Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 328 ja hulvaton tärinä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kösseli
    Newbiemmer
    • Jun 2007
    • 17

    E46 328 ja hulvaton tärinä

    Elikkä aamulla, kun piti lähteä liikenteeseen ja löin auton käymään niin alkoi semmonen tärinä, että hyvä kun ei paikat tippunut hampaista. Edellisiltana en ollu huomannu mitää poikkeevaa kuitenkaa. Hain sitte taskulampun ja katoin konehuoneeseen ja tulos: muovisilppua jokapaikassa ja flekti jota vesipumppu pyörittää oli aivan kappaleina, kuin myös koneen suojamuovi. Soitin sitten kaverilleni korjaamoon ja hän epäili vian olevan rikkinäisessä vesipumpussa ja oli näitä hoitanut ennenkin. Auton saatuani paikanpäälle hänkin ällistyi täysin ja totesi vesipumpun olevan ehjä. Kun auto on käynnissä niin on pientä tärinää kokoajan joka voimistuu helvetilliseksi epäsäännöllisin väliajoin aivan kuin puolet sylintereistä tippuisi pois pelistä. Vikakoodeja ei ollut. Auto siis ei käy normaalisti ollenkaan. Välillä hieman päin vittua ja välillä Helvetisti päin sitä. Löytyykö kohtalotovereita tai muuten vaan guruja keneltä tietoa saisin?? :think
    Lisätään vielä, että koneenkorvat ja kumit näyttivät ehjiltä
    Olipa kerran...poika, joka kysyi tytöltä: "Menetkö kanssani naimisiin?" Tyttö vastasi: "En". Ja näin poika eli elämänsä onnellisena loppuun asti. Hän kävi usein kalassa tai metsällä ja hän pelasi paljon golfia. Hänellä oli aina uusinta mallia olevat elektroniikkalaitteet, nopeimmat autot, moottoripyörät ja veneet. Ja hän joi kaljaa kavereittensa kanssa aina kun halusi. Sen pituinen se.
  • Martti.Kaij
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 356
    • Oulu

    #2
    Originally posted by kösseli View Post
    Elikkä aamulla, kun piti lähteä liikenteeseen ja löin auton käymään niin alkoi semmonen tärinä, että hyvä kun ei paikat tippunut hampaista. Edellisiltana en ollu huomannu mitää poikkeevaa kuitenkaa. Hain sitte taskulampun ja katoin konehuoneeseen ja tulos: muovisilppua jokapaikassa ja flekti jota vesipumppu pyörittää oli aivan kappaleina, kuin myös koneen suojamuovi. Soitin sitten kaverilleni korjaamoon ja hän epäili vian olevan rikkinäisessä vesipumpussa ja oli näitä hoitanut ennenkin. Auton saatuani paikanpäälle hänkin ällistyi täysin ja totesi vesipumpun olevan ehjä. Kun auto on käynnissä niin on pientä tärinää kokoajan joka voimistuu helvetilliseksi epäsäännöllisin väliajoin aivan kuin puolet sylintereistä tippuisi pois pelistä. Vikakoodeja ei ollut. Auto siis ei käy normaalisti ollenkaan. Välillä hieman päin vittua ja välillä Helvetisti päin sitä. Löytyykö kohtalotovereita tai muuten vaan guruja keneltä tietoa saisin?? :think
    Lisätään vielä, että koneenkorvat ja kumit näyttivät ehjiltä

    Villi arvaus. Vika tasapaino akselissa vai mikä se nyt onkaa mikä "estää" konetta tärisemästä. En tiiä onko mahollista mut?????:think
    E46 328i

    REDLINE OILS
    UUC Motorwerks

    Comment

    • Jesper
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2004
      • 1448

      #3
      Puolavika vois olla, mutta en kyllä keksi miksi se on flektin hajoittanut...:think

      Comment

      • kösseli
        Newbiemmer
        • Jun 2007
        • 17

        #4
        Puolavika tuli kans mieleen, mutta kone ikäänkuin käy hyvin mutta motti vaan tärisee vitusti. Ja ottaa kyllä jenkaa pahimmillaanki ihan normaalisti. Jos kone vaan ois alkanu käymää vaikka neljällä ni ei se niin paljo kyllä millää vielä liikahda, että flekti osuis johonkii... ja tosta tasapainoakselista ei oo kyl itellä mitään hajua voisko olla se
        Olipa kerran...poika, joka kysyi tytöltä: "Menetkö kanssani naimisiin?" Tyttö vastasi: "En". Ja näin poika eli elämänsä onnellisena loppuun asti. Hän kävi usein kalassa tai metsällä ja hän pelasi paljon golfia. Hänellä oli aina uusinta mallia olevat elektroniikkalaitteet, nopeimmat autot, moottoripyörät ja veneet. Ja hän joi kaljaa kavereittensa kanssa aina kun halusi. Sen pituinen se.

        Comment

        • herja
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1649

          #5
          Mistähän tasapainoakselista jätkät puhuu?
          Retard Member

          Comment

          • Martti.Kaij
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 356
            • Oulu

            #6
            Originally posted by herja View Post
            Mistähän tasapainoakselista jätkät puhuu?
            En tiiä onko se mikää akseli mut semmonen sydeemi kampiakselin molemmissa päissä joka estää sen moottorin tärinää :think
            E46 328i

            REDLINE OILS
            UUC Motorwerks

            Comment

            • jabala
              Newbiemmer
              • Sep 2006
              • 4

              #7
              Olisko mahdollista että se flekti hajotessaan on rikkonut/siirtänyt jotain muuta? Onkos näissä koneissa kampiakselin asentotunnistin vielä siinä koneen etupäässä näkösällä, jos olisi hieman siirtynyt ja signaali siten katkonaista, vaikka todennäköisesti siitä tulisi vikakoodi. Sillä irtonaisella flektinsiivellä kun on aikalailla sitä liike-energiaa kun se lähtee siitä keskiöstä irti koneen käydessä hiljaakin...

              En tiedä onko bemarissa mahdollista, mutta ainakin kaverin pösössä oli kummaa täristystä tyhjäkäynnillä eikä vikaa meinannut löytyä. Lopulta summanmutikassa oli joku remonttimies keksinyt vaihtaa nakutustunnistimen ja sehän se lopulta oli, sotki sytkää myöhäiselle ja täristi niin piruna.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Originally posted by jabala View Post
                Olisko mahdollista että se flekti hajotessaan on rikkonut/siirtänyt jotain muuta? Onkos näissä koneissa kampiakselin asentotunnistin vielä siinä koneen etupäässä näkösällä, jos olisi hieman siirtynyt ja signaali siten katkonaista, vaikka todennäköisesti siitä tulisi vikakoodi. Sillä irtonaisella flektinsiivellä kun on aikalailla sitä liike-energiaa kun se lähtee siitä keskiöstä irti koneen käydessä hiljaakin...

                En tiedä onko bemarissa mahdollista, mutta ainakin kaverin pösössä oli kummaa täristystä tyhjäkäynnillä eikä vikaa meinannut löytyä. Lopulta summanmutikassa oli joku remonttimies keksinyt vaihtaa nakutustunnistimen ja sehän se lopulta oli, sotki sytkää myöhäiselle ja täristi niin piruna.
                Kyseessä on m52TU moottori jossa ei ole enään asentotunnistinta koneen etupäässä.
                Siis, onko se rikkoutunut visko vaihdettu?

                Comment

                • jamoc8
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 275
                  • Oulu

                  #9
                  kutonen ei taida tarvita tollaista ollenskaan.. :think

                  Originally posted by Martti.Kaij View Post
                  En tiiä onko se mikää akseli mut semmonen sydeemi kampiakselin molemmissa päissä joka estää sen moottorin tärinää :think
                  ---- Bee äm dapl juu ----

                  Comment

                  • kösseli
                    Newbiemmer
                    • Jun 2007
                    • 17

                    #10
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Kyseessä on m52TU moottori jossa ei ole enään asentotunnistinta koneen etupäässä.
                    Siis, onko se rikkoutunut visko vaihdettu?
                    Vielä ei oo vaihdettu mitään osia. Tässä on odoteltu nyt kommentteja eri puolilta Suomea.
                    Olipa kerran...poika, joka kysyi tytöltä: "Menetkö kanssani naimisiin?" Tyttö vastasi: "En". Ja näin poika eli elämänsä onnellisena loppuun asti. Hän kävi usein kalassa tai metsällä ja hän pelasi paljon golfia. Hänellä oli aina uusinta mallia olevat elektroniikkalaitteet, nopeimmat autot, moottoripyörät ja veneet. Ja hän joi kaljaa kavereittensa kanssa aina kun halusi. Sen pituinen se.

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      Pelkkä epätasapaino viskosta ei saa kyllä noin jäätävää tärinää aikaiseksi, olisko tässä nyt käynyt niin että tuo flektin kappaleiksi meneminen on seuraus, ei syy.

                      Käykö auto kaikilla? Äänestä kyllä kuulee. Voi napata jenkaa vajaapyttyisenäkin ihan normaalisti. Autoa on ilmeisesti liikuteltu, lisääntyykö ravistus kaasun asennosta riippuen?
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • goldenm
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 544

                        #12
                        Epätasapainossa oleva visko täristää kyllä uskomattomasti. Itsellä meni joskus E34:n viskosta n. puolet
                        "lavoista" poikki väliin jäänen esineen vuoksi ja tärinä oli jos jonkinmoinen.
                        Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

                        Comment

                        • soldia
                          Banned
                          • Feb 2006
                          • 725
                          • Planet X

                          #13
                          Hemi taisi kertoa jo vian.

                          Testaa vaikka niin että visko irti ja miltä sitten kuulostaa...

                          Comment

                          • kösseli
                            Newbiemmer
                            • Jun 2007
                            • 17

                            #14
                            Originally posted by soldia View Post
                            Hemi taisi kertoa jo vian.

                            Testaa vaikka niin että visko irti ja miltä sitten kuulostaa...
                            Niin kertoi ja Suurkiitokset siitä Ilman viskoa ei tärinää ollut vaikka n.5 min autoa käytettiin. Kiitokset muillekkin "yrittäneille" En kyllä olisi milloinkaan uskonut, että siitä noin kovat ja epäsäännölliset tärinät tulee
                            Olipa kerran...poika, joka kysyi tytöltä: "Menetkö kanssani naimisiin?" Tyttö vastasi: "En". Ja näin poika eli elämänsä onnellisena loppuun asti. Hän kävi usein kalassa tai metsällä ja hän pelasi paljon golfia. Hänellä oli aina uusinta mallia olevat elektroniikkalaitteet, nopeimmat autot, moottoripyörät ja veneet. Ja hän joi kaljaa kavereittensa kanssa aina kun halusi. Sen pituinen se.

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Siis viskossa ei tarvitse olla kuin millin/kahden epäkeskeisyys ja todellakin tuntuu kuin takahampaiden paikat irtoaisivat 4-5000rpm:ssä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎