Elikkäs kysynkin ett onko imusarjanirroitus ihan helppo homma... tarkoitus olisi siis ´putsata tuo tyhjäkäyntiluisti/moottori... kun tyhjäkäynti humppaapi, helpoin tapa onkin ilmeisesti irrottaa imusarja ja sit pääsee käsiksi parhaiten tohon mötköön. kokemuksia onko irrotuksessa mitään ihmeellistä... Thanks. autohan on siis 328 vm 3/98
Announcement
Collapse
No announcement yet.
300 srj e46 imusarja
Collapse
X
-
Originally posted by Hemi View PostKunhan taas kerran sitten muistetaan että 9/98-vanhemmissa on eri moottori kuin tätä uudemmissa ja samalla tietenkin myös imusarja/sen purkuohjeet muuttuu täysin.).
Mutta tosiaan kyse on tuosta vanhemmasta kuin 9/98, niinku Baccius tuossa ensimmäisessä viestissä mainitsikin.
Comment
-
-
Originally posted by shotguni View PostJoo...muistetaan muistetaan(kyl se on tullu selväks, ku lähes jokaisen e39:iä koskevan viestisi tuolla samaisella asialla aloitat).
Mutta tosiaan kyse on tuosta vanhemmasta kuin 9/98, niinku Baccius tuossa ensimmäisessä viestissä mainitsikin.
e39:ssä tämän 9/98-valmistuskuukauden rajapyykki on aivan täysin välttämätön olla selvillä ENNEN kuin voidaan mitään neuvoja oikeastaan yhtään mihinkään tekniseen kysymykseen antaa.
Tuon valmistuskuukauden eri puolen e39:it ovat käytännössä TÄYSIN eri autot korikehikkoa+korin pintaosia lukuunottamatta, joten kaikki toiminnallista tekniikkaa sisältävissä keskusteluissa on AIVAN VÄLTTÄMÄTÖNTÄ tehdä selväksi onko kyse "uudemmasta" vai "vanhemmasta" e39:stä. Se rajapyykki kulkee tuossa, koska varsinainen uudempi facelift ei ole enään käytännössä muuta kuin maalatut kylkilistat .
Eli jos nyt palaamme vielä tähän imusarjakysymykseen, niin se on hyvä esimerkki siitä miten 9/98-vanhemman ohjeilla ei tee kerta kaikkiaan yhtään mitään, tätä uudemman m52TU/m54 moottorin ohjeilla, ja päinvastoin.
Tämä vielä muistutukseksi niille jotka tämän topikin lukevat vastaavaa vastausta etsiessään v.2011.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostMuistutan siksi, kun hyviä neuvoja sinällään voi tulla sivutolkulla, mutta kaikki puhuu ihan eri asiasta. Tämä kyllä juuri topikin ollessa päällä selviää kysyjälle jossain vaiheessa, mutta jos=KUN näitä neuvoja sitten joku muu hakee myöhemmin Search:lla, ei topikista käy selväksi mistä oikeastaan onkaan kyse. Näin nämä "Neuvot" muuttuvat käytännössä ongelmajätteeksi, josta on monissa tapauksissa vastausta ongelmaansa etsivälle jopa enemmän haittaa kuin hyötyä.
e39:ssä tämän 9/98-valmistuskuukauden rajapyykki on aivan täysin välttämätön olla selvillä ENNEN kuin voidaan mitään neuvoja oikeastaan yhtään mihinkään tekniseen kysymykseen antaa.
Tuon valmistuskuukauden eri puolen e39:it ovat käytännössä TÄYSIN eri autot korikehikkoa+korin pintaosia lukuunottamatta, joten kaikki toiminnallista tekniikkaa sisältävissä keskusteluissa on AIVAN VÄLTTÄMÄTÖNTÄ tehdä selväksi onko kyse "uudemmasta" vai "vanhemmasta" e39:stä. Se rajapyykki kulkee tuossa, koska varsinainen uudempi facelift ei ole enään käytännössä muuta kuin maalatut kylkilistat .
Eli jos nyt palaamme vielä tähän imusarjakysymykseen, niin se on hyvä esimerkki siitä miten 9/98-vanhemman ohjeilla ei tee kerta kaikkiaan yhtään mitään, tätä uudemman m52TU/m54 moottorin ohjeilla, ja päinvastoin.
Tämä vielä muistutukseksi niille jotka tämän topikin lukevat vastaavaa vastausta etsiessään v.2011.F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostMuistutan siksi, kun hyviä neuvoja sinällään voi tulla sivutolkulla, mutta kaikki puhuu ihan eri asiasta. Tämä kyllä juuri topikin ollessa päällä selviää kysyjälle jossain vaiheessa, mutta jos=KUN näitä neuvoja sitten joku muu hakee myöhemmin Search:lla, ei topikista käy selväksi mistä oikeastaan onkaan kyse. Näin nämä "Neuvot" muuttuvat käytännössä ongelmajätteeksi, josta on monissa tapauksissa vastausta ongelmaansa etsivälle jopa enemmän haittaa kuin hyötyä.
e39:ssä tämän 9/98-valmistuskuukauden rajapyykki on aivan täysin välttämätön olla selvillä ENNEN kuin voidaan mitään neuvoja oikeastaan yhtään mihinkään tekniseen kysymykseen antaa.
Tuon valmistuskuukauden eri puolen e39:it ovat käytännössä TÄYSIN eri autot korikehikkoa+korin pintaosia lukuunottamatta, joten kaikki toiminnallista tekniikkaa sisältävissä keskusteluissa on AIVAN VÄLTTÄMÄTÖNTÄ tehdä selväksi onko kyse "uudemmasta" vai "vanhemmasta" e39:stä. Se rajapyykki kulkee tuossa, koska varsinainen uudempi facelift ei ole enään käytännössä muuta kuin maalatut kylkilistat .
Eli jos nyt palaamme vielä tähän imusarjakysymykseen, niin se on hyvä esimerkki siitä miten 9/98-vanhemman ohjeilla ei tee kerta kaikkiaan yhtään mitään, tätä uudemman m52TU/m54 moottorin ohjeilla, ja päinvastoin.
Tämä vielä muistutukseksi niille jotka tämän topikin lukevat vastaavaa vastausta etsiessään v.2011.
Joo...ymmärrän kyllä pointtisi ja ihan asiaahan puhut. Oletin vaan, että tuosta ensimmäisestä bacciuksen viestistä olisi selvinnyt jo tuo vuosimalli. Ja olisithan voinut vastata suoraan tuohon Bacciuksen kysymykseen(minähän olen jo kolmas kuka apua kyseiseen asiaan kysyy).
Ja toiseks...vaikka nuo moottorit olisivatkin täysin erilaisia(tosin tästäkin taitaa olla aika ristiriitaisia käsityksiä, mutta ei siitä sen enempää, kun en asiasta mitään tiedä), niin uskoisin, että olisin saanut tuosta imusarjan irroituksesta jonkunlaisen kuvan, vaikka nuo ohjeet olisivatkin olleet tuota uudempaa kuin 9/98 koskevat. Sillä itse en ole itseasiassa irroittanut yhdestäkään autosta imusarjaa, eikä sen vuoksi minulla ole juurikaan minkäänlaista kuvaa tuon työn vaikeudesta/kestosta tai että onnistuuko se "perus työkaluilla", pitääkö varata tiivisteitä jne...
Mutta asiaan. Tarkoitukseani olisi huomisen päivän aikana tarkistaa nuo imupuolen liitokset/letkut ja mahdolliset vuodot. Sekä samalla ajattelin putsata tuon lisäilmaluistin. Eli jos joku tietävä kertoisi, että minkälainen homma tuo imusarjan irroitus on? Ja yleensäkin kannattaako tuota imusarjaa edes irroittaa, eli onnistuuko toi lisäilmaluistin + vuotojen läpikäynti ilman tuota imusarjan irroitusta? ...sen verran asiaa tutkailleena näyttäs aika pahasti olevan tuo imusarja edessä mikäli meinaa huolella noi kyseiset operaatiot suorittaa.
Ja auto oli -96 523i E39
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEn ymmärrä varmaankin nerokasta pointtiasi?
Originally posted by Antti O View PostPaljonko siul pitelee niitä kierroksia tyhjäkäynnillä?
Itse jos tota mittaria ois uskominen niin tyhjäkäynti putoaa noin 600 kierrokseen lämpimänä, kylmänä pyörii tonnissa. Jotenki tuntuu turhan alhaselta?F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
-
Originally posted by mikron View PostTyhjäkäynti pitäisi kylmänä ja lämpimänä olla sama n. 750rpm. Korjatkaa jos olen väärässä (Hemi ainakin varmaan tietää).------
G31 530d
Comment
-
Comment