Vaihdoin eteen kuskin puolen jarrulevyn ja tärinä pieneni. Viikon ajon jälkeen kävin uudestaan jarrutesterissä, jossa apukuskin puolen mittari pomppi huomattavasti enemmän. Periaatteessa voisi vaihtaaa vänkärin puolenkin levyn, mutta ihmetyttää, miksi levyt menee kieroon.
Vaihdoin viime syksynä levyt, joilla ajettiin noin 3kk. Tämän jälkeen vaihdoin alatukivarren (kuskin puolelle) ja taemmat puslat molemmille puolille. Periaatteessa levyt olisi voinut vääntyä löysien puslien vuoksi. Vaikea sanoa, mikä vaikuttaa mihinkäkin, koska auto on tärrännyt jarruttaessa enenmmän tai vähemmän kohta pari vuotta. Välistä tärinä on ollut kokonaankin poissa.
Ratkaisin asian vaihtamalla autoa. Toukokuussa pitäisi tulla uusi Skoda tilalle. Kerroin myyjälle auton viat, jotka myyjä huomioi kohtuullisesti hyvityshinnassa. Katotaan kuinka itä-auto kestää Ei herneitä nokkaan, mutta omilla kokemuksilla en osta kovin herkästi enään Bemaria.
Vaihdoin viime syksynä levyt, joilla ajettiin noin 3kk. Tämän jälkeen vaihdoin alatukivarren (kuskin puolelle) ja taemmat puslat molemmille puolille. Periaatteessa levyt olisi voinut vääntyä löysien puslien vuoksi. Vaikea sanoa, mikä vaikuttaa mihinkäkin, koska auto on tärrännyt jarruttaessa enenmmän tai vähemmän kohta pari vuotta. Välistä tärinä on ollut kokonaankin poissa.
Ratkaisin asian vaihtamalla autoa. Toukokuussa pitäisi tulla uusi Skoda tilalle. Kerroin myyjälle auton viat, jotka myyjä huomioi kohtuullisesti hyvityshinnassa. Katotaan kuinka itä-auto kestää Ei herneitä nokkaan, mutta omilla kokemuksilla en osta kovin herkästi enään Bemaria.
Comment