Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 puhaltaa vain kuumaa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwbmw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1370
    • Kainuu

    e46 puhaltaa vain kuumaa.

    eli mikäs tuli kun yhtäkkiä käynnistyksen jälkeen alkoi tulla vain lämmintä. keskiräppänöistä saa tulemaan viileämpää mutta esim lasille tulee vain tulikuumaa. antoi vikakoodin: "vesiventtiili, oikosulku negatiiviseen" käytin vesiventtiilin irti ja testasin suoralla jännitteellä ja toimii. missä vika? autona e46 320d -98
    sigpic
    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
  • bmwbmw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1370
    • Kainuu

    #2
    hajua...?
    sigpic
    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

    Comment

    • Lallevihtinen
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2006
      • 690
      • Tampere

      #3
      Originally posted by bmwbmw View Post
      antoi vikakoodin: "vesiventtiili, oikosulku negatiiviseen" käytin vesiventtiilin irti ja testasin suoralla jännitteellä ja toimii. missä vika? autona e46 320d -98
      Katoikko että johdot ja liitin kunnossa?
      sigpic
      BMW E93 335i & BMW M550Dx
      EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
      XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

      Comment

      • bmwbmw
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1370
        • Kainuu

        #4
        Originally posted by Lallevihtinen View Post
        Katoikko että johdot ja liitin kunnossa?
        niin pitkälle kun vain vesiventtiiliin piuhan näkee niin tarkistin.
        sigpic
        Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

        Comment

        • Juubi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 999

          #5
          Sähkökaavio käteen ja mittailemaan seuraavasta pisteestä johtoja. Yleismittarilla saa hyvin selviteltyä tuollaiset oikosulut kun vaan etsii sähkökaaviosta oikeat liittimet ja pinnit.

          Comment

          • Lallevihtinen
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 690
            • Tampere

            #6
            Originally posted by Juubi View Post
            Sähkökaavio käteen ja mittailemaan seuraavasta pisteestä johtoja. Yleismittarilla saa hyvin selviteltyä tuollaiset oikosulut kun vaan etsii sähkökaaviosta oikeat liittimet ja pinnit.
            Ja vielä jos mittailee venttiilille tulevaa singnaalia jotenkin niin tietää onko ohjauksessa vika.
            sigpic
            BMW E93 335i & BMW M550Dx
            EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
            XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

            Comment

            • bmwbmw
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1370
              • Kainuu

              #7
              Originally posted by Lallevihtinen View Post
              Ja vielä jos mittailee venttiilille tulevaa singnaalia jotenkin niin tietää onko ohjauksessa vika.
              venttiilille ei tule mitään jännitettä missää vaiheessa vaikka säätää lämpöä mihin suuntaan tahansa. vika tuli siis ihan yhtäkkiä ilman oireiluja. onko heittää jotain kaaviotajosta voisi olla apua mittaillessa minne pitäisi tulle mitäkin?
              sigpic
              Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

              Comment

              • bmw e34
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2002
                • 633
                • raahe

                #8
                Originally posted by bmwbmw View Post
                venttiilille ei tule mitään jännitettä missää vaiheessa vaikka säätää lämpöä mihin suuntaan tahansa. vika tuli siis ihan yhtäkkiä ilman oireiluja. onko heittää jotain kaaviotajosta voisi olla apua mittaillessa minne pitäisi tulle mitäkin?
                jos kerran ei tule mitään jännitettä niin sehän selvä että puhaltaa lämmintä. kun ei tule jännitettä niin venttiilit ovat täysin auki ---> puhaltaa tulikuumaa. sitä jännitettä tai pikemminkin sen muutosta ei välttämättä yleismittarilla edes kerkeä näkemään, niitä venttiileitä ohjataan PWM (Pulse Wide Modulation) signaalilla jolloin sen tarkasteluun oikea työkalu on oskilloskooppi.

                Comment

                • armageddon
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 443
                  • Kokkola

                  #9
                  tääl oli sama vika mut päin vastoin ilmaa tuli tosin kylmää vain purkasin "venttiilin" ja putsasin ja laitoin sähkö osiin elektro spraytä, sen jälkeen on toiminu auto tosin e34
                  ei ne tehot vaan se kuski...

                  Comment

                  • bmwbmw
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1370
                    • Kainuu

                    #10
                    Originally posted by armageddon View Post
                    tääl oli sama vika mut päin vastoin ilmaa tuli tosin kylmää vain purkasin "venttiilin" ja putsasin ja laitoin sähkö osiin elektro spraytä, sen jälkeen on toiminu auto tosin e34
                    paitsi minun tapauksessa venttiilille ei tule jännitettä --> venttiili ei sulje kuuman veden kiertoa kennolle ja kuumaa tulee. eli minun tilanteessa vika jossain ohjauksessa koska piuhat ovat ehjät. prkl varmaan itse säätöpaneeli :think
                    sigpic
                    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                    Comment

                    • armageddon
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2007
                      • 443
                      • Kokkola

                      #11
                      Originally posted by bmwbmw View Post
                      paitsi minun tapauksessa venttiilille ei tule jännitettä --> venttiili ei sulje kuuman veden kiertoa kennolle ja kuumaa tulee. eli minun tilanteessa vika jossain ohjauksessa koska piuhat ovat ehjät. prkl varmaan itse säätöpaneeli :think
                      nii no joo olipa vaikee homma... no olisko sit vika sielä säätöpaneelissa:think mul oli ne venttiilis juminu vaa alas... voivoi ilmottele jos ja kun vika löytyy
                      ei ne tehot vaan se kuski...

                      Comment

                      • softboot
                        Bimmer Rookie
                        • May 2006
                        • 28

                        #12
                        Vanhaa ylös...
                        Missä tuo vesiventtiili on jota voi putsailla?
                        Omassa -00 e46:ssa tuntuu että jotain häikkää myös.
                        Säätimen saa laittaa ihan kylmälle että saa viileää ilmaa ja puolivälissä tulee minusta liian lämmintä. Kuitenkin vielä tulee viileääkin ettei ihan ole jumissa/rikki.

                        Comment

                        • mazz
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2006
                          • 86
                          • Turku

                          #13
                          Nostellaampas tätä ylös, kun omassa ilmeni samanlainen ropleema.

                          Eli puhaltaa joko tulikuumaa, tai jääkylmää. Tulikuumaa tulee, kun ilmastoinnin säätö 16,5-32 astetta. Kylmää tulee kun säätö 16 astetta.

                          Tarkastin vesiventtiilin toiminnan. Siinä kaksi asentoa, täysin auki tai täysin kiinni. Kuuluuko olla näin? Mikä muu vaikuttaa ilmastoinnin lämpötilan säätöön, kun tuo venttiili?

                          Missä anturointi tälle automatiikalle?

                          Autona 330d -02. vqrustettu automaatti-ilmastoinnilla
                          Last edited by mazz; 18-01-2009, 17:50.

                          Comment

                          • Tome
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2003
                            • 548
                            • Joensuu

                            #14
                            Mulla -97 528 (autom.ilmastointi) sama vika eli puhaltaa vaan kuumaa, ihan sama mille lämpötilalle sen säätää. Onko tähän löytyny lääkkeitä eli vesiventtiili vissiin jumissa/ei saa ohjausjännitettä paneelilta?

                            Comment

                            • mazz
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2006
                              • 86
                              • Turku

                              #15
                              Ainakin e46 vesiventtiili on helposti purettavissa ja siten sen toiminta on helppo todeta. Vielä kun tietäis miten sen kuuluu toimia...

                              Käytäppä venttiili auki ja tutki miten kara liikkuu, kun lämpötilaa muuttaa. Sit olis jo kahen venttiilin kokemus!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎