E46 apurungon puslien vaihto

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• -PT-
    replied
    kakkosnelonen

Originally posted by erese View Post
    Ehkä se on vaan "uutuuden narinaa", kait se loppuu ajan kanssa kun ajelet vaan
    Nyt löyty narinan syy. Syy oli kakkosnelonen pölli perämurikan ja korin välissä, todennäköisesti vielä supisuomalaista mäntyä. Huomen aamulla lähtee soitto apurungon puslien vaihdon tehneelle korjaamolle

Toivottavasti ei olisi tullut koriin mitään isoja vaurioita. Tiukassa tuo pölli tuntuu ainakin olevan. Kaiken lisäksi olivat korjaamolla tohottimella lämmitellyt ihan huolella kun oli apurungon etummaisien kiinnityspisteiden kohdalta lähtenyt korimassakin käveleen...prkl
    Last edited by -PT-; 09-10-2007, 01:22.

Leave a comment:

• erese
    replied
    Originally posted by -PT- View Post
    Kellään ideoita? Alkaa pikku hiljaa meneen hermot tohon narinaan
    Ehkä se on vaan "uutuuden narinaa", kait se loppuu ajan kanssa kun ajelet vaan

Leave a comment:

• -PT-
    replied
    Originally posted by -PT- View Post
    Narina on ehkä nyt hieman hellittänyt kun olen jonku verran ajanut tuolla koslalla. Olisko nuo puslat jäänyt jotenkin elämään tuonne apurunkoon?
    Kellään ideoita? Alkaa pikku hiljaa meneen hermot tohon narinaan

Leave a comment:

• -PT-
    replied
    Narina on ehkä nyt hieman hellittänyt kun olen jonku verran ajanut tuolla koslalla. Olisko nuo puslat jäänyt jotenkin elämään tuonne apurunkoon?
    Last edited by -PT-; 08-10-2007, 19:32.

Leave a comment:

• -PT-
    replied
    No niin, apurungon puslat on nyt vaihdettu korjaamolla. Nyt kuuluu sitten vaihto työn jälkeen narinaa takaa kun liikkeelle lähdettäessä ja pykältäessä reippaalla kaasulla Kellään ideoita mikä on mennyt vituiksi?

Leave a comment:

• 535SD
    replied
    Originally posted by softboot View Post
    Hieman OT mutta mistä noita Powerflexin puslia hommataan ja mitä kustantaa noin suurinpiirtein.
    laita vaikka googleen hakusanaksi powerflex puslat niin eiköhän sielt löydy

Leave a comment:

• softboot
    replied
    Hieman OT mutta mistä noita Powerflexin puslia hommataan ja mitä kustantaa noin suurinpiirtein.

Leave a comment:

• NokiLeka
    replied
    Originally posted by ammattimies View Post
    itelläkin olisi tuo tukivarrenpuslien vaihto edessä, eli alemman kuvan numero 4 puslien. syö muuten aika reippaasti renkaita kun nuo puslat on paskana.

onnistuu vissiin kohtuu helposti eli pultit nr 20 joita on 3kpl & 19 auki ja vanha pois ja uus tilalle. korjatkaa jos olen väärässä
    Niin syö, mulla meni 1,5 kuukaudessa toinen takakumi kankaille. Vanhan puslan saa parhaiten ulosvetäjällä ja puukolla. Sen jälkeen rautasahalla ulompi holkki poikki. Voisin suositella tilalle PowerFlexin tuotetta, on kaksiosainen ja menee käsin paikalleen.

Leave a comment:

• -PT-
    replied
    Originally posted by klapikone View Post
    Lainaan tätä topikkii pikkasen. Kysynpä että minkälaisia oireita aiheuttaa nuo apurungon puslat kun ne on paskana? Omast E46:sest kuluu pieni klonksahdus kun laittaa vaihteen silmään, se kuluu mielestäni just takapäästä?
    Mulla tuossa E46:ssa kuuluu "klonkkaus liikkeelle lähdettäessä ja reippaasti pykältäessä. Puslien kunnon voit helposti tarkastaa niin, että käkkäri päälle ja 1. vaihteella ja pakilla yrittää nytkyttää autoa edestakaisin. Toinen on kattelee taskulampun kans, että näkyykö välyksiä.

Leave a comment:

• -PT-
    replied
    Originally posted by Jaghaath View Post
    Ei kannata edes yrittää ilman lämmittämistä. Sen verran kun antaa lämpöä apurungolle, että kumi käryää niin suht helposti tulee ulos, oikealla työkalulla siis.
    Mie aloin jo miettiinki, että joku asia tässä on jäänyt huomaamatta. Eli lämpöä vain reippaasti. Taidan viedä jo mielenrauhan vuoksi auton pajalle

Leave a comment:

• klapikone
    replied
    Lainaan tätä topikkii pikkasen. Kysynpä että minkälaisia oireita aiheuttaa nuo apurungon puslat kun ne on paskana? Omast E46:sest kuluu pieni klonksahdus kun laittaa vaihteen silmään, se kuluu mielestäni just takapäästä?

Leave a comment:

• Jaghaath
    replied
    Ei kannata edes yrittää ilman lämmittämistä. Sen verran kun antaa lämpöä apurungolle, että kumi käryää niin suht helposti tulee ulos, oikealla työkalulla siis.

Leave a comment:

• -PT-
    replied
    Hermot meni tuon vaihtotyön kanssa. En saanut noita puslia irti edes ulosvetäjällä. Ensi viikolla vien tuon koslan jonnekki korjaamolle.

Leave a comment:

• -PT-
    replied
    Originally posted by NokiLeka View Post
    Nyt puhutaan varmaan kuitenkin näistä puslista, eli numerot 2 ja 4, eikö?

Tukivarren pusla on tässä numero 4:

Jep, ylemmässä kuvassa nro. 2 ja 4 puslia olen vaihtamassa. Aamulla väsäämässäni ulosvetäjässä ei meinaa kierretangon kierteet kestää ja mutterikin on jo ihan paskana. Ajattelin nyt käyttää raakaa voimaa ja sahata katki tuon apurungon puslan. Jos vaikka sais edes yhden puslan vaihdettua.
    Last edited by -PT-; 22-09-2007, 09:57.

Leave a comment:

• 535SD
    replied
    itelläkin olisi tuo tukivarrenpuslien vaihto edessä, eli alemman kuvan numero 4 puslien. syö muuten aika reippaasti renkaita kun nuo puslat on paskana.

onnistuu vissiin kohtuu helposti eli pultit nr 20 joita on 3kpl & 19 auki ja vanha pois ja uus tilalle. korjatkaa jos olen väärässä
    Last edited by 535SD; 21-09-2007, 16:02.

Leave a comment:

Working...