Auto : E46 320D 136hp -00 240tkm ajettu.
Ongelma : Alakierroksilla auto ei jaksa mennä mihinkään ja sit kun saa kierrokset johonki 2000 tienoille alkaa veto maistua hyvinkin. Autossa oli edellisen omistajan toimesta asennettu ahtopainemittari kiinni ja alakierroksilla painetta ei ollut juuri mitään ja sit kun moottori "heräs" niin paineet nousi hurjasti lähes 1,4bar ja kolmos nelosvaihteella ei mittarissa lukemat enää riittäneet (1,5bar)
Nelos ja Vitosvaihteella kun tarpeeksi antaa hanaa niin lopuksi heittää vikatilan n. 30sek ajaksi päälle.
Vedot parani vähän ku vaihdoin ilmanputsarin joka oli ihan noessa. Ja painesäätimen vaihdoin jo sinne imusarjan puolelle mistä menee letku egr-venttiilillekin, mutta realoemin sivuilta katsoin että myös turbon puolella olisi samanlainen anturi. Voisiko tämä olla ns. ahtopaineen säädin joka heittelin noita paineita mielivaltaisesti?
Ja jääkö vikamuistiin tieto miksi auto löi vikatilan päälle?
Kaikki neuvot olisi tarpeen tämän vian selvittämisessä. Ja jos jollakin olisi vikamuistinlukuvermeet seinäjoen seudulla niin voitaas lukaista pientä korvausta vastaan vikamuisti. Merkkihuollossa yleensä pyytävät hunajaa vikamuistin lukemisesta. Aiemman autoni (MB) vikamuistin luku maksoi aina 60e/kerta, aika paljon 5min hommasta.
Ongelma : Alakierroksilla auto ei jaksa mennä mihinkään ja sit kun saa kierrokset johonki 2000 tienoille alkaa veto maistua hyvinkin. Autossa oli edellisen omistajan toimesta asennettu ahtopainemittari kiinni ja alakierroksilla painetta ei ollut juuri mitään ja sit kun moottori "heräs" niin paineet nousi hurjasti lähes 1,4bar ja kolmos nelosvaihteella ei mittarissa lukemat enää riittäneet (1,5bar)
Nelos ja Vitosvaihteella kun tarpeeksi antaa hanaa niin lopuksi heittää vikatilan n. 30sek ajaksi päälle.
Vedot parani vähän ku vaihdoin ilmanputsarin joka oli ihan noessa. Ja painesäätimen vaihdoin jo sinne imusarjan puolelle mistä menee letku egr-venttiilillekin, mutta realoemin sivuilta katsoin että myös turbon puolella olisi samanlainen anturi. Voisiko tämä olla ns. ahtopaineen säädin joka heittelin noita paineita mielivaltaisesti?
Ja jääkö vikamuistiin tieto miksi auto löi vikatilan päälle?
Kaikki neuvot olisi tarpeen tämän vian selvittämisessä. Ja jos jollakin olisi vikamuistinlukuvermeet seinäjoen seudulla niin voitaas lukaista pientä korvausta vastaan vikamuisti. Merkkihuollossa yleensä pyytävät hunajaa vikamuistin lukemisesta. Aiemman autoni (MB) vikamuistin luku maksoi aina 60e/kerta, aika paljon 5min hommasta.
Comment