuksen vakaajasta, tiukoista kiihdyksistä, matalaprofiilirenkaista vai mistä? Useinmiten se on vissiin revennyt molemmista takareunoista yhtäpaljon.

    Jos perä ei ole vielä revennyt, niin miten sen voisi etukäteen estää? Löytyykö mitään ohjeita vahvistuksien tekoon? Luulisi vaan, että olisi etukäteen helpompi laittaa vahvistuksia kuin korjata revennyttä perää. Varsinkin, jos vahvistuksien laitto onnistuisi perää irroittamatta.
  • Antza
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2143
    • Espoo

    #2
    Kyseessä on jo E36:ssa esiintynyt ja sitä kautta "periytynyt" vika (samantyyppinen voimansiirto sekä takajousitus, missä moottorin vääntömomentti välittyy perästä apurungon kautta koriin). Tavattu lukemani perusteella käytännössä kaikissa vuosimalleissa ja kaikilla moottorivaihtoehdoilla. E46:ssa rakennetta on yritetty vahvistaa, mutta huonolla menestyksellä

    Repeämisen todennäköisyyttä varmasti kasvattaa huonosti toteutettu madallus sekä väärillä spekseillä olevat vanteet & renkaat. Samaten ajotyylillä ollee vaikutusta.

    Toisaalta repeämistapauksia löytyy myös täysin vakioista autoista (ei madallettu, ei vaihdettu vanteita tms) ja pienilläkin kilometreillä.

    Valmiita vahvistussettejä on myytävänä useilla aftermarket-valmistajilla.

    BMW:n kanta on hieman kaksijakoinen. Joissain tapauksissa takuunkin umpeuduttua on korvattu osa tai kokonaan korjauksesta, toisissa tapauksissa ei taas yhtään mitään.
    Current rides:
    F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

    Previous rides:
    E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

    Comment

    • dsl Bimmer
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2005
      • 358

      #3
      Onkohan perä repeytynyt myös 316:sta, jossa ei ole takana kallistuksen vakaajaan ollenkaan?

      Onko linkkejä vahvistussetteihin?

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎