Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 320d ahdot heiluu missä sattuu ja vetoja puuttuu.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwbmw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1370
    • Kainuu

    e46 320d ahdot heiluu missä sattuu ja vetoja puuttuu.

    ei oikein searchilla sattunu mitään vastaavaa silmään. eli oli vaihde mikä tahansa ja kun polkaisee kaasun pohjaan niin ahdot hyppää kerralla 2bar ja melkein heti laskee n.1bar ja heiluu baarin molemmin puolin ja vetoja puuttuu aika reilusti. ainakin ilmamassa mittari on kunnossa. onko mahdollista että turbo olisi jontenkin sökö vai paineanturi vai mikä häh?
    sigpic
    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
  • Lallevihtinen
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 690
    • Tampere

    #2
    Vikakoodeja?

    Ekana tulee mieleen, turbon säädin solenoidi, ahtopaineanturi ja turbon jumittavat siivet.:think
    sigpic
    BMW E93 335i & BMW M550Dx
    EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
    XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

    Comment

    • CamoPappa
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 77
      • Tampere

      #3
      Kuulostaapa tutulta.. Aikapaljon toi 2 bar. Onko jotain ohjelmistopäivityksiä autossa? Lähetä privaa mulla on meinaan toimivia vaihtoosia jos haluut koittaa..

      Comment

      • bmwbmw
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1370
        • Kainuu

        #4
        Originally posted by Lallevihtinen View Post
        Vikakoodeja?

        Ekana tulee mieleen, turbon säädin solenoidi, ahtopaineanturi ja turbon jumittavat siivet.:think
        mites jos turbon siivet on jumissa niin pystyykö kellolta lähtevä tnko liikkumaan ollenkaan? käsuttääkseni siellä on sellainen lovi ettei pysty. itsellä tanko liikkuu. ja vaikka ahdot käy 2bar ja laskee 1bar niin tehot veto on samanlaista kokoajan. minun mielestä jos siivet on jumissa niin pitäisi tuntua kova tehonlisäys kun ahdot käy siellä 2bar. uusi ahtopaineen tunnistin tilattu. katsotaan miten sillä toimii..
        sigpic
        Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6324
          • P-Pohjanmaa

          #5
          Tutut oireet..eli mulla ahtoi kanssa jopa liikakin +1.5 ja turbossa oli pakosiivet sökonä sekä siivet jumissa..
          Toiminta tonnille käyttöä ja taas mentiin eli suomeksi uusi turbo piti laittaa
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • bmwbmw
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1370
            • Kainuu

            #6
            Originally posted by veku View Post
            Tutut oireet..eli mulla ahtoi kanssa jopa liikakin +1.5 ja turbossa oli pakosiivet sökonä sekä siivet jumissa..
            Toiminta tonnille käyttöä ja taas mentiin eli suomeksi uusi turbo piti laittaa
            mutta sitten kun ottaa paineanturin piuhan irti niin ei ahda enempää kuin 1.1bar :think jos turbo on rikki niin eikö sen pitäisi piuhan irti oton jälkeenkin ahtaa enemmän?
            sigpic
            Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

            Comment

            • asse21
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2005
              • 1233
              • Tampere

              #7
              Isukilla meni just turbo e46 320d:stä (136hp). Ilmeisesti tyyppivika mitä tuossa searchilla kattelin.
              Mitähän porukalla on tullut kustantamaan kyseinen remontti?
              Kuulemma imupuoleltakin löytyy jo öljyä...:think
              Tehohäviöitä ei vielä ainakaan ole ollut.
              E39 525i touring
              E39 523i
              i3

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Originally posted by asse21 View Post
                Isukilla meni just turbo e46 320d:stä (136hp). Ilmeisesti tyyppivika mitä tuossa searchilla kattelin.
                Mitähän porukalla on tullut kustantamaan kyseinen remontti?
                Kuulemma imupuoleltakin löytyy jo öljyä...:think
                Tehohäviöitä ei vielä ainakaan ole ollut.
                Facelift 150hp:n italoturboissa on tyyppivikaa, ei niinkään pre-facelift 136hp:n Ranskalaisvalmisteissa. Ikuisia toki nämäkään eivät ole, mutta x3-4 pidempään niillä kuitenkin mennään.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎