Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 M43B19 erot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Veltsu82
    Newbiemmer
    • Aug 2007
    • 1

    E46 M43B19 erot

    Moi kaikille! Tuli tuossa vaihdettua autoa ja jäi käteen E46 316i Sport2000 -99. Kaikinpuolin loistava ajaa, hiljanen ja jämäkkä peli. Mittarissa vasta 27tkm (sedän vanha kauppakassi) Mutta tuohon tekniikkaan hieman perehtyen huomasin, että tuota M43B19 konetta on myös 318i mallissa. Huomasin myös, että tuossa omassani on vain 105hv, kun taas 318i:ssä sen 118hv. Moottorihan on kuitenkin aivan sama ja polttoainejärjestelmä molemmissa BMS 46. Kysymys kuuluukin, mitä tekee tuon teho-eron?? Jollain järjestelmällä "kuristettu" tehoja ilmeisesti? Olisin kiitollinen kaikista tiedoista ja jos tuon koneen sais edes hieman eloisammaksi, niin olis tosi jees! Niin ja "viri" vinkkejä saa laittaa, jos on oikeesti todettu toimiviksi!

    -Vellu
  • Matula
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1706

    #2
    Muistelisin että eroa on ainakin moottorinohjauksessa, imusarjassa sekä nokkaakselissa. Suht helppo päivittää pirteämmäksi mutta maksaahan tuo sen verran, että en näkisi järkeväksi.

    Comment

    • Z3BMW3
      Bimmer Rookie
      • Jun 2004
      • 159
      • Tampere

      #3
      Originally posted by Veltsu82 View Post
      Moi kaikille! Tuli tuossa vaihdettua autoa ja jäi käteen E46 316i Sport2000 -99. Kaikinpuolin loistava ajaa, hiljanen ja jämäkkä peli. Mittarissa vasta 27tkm (sedän vanha kauppakassi) Mutta tuohon tekniikkaan hieman perehtyen huomasin, että tuota M43B19 konetta on myös 318i mallissa. Huomasin myös, että tuossa omassani on vain 105hv, kun taas 318i:ssä sen 118hv. Moottorihan on kuitenkin aivan sama ja polttoainejärjestelmä molemmissa BMS 46. Kysymys kuuluukin, mitä tekee tuon teho-eron?? Jollain järjestelmällä "kuristettu" tehoja ilmeisesti? Olisin kiitollinen kaikista tiedoista ja jos tuon koneen sais edes hieman eloisammaksi, niin olis tosi jees! Niin ja "viri" vinkkejä saa laittaa, jos on oikeesti todettu toimiviksi!

      -Vellu
      Resonanssiläppä imusarjassa, nokka-akseli ja softa. Softassa tietty ohjaus tuolle läpälle (n.4000 rpm) kohdalle.

      Jos haluaa ecun vaihtaa, pitää tietty tehdä myös muutoksia ajonestoon tms.
      Pelkällä nokka-akselilla voisi saada jotain aikaan, mutta huomaako tuollaisen +10% eron?
      Z3BMW3

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎