Announcement

Collapse
No announcement yet.

300 srj e46 imusarja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Baccius
    Bimmer Rookie
    • Mar 2007
    • 51

    300 srj e46 imusarja

    Elikkäs kysynkin ett onko imusarjanirroitus ihan helppo homma... tarkoitus olisi siis ´putsata tuo tyhjäkäyntiluisti/moottori... kun tyhjäkäynti humppaapi, helpoin tapa onkin ilmeisesti irrottaa imusarja ja sit pääsee käsiksi parhaiten tohon mötköön. kokemuksia onko irrotuksessa mitään ihmeellistä... Thanks. autohan on siis 328 vm 3/98
    Last edited by Baccius; 04-11-2008, 19:32.
  • pacce
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 99
    • Pirkanmaa from Nokia

    #2
    ei ole tarpeen irroittaa imusarjaa..saa tyhjäkäyntiluistin muutenki irti.
    Last edited by pacce; 24-11-2007, 13:52.

    Comment

    • shotguni
      Bimmer Rookie
      • Mar 2007
      • 70

      #3
      Muo myös kiinnoistais tietää, että onko kuinka hankala homma tuo imusarjan irroitus?

      tarkoituksena olis käydä läpi noi imupuolen letkut ja liitokset. Ja samal tuo lisäilmaluistin putsaus.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Kunhan taas kerran sitten muistetaan että 9/98-vanhemmissa on eri moottori kuin tätä uudemmissa ja samalla tietenkin myös imusarja/sen purkuohjeet muuttuu täysin.

        Comment

        • shotguni
          Bimmer Rookie
          • Mar 2007
          • 70

          #5
          Originally posted by Hemi View Post
          Kunhan taas kerran sitten muistetaan että 9/98-vanhemmissa on eri moottori kuin tätä uudemmissa ja samalla tietenkin myös imusarja/sen purkuohjeet muuttuu täysin.
          Joo...muistetaan muistetaan(kyl se on tullu selväks, ku lähes jokaisen e39:iä koskevan viestisi tuolla samaisella asialla aloitat ).

          Mutta tosiaan kyse on tuosta vanhemmasta kuin 9/98, niinku Baccius tuossa ensimmäisessä viestissä mainitsikin.

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #6
            Onkos näissä vanhemmissa huohotin (jäätyy) ongelmaa?

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by shotguni View Post
              Joo...muistetaan muistetaan(kyl se on tullu selväks, ku lähes jokaisen e39:iä koskevan viestisi tuolla samaisella asialla aloitat ).

              Mutta tosiaan kyse on tuosta vanhemmasta kuin 9/98, niinku Baccius tuossa ensimmäisessä viestissä mainitsikin.
              Muistutan siksi, kun hyviä neuvoja sinällään voi tulla sivutolkulla, mutta kaikki puhuu ihan eri asiasta. Tämä kyllä juuri topikin ollessa päällä selviää kysyjälle jossain vaiheessa, mutta jos=KUN näitä neuvoja sitten joku muu hakee myöhemmin Search:lla, ei topikista käy selväksi mistä oikeastaan onkaan kyse. Näin nämä "Neuvot" muuttuvat käytännössä ongelmajätteeksi, josta on monissa tapauksissa vastausta ongelmaansa etsivälle jopa enemmän haittaa kuin hyötyä.
              e39:ssä tämän 9/98-valmistuskuukauden rajapyykki on aivan täysin välttämätön olla selvillä ENNEN kuin voidaan mitään neuvoja oikeastaan yhtään mihinkään tekniseen kysymykseen antaa.
              Tuon valmistuskuukauden eri puolen e39:it ovat käytännössä TÄYSIN eri autot korikehikkoa+korin pintaosia lukuunottamatta, joten kaikki toiminnallista tekniikkaa sisältävissä keskusteluissa on AIVAN VÄLTTÄMÄTÖNTÄ tehdä selväksi onko kyse "uudemmasta" vai "vanhemmasta" e39:stä. Se rajapyykki kulkee tuossa, koska varsinainen uudempi facelift ei ole enään käytännössä muuta kuin maalatut kylkilistat .
              Eli jos nyt palaamme vielä tähän imusarjakysymykseen, niin se on hyvä esimerkki siitä miten 9/98-vanhemman ohjeilla ei tee kerta kaikkiaan yhtään mitään, tätä uudemman m52TU/m54 moottorin ohjeilla, ja päinvastoin.
              Tämä vielä muistutukseksi niille jotka tämän topikin lukevat vastaavaa vastausta etsiessään v.2011.

              Comment

              • Will_E39
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 920
                • Seinäjoki

                #8
                Originally posted by Bmw Master View Post
                Onkos näissä vanhemmissa huohotin (jäätyy) ongelmaa?
                mun mielestä on:think
                e39 520ia-96

                Comment

                • mikron
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 2171
                  • Himas

                  #9
                  Originally posted by Hemi View Post
                  Muistutan siksi, kun hyviä neuvoja sinällään voi tulla sivutolkulla, mutta kaikki puhuu ihan eri asiasta. Tämä kyllä juuri topikin ollessa päällä selviää kysyjälle jossain vaiheessa, mutta jos=KUN näitä neuvoja sitten joku muu hakee myöhemmin Search:lla, ei topikista käy selväksi mistä oikeastaan onkaan kyse. Näin nämä "Neuvot" muuttuvat käytännössä ongelmajätteeksi, josta on monissa tapauksissa vastausta ongelmaansa etsivälle jopa enemmän haittaa kuin hyötyä.
                  e39:ssä tämän 9/98-valmistuskuukauden rajapyykki on aivan täysin välttämätön olla selvillä ENNEN kuin voidaan mitään neuvoja oikeastaan yhtään mihinkään tekniseen kysymykseen antaa.
                  Tuon valmistuskuukauden eri puolen e39:it ovat käytännössä TÄYSIN eri autot korikehikkoa+korin pintaosia lukuunottamatta, joten kaikki toiminnallista tekniikkaa sisältävissä keskusteluissa on AIVAN VÄLTTÄMÄTÖNTÄ tehdä selväksi onko kyse "uudemmasta" vai "vanhemmasta" e39:stä. Se rajapyykki kulkee tuossa, koska varsinainen uudempi facelift ei ole enään käytännössä muuta kuin maalatut kylkilistat .
                  Eli jos nyt palaamme vielä tähän imusarjakysymykseen, niin se on hyvä esimerkki siitä miten 9/98-vanhemman ohjeilla ei tee kerta kaikkiaan yhtään mitään, tätä uudemman m52TU/m54 moottorin ohjeilla, ja päinvastoin.
                  Tämä vielä muistutukseksi niille jotka tämän topikin lukevat vastaavaa vastausta etsiessään v.2011.
                  Paljon jaksat nähdä vaivaa kirjoittamalla rivitolkulla, mutta siltikään topicin aloittaja ei saanut vastausta. Eli samassa ongelmajätesuossa itsekin tarvot.
                  F11 530dA xDrive M-sport -13
                  Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                  Ex: E38 740iA -98
                  Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                  Ex: E39 523i -96
                  Ex: E34 520i -89

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by mikron View Post
                    Paljon jaksat nähdä vaivaa kirjoittamalla rivitolkulla, mutta siltikään topicin aloittaja ei saanut vastausta. Eli samassa ongelmajätesuossa itsekin tarvot.
                    En ymmärrä varmaankin nerokasta pointtiasi?

                    Comment

                    • shotguni
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2007
                      • 70

                      #11
                      Originally posted by Hemi View Post
                      Muistutan siksi, kun hyviä neuvoja sinällään voi tulla sivutolkulla, mutta kaikki puhuu ihan eri asiasta. Tämä kyllä juuri topikin ollessa päällä selviää kysyjälle jossain vaiheessa, mutta jos=KUN näitä neuvoja sitten joku muu hakee myöhemmin Search:lla, ei topikista käy selväksi mistä oikeastaan onkaan kyse. Näin nämä "Neuvot" muuttuvat käytännössä ongelmajätteeksi, josta on monissa tapauksissa vastausta ongelmaansa etsivälle jopa enemmän haittaa kuin hyötyä.
                      e39:ssä tämän 9/98-valmistuskuukauden rajapyykki on aivan täysin välttämätön olla selvillä ENNEN kuin voidaan mitään neuvoja oikeastaan yhtään mihinkään tekniseen kysymykseen antaa.
                      Tuon valmistuskuukauden eri puolen e39:it ovat käytännössä TÄYSIN eri autot korikehikkoa+korin pintaosia lukuunottamatta, joten kaikki toiminnallista tekniikkaa sisältävissä keskusteluissa on AIVAN VÄLTTÄMÄTÖNTÄ tehdä selväksi onko kyse "uudemmasta" vai "vanhemmasta" e39:stä. Se rajapyykki kulkee tuossa, koska varsinainen uudempi facelift ei ole enään käytännössä muuta kuin maalatut kylkilistat .
                      Eli jos nyt palaamme vielä tähän imusarjakysymykseen, niin se on hyvä esimerkki siitä miten 9/98-vanhemman ohjeilla ei tee kerta kaikkiaan yhtään mitään, tätä uudemman m52TU/m54 moottorin ohjeilla, ja päinvastoin.
                      Tämä vielä muistutukseksi niille jotka tämän topikin lukevat vastaavaa vastausta etsiessään v.2011.

                      Joo...ymmärrän kyllä pointtisi ja ihan asiaahan puhut. Oletin vaan, että tuosta ensimmäisestä bacciuksen viestistä olisi selvinnyt jo tuo vuosimalli. Ja olisithan voinut vastata suoraan tuohon Bacciuksen kysymykseen(minähän olen jo kolmas kuka apua kyseiseen asiaan kysyy).

                      Ja toiseks...vaikka nuo moottorit olisivatkin täysin erilaisia(tosin tästäkin taitaa olla aika ristiriitaisia käsityksiä, mutta ei siitä sen enempää, kun en asiasta mitään tiedä), niin uskoisin, että olisin saanut tuosta imusarjan irroituksesta jonkunlaisen kuvan, vaikka nuo ohjeet olisivatkin olleet tuota uudempaa kuin 9/98 koskevat. Sillä itse en ole itseasiassa irroittanut yhdestäkään autosta imusarjaa, eikä sen vuoksi minulla ole juurikaan minkäänlaista kuvaa tuon työn vaikeudesta/kestosta tai että onnistuuko se "perus työkaluilla", pitääkö varata tiivisteitä jne...

                      Mutta asiaan. Tarkoitukseani olisi huomisen päivän aikana tarkistaa nuo imupuolen liitokset/letkut ja mahdolliset vuodot. Sekä samalla ajattelin putsata tuon lisäilmaluistin. Eli jos joku tietävä kertoisi, että minkälainen homma tuo imusarjan irroitus on? Ja yleensäkin kannattaako tuota imusarjaa edes irroittaa, eli onnistuuko toi lisäilmaluistin + vuotojen läpikäynti ilman tuota imusarjan irroitusta? ...sen verran asiaa tutkailleena näyttäs aika pahasti olevan tuo imusarja edessä mikäli meinaa huolella noi kyseiset operaatiot suorittaa.

                      Ja auto oli -96 523i E39

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6938
                        • N/A

                        #12
                        Paljonko siul pitelee niitä kierroksia tyhjäkäynnillä?
                        Itse jos tota mittaria ois uskominen niin tyhjäkäynti putoaa noin 600 kierrokseen lämpimänä, kylmänä pyörii tonnissa. Jotenki tuntuu turhan alhaselta?

                        Comment

                        • mikron
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 2171
                          • Himas

                          #13
                          Originally posted by Hemi View Post
                          En ymmärrä varmaankin nerokasta pointtiasi?
                          Kirjoitit rivitolkulla kaikkea muuta kuin vastauksen kysymyksen esittäjälle/esittäjille. Olisit lopuksi voinut edes vastata varsinaiseen kysymykseen, jos tietoa on (en tiedä onko).
                          Originally posted by Antti O View Post
                          Paljonko siul pitelee niitä kierroksia tyhjäkäynnillä?
                          Itse jos tota mittaria ois uskominen niin tyhjäkäynti putoaa noin 600 kierrokseen lämpimänä, kylmänä pyörii tonnissa. Jotenki tuntuu turhan alhaselta?
                          Tyhjäkäynti pitäisi kylmänä ja lämpimänä olla sama n. 750rpm. Korjatkaa jos olen väärässä (Hemi ainakin varmaan tietää).
                          F11 530dA xDrive M-sport -13
                          Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                          Ex: E38 740iA -98
                          Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                          Ex: E39 523i -96
                          Ex: E34 520i -89

                          Comment

                          • suffeli
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2004
                            • 559
                            • JKL

                            #14
                            Originally posted by mikron View Post
                            Tyhjäkäynti pitäisi kylmänä ja lämpimänä olla sama n. 750rpm. Korjatkaa jos olen väärässä (Hemi ainakin varmaan tietää).
                            Kylmänä kierrokset jotain +1000rpm ja siitä sitten tippuu sitä mukaa kun kone lämpiää. Normaalilämmöissä (n.90C) kierrokset jotain 650-750rpm. Näin siis minulla.
                            ------
                            G31 530d

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #15
                              Originally posted by pacce View Post
                              ei ole tarpeen irroittaa imusarjaa..saa tyhjäkäyntiluistin muutenki irti.
                              Kerrotko miten? 9/96.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎