Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320D Alakierroksilla ei tehoja ja yläkierroksilla liikaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kris
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 69
    • Nurmo

    E46 320D Alakierroksilla ei tehoja ja yläkierroksilla liikaa

    Auto : E46 320D 136hp -00 240tkm ajettu.

    Ongelma : Alakierroksilla auto ei jaksa mennä mihinkään ja sit kun saa kierrokset johonki 2000 tienoille alkaa veto maistua hyvinkin. Autossa oli edellisen omistajan toimesta asennettu ahtopainemittari kiinni ja alakierroksilla painetta ei ollut juuri mitään ja sit kun moottori "heräs" niin paineet nousi hurjasti lähes 1,4bar ja kolmos nelosvaihteella ei mittarissa lukemat enää riittäneet (1,5bar)

    Nelos ja Vitosvaihteella kun tarpeeksi antaa hanaa niin lopuksi heittää vikatilan n. 30sek ajaksi päälle.

    Vedot parani vähän ku vaihdoin ilmanputsarin joka oli ihan noessa. Ja painesäätimen vaihdoin jo sinne imusarjan puolelle mistä menee letku egr-venttiilillekin, mutta realoemin sivuilta katsoin että myös turbon puolella olisi samanlainen anturi. Voisiko tämä olla ns. ahtopaineen säädin joka heittelin noita paineita mielivaltaisesti?

    Ja jääkö vikamuistiin tieto miksi auto löi vikatilan päälle?

    Kaikki neuvot olisi tarpeen tämän vian selvittämisessä. Ja jos jollakin olisi vikamuistinlukuvermeet seinäjoen seudulla niin voitaas lukaista pientä korvausta vastaan vikamuisti. Merkkihuollossa yleensä pyytävät hunajaa vikamuistin lukemisesta. Aiemman autoni (MB) vikamuistin luku maksoi aina 60e/kerta, aika paljon 5min hommasta.
    Last edited by Kris; 28-11-2007, 15:36.
  • Jaghaath
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1273
    • Helsinki

    #2
    Kuulostaa ihan normaalilta, tuossa koneessa ei ennen 2krpm kuulukkaan tapahtua mitään Vai onko aiemmin sitten ollut enemmän vai?

    Comment

    • Kris
      Bimmer Rookie
      • Sep 2006
      • 69
      • Nurmo

      #3
      Ei ole missään tapauksessa normaalia. Toi kierrosluku noin arvona annettu, aamulla tarkemmin vielä katoin niin 2500 rpm kohalla vasta heräilee. Ja enkä tarkoita vedottomuudella sitä että sen pitäisi renkaat sutien lähteä, mutta kun on niin laiska että hyvä kun eteenpäin liikkuu. Työkaverilla on 525tds e39 autossa tällä hetkellä täsmälleen sama vika. Entisessä 525tdssä ei tollaista vikaa ollut joten kyse ei ole ominaisuudesta. Ja lisäksi tuo vikatilaan meneminenkään ei ole normaalia.

      Comment

      • sirkus
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 2195
        • kaustinen

        #4
        Turbon johdesiivet takkuaa. Eli ensin ei ahda sit ahtaa liikaa ja menee vikatilaan.
        Chrysler 300c crd touring 2010
        Daily driver
        Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
        Man cave on wheels
        Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
        Built not bought
        V8, only juice&milk come in 2 litres

        Kawasaki zzr1100 fighter


        Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

        Comment

        • Kris
          Bimmer Rookie
          • Sep 2006
          • 69
          • Nurmo

          #5
          Alkaa viat selviämään, auto ollut viikon merkkiliikkeen huollossa. Edellisen omistajan toimesta yhdestä suuttimesta puuttui mutteri kokonaan ja kakkossylinterin suuttimen pultti katkaistu kokonaan. Ilmamäärämittari myös viallinen. Lisäksi nelossylinterin suutinanturi ei antanut boksille mitään arvoja ja boxi meni tavallaan "vara-arvoilla". Lisäksi turbon paineet tuli tahmeasti, eli siivet aukesivat tahmeasti, mutta saivat turbon kuitenkin kuntoon huollossa. Lisäksi ite aiemmin vaihdoin ahtopainesäätimen, polttoainesuodattimen ja ilmanputsarin. Edellinen omistaja oli myös tyhjännyt katalysaattorin ja takapöntönkin kokonaan.

          Hintaa huollolle on kertymässä 1700€ ja maksajana onneksi autoliike mistä auton n. kuukausi sitten ostin.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by Jaghaath View Post
            Kuulostaa ihan normaalilta, tuossa koneessa ei ennen 2krpm kuulukkaan tapahtua mitään Vai onko aiemmin sitten ollut enemmän vai?
            Ei kyllä ole ihan noinkaan jos kaikki on kunnossa. Itse asiassa ko.laitos vetää melkoisen alhaalta ihan tappiin asti lähes täydellisen tasaisesti ja vieläpä ihan kohtuullisen hyvin. Jos ei, niin jotain vikaa on kyllä jossain.

            Comment

            • voima@hell
              Newbiemmer
              • Sep 2008
              • 12
              • Ristiina

              #7
              Originally posted by Hemi View Post
              Ei kyllä ole ihan noinkaan jos kaikki on kunnossa. Itse asiassa ko.laitos vetää melkoisen alhaalta ihan tappiin asti lähes täydellisen tasaisesti ja vieläpä ihan kohtuullisen hyvin. Jos ei, niin jotain vikaa on kyllä jossain.
              mitäköhän valohoitoa ne on antanut sille turbolle. itse kyselin kyseiseen autoon turbon huoltoa ja vastaus oli jyrkkä ei turbon huollolle. noita kyseisiä ns.vnt turboja ei kuulemma saa missään nimessä "huoltaa" mahdollisuudet saada siitä enää "hyvää" on olemattoman pienet. ruotsista uusi turbo alle 1000€ gik turbo oli firman nimi.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎