Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330 xdA Tour. Saksantuonti tekn. kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwjake
    Newbiemmer
    • Oct 2007
    • 2

    E46 330 xdA Tour. Saksantuonti tekn. kysymyksiä

    Viikon päästä olisi tarkoitus hakea otsikon mukainen kiesi, vm 2004, ajettu 137 tkm. Muutama kyssäri mielessä:

    1. Miten riittää arktisissa oloissamme lämmöt? Onko tuossa jokin polttoainelämmitin vakiona vai kenties vain tietyillä markkina-alueilla?

    2. Tarviiko tehdä mitään vilkku tms. muutoksia Suomen rekisteröintiä varten?

    3. Lastuttamalla saisi 100 Nm lisää vääntöä (410-->510). Mitä automaattilaatikko ja muu voimansiirto mahtaisi tykätä moisesta, onko kokemuksia / arvauksia?

    4. Onko kokemuksia tyyppivioista, joihin voisi varautua tsekkaamalla erityisesti tekniikasta jotain?

    5. Kaikki kokemukset kyseisestä rassista enemmän kuin tervetulleita! Mihin olet / et ole tyytyväinen?

    Kaikille vastaajille kiitosta,
    jake
  • NokiLeka
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2341
    • Eurajoki

    #2
    Söörtsillä löytyy monenlaista:






    Noista vaikka alkuun ja e46:n tyyppivioista ym. on kirjoitettu satoja postauksia, joten hakua vaan ja selailemaan
    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

    Comment

    • jantsu
      Bimmer Rookie
      • May 2004
      • 168
      • siilinjärvi

      #3
      Originally posted by bmwjake View Post
      Viikon päästä olisi tarkoitus hakea otsikon mukainen kiesi, vm 2004, ajettu 137 tkm. Muutama kyssäri mielessä:

      1. Miten riittää arktisissa oloissamme lämmöt? Onko tuossa jokin polttoainelämmitin vakiona vai kenties vain tietyillä markkina-alueilla?

      2. Tarviiko tehdä mitään vilkku tms. muutoksia Suomen rekisteröintiä varten?

      3. Lastuttamalla saisi 100 Nm lisää vääntöä (410-->510). Mitä automaattilaatikko ja muu voimansiirto mahtaisi tykätä moisesta, onko kokemuksia / arvauksia?

      4. Onko kokemuksia tyyppivioista, joihin voisi varautua tsekkaamalla erityisesti tekniikasta jotain?

      5. Kaikki kokemukset kyseisestä rassista enemmän kuin tervetulleita! Mihin olet / et ole tyytyväinen?

      Kaikille vastaajille kiitosta,
      jake
      1. Kaipaa lämmitintä,ei ole vakiona.Weba tai Eberi
      2. Ei tarvitse
      3. Itsellä 550Nm samanlaisessa takavetoisessa.Käyttäjästä kiinni kestääkö vai ei
      4.tämän ikäisissä vähän vikoja.Imusarjan läppäsysteemi pois tai uusi imusarja tilalle.
      5.Puoli vuotta ja 8tkm takana ja tyytyväinen olen ollut.

      Comment

      • Murska
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2004
        • 382
        • Savo

        #4
        Originally posted by jantsu View Post
        1. Kaipaa lämmitintä,ei ole vakiona.Weba tai Eberi
        Tätä en kyllä allekirjottaisi, siis siltä osin että, mielestäni vm.2004 dieseleissä on jo lisälämppäri vakiona (mutta ei kelloa):think
        e61 530i touring M-sport LCI -08
        Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
        Ex:e46 330i -01 Sedan
        Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17508
          • Turku

          #5
          1. Lämmöt riittää, jos ajomatkat on riittävän pitkiä. Lämpenee huomattavasti hitaammin kuin bensiinikäyttöinen. Suosittelen sähkö- tai polttoainelämmitintä. Säästää polttoainetta, moottoria, hermoja ja on mukavampaa, kun lämpiää nopeammin.

          2. Ei tarvitse. Sivuvilkut vakiona.

          3. Lastuttamisella riskinsä automaattilaatikkoautossa. Jokainen kantakoon omien tekojensa seuraukset - kukkaron on kestettävä!

          4. Tyyppivikojahan riittää: Konepellin ja takaluukun sekä ovien alareunojen ruostuminen, anturi- ja läppäviat, jarrujen täristäminen, jarrusylinterien jumittaminen, nivelien, koiranluiden yms. kuluminen. Nämä vain muutamia mainitakseni. Jos haluat huolettoman auton, osta hyväkorinen 124 Mersu !

          5. Itselläni hyvä yksilö - ollut vain vähän vikoja . Koiranluu vaihdettu ja jarrut vähän täristää, takaluukku vaihdettu takuuna - muuten toiminut hyvin (*koputtaa puuta*). Saattaa johtua myös siitä, että on vielä suht vähän ajettu. Puolitoista vuotta kohta takana ja ajettu toimestani 45tkm. Olen tyytyväinen kyllä. Eberin asennutin autoon loppukesästä.
          Näillä mennään:
          - BMW E81 118i since 2017
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • Tontsa
            Bimmer Fanatic
            • May 2003
            • 201
            • Uusimaa

            #6
            Ei toi oma e39 kiisseli ainakaan perstuntumalla lämpene hitaammin kun bensavehe...
            Ja huomattavasti nopeemmin kun entinen riisikipponi
            Audi S3 -07

            Ex: Skoda 120, Opel Kadett -68, Ford Taunus L -76,
            Ford Escort LX -84, Ford Sierra -85, Toyota Carina 2 -88,
            Toyota Celica GT -89, Toyota Corolla Si -94, Toyota Celica/Supra -84,
            BMW 730i -89, Audi S4 -92, Toyota Corolla -89,
            BMW 530dA -00, Audi S3 -07

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17508
              • Turku

              #7
              Originally posted by Tontsa View Post
              Ei toi oma e39 kiisseli ainakaan perstuntumalla lämpene hitaammin kun bensavehe...
              Ja huomattavasti nopeemmin kun entinen riisikipponi
              Itellä vertailupohjaa e39 530i - kyllä bensa lämpeni pakkasessa paljon nopeammin! Riisikipponi ovat yleensä kokemukseni mukaan huomattavan tehokkaita lämmityslaitteen osalta. Siinä taitavat saksalaiset jäädä kakkoseksi...
              Näillä mennään:
              - BMW E81 118i since 2017
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • Convertible
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 2638
                • Turku

                #8
                [QUOTE=Laku;1068740]1. Lämmöt riittää, jos ajomatkat on riittävän pitkiä. Lämpenee huomattavasti hitaammin kuin bensiinikäyttöinen. Suosittelen sähkö- tai polttoainelämmitintä. Säästää polttoainetta, moottoria, hermoja ja on mukavampaa, kun lämpiää nopeammin.

                2. Ei tarvitse. Sivuvilkut vakiona.

                3. Lastuttamisella riskinsä automaattilaatikkoautossa. Jokainen kantakoon omien tekojensa seuraukset - kukkaron on kestettävä!

                4. Tyyppivikojahan riittää: Konepellin ja takaluukun sekä ovien alareunojen ruostuminen, anturi- ja läppäviat, jarrujen täristäminen, jarrusylinterien jumittaminen, nivelien, koiranluiden yms. kuluminen. Nämä vain muutamia mainitakseni. Jos haluat huolettoman auton, osta hyväkorinen 124 Mersu !

                Minulla on ollut kaksi xi:tä (+5 muuta E46), eikä niissä ole ollut kuin anturivikoja ja uudemmissa ei taida enää olla kaikkia noita "lapsentauteja" vaan niitä on saatu korjattua.
                F25 X3 35d
                E87 118i
                E46 330ti
                E46 M3
                E30 M3
                E30 M3 Convertible
                Z3 Roadster

                Comment

                • bmwjake
                  Newbiemmer
                  • Oct 2007
                  • 2

                  #9
                  Onko lisälämmitintä vai ei?

                  Originally posted by Murska View Post
                  Tätä en kyllä allekirjottaisi, siis siltä osin että, mielestäni vm.2004 dieseleissä on jo lisälämppäri vakiona (mutta ei kelloa):think
                  Nyt näyttää siltä, että on asiasta epäselvyyttä. Siis onko siinä autossa (siis 330 xdA -04) lisälämmitin vai ei?
                  Mikä on fakta?

                  Comment

                  • himonussija
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2005
                    • 392
                    • Finland

                    #10
                    Originally posted by bmwjake View Post
                    3. Lastuttamalla saisi 100 Nm lisää vääntöä (410-->510). Mitä automaattilaatikko ja muu voimansiirto mahtaisi tykätä moisesta, onko kokemuksia / arvauksia?
                    Mun kaverilla oli just tollanen xDA ja voimansiirto antautui 100+ tkm ajettuna, koska autossa oli lastu, alustasarja ja ajotyyli oli ON/OFF -tyyppinen. Järkevällä ajolla olisi varmastikin pysynyt nipussa.

                    Se on helkutinmoinen rasitus voimansiirrolle kun laitetaan yli 500 Nm vääntävä kone ja neliveto. Ei siinä minkään auton voimansiirto kestä jatkuvaa polkemista.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎