Auto on 325 v. 2002
Tyhjäkäynnin seilaaminen on vaivannut jo kohta 2 vuotta. Kierrokset laskevat liian alas n. 450 ja nousevat liian korkeelle ja sitten taas alas. Tätä jatkuu n. 5 kertaa ja sitten asettuvat. Aluksi oli pahempi jos paljon sähkölaitteita päällä nyt tuntuu sekoilevan muutenkin.
Vika koodeja ei ole.
Näitä on kokeiltu/vaihdettu:
Uusi dme (tällä hetkellä ohjelma päivitys on uusin käytä tarkastamassa 07/2007)
Tyhjäkäyntiventiili
Huohotin putket ja siinä oleva lieriö
Ilmamääränmittari
Kaasuläppäboxi(paransi hieman mutta ei poistanut vikaa) laitettu vanha takaisin.
Vanos solenoidi on ollut irti kytkettynä ja ongelma esiintyy myös silloin.
Uutena vikana on se että kun kaasua antaa n. 800-1500 välille niin kierrokset laskevat alas ja heiluvat (vaikaa jalka on koko ajan tasisesti paikollaan kaasun päällä). Voi laskea jopa 500 kierrosta.
Joskus myös kierrokset jäävät valoihin tullessa ja kytkin painettuna n. 1000 ja laskevat heti kun pysähtyy(tämä on todella harvinaista) ehkä olisi jopa normaalia toimintaa.
Voiko vioittuneet nokka-akselin asentoanturit(imu tai pako) vaikuttaa ongelmiin?
Niin ja vika on pahempi kylmällä koneella.
Tyhjäkäynnin seilaaminen on vaivannut jo kohta 2 vuotta. Kierrokset laskevat liian alas n. 450 ja nousevat liian korkeelle ja sitten taas alas. Tätä jatkuu n. 5 kertaa ja sitten asettuvat. Aluksi oli pahempi jos paljon sähkölaitteita päällä nyt tuntuu sekoilevan muutenkin.
Vika koodeja ei ole.
Näitä on kokeiltu/vaihdettu:
Uusi dme (tällä hetkellä ohjelma päivitys on uusin käytä tarkastamassa 07/2007)
Tyhjäkäyntiventiili
Huohotin putket ja siinä oleva lieriö
Ilmamääränmittari
Kaasuläppäboxi(paransi hieman mutta ei poistanut vikaa) laitettu vanha takaisin.
Vanos solenoidi on ollut irti kytkettynä ja ongelma esiintyy myös silloin.
Uutena vikana on se että kun kaasua antaa n. 800-1500 välille niin kierrokset laskevat alas ja heiluvat (vaikaa jalka on koko ajan tasisesti paikollaan kaasun päällä). Voi laskea jopa 500 kierrosta.
Joskus myös kierrokset jäävät valoihin tullessa ja kytkin painettuna n. 1000 ja laskevat heti kun pysähtyy(tämä on todella harvinaista) ehkä olisi jopa normaalia toimintaa.
Voiko vioittuneet nokka-akselin asentoanturit(imu tai pako) vaikuttaa ongelmiin?
Niin ja vika on pahempi kylmällä koneella.
Comment