Mitenkäs tuon öljynmäärän anturin tulisi toimia? Autossani keltainen valo syttyy n. 10 s strattauksen jälkeen kun autolla lähtee liikkeelle ja sitten se sammuu 5-10 s kuluttua. Tämä sama toistuu säännöllisesti joka kerta. Tikusta katsottuna öljyä oli vajaa 1 cm yli ylärajan, joten imin tikun reiästä pois 6 dl. Nyt määrä on oikea (juuri ylärajan urassa), mutta valo syttyy edelleen samalla tavalla! Anturi on siisi ilmeisesti rikki? Pitäisikö sen yleensäkään herjata liiallisesta öljyn määrästä (MB:ssä ainakin herjaa) vai ainoastaan liian vähäisestä? Jos öjyä on reilusti liikaa tai liian vähän, pitäisikö sen palaa koko ajan vai vain tuolla tavalla 5-10s????
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 320d öljynmäärän valo
Collapse
X
-
Ainakin jos sitä on liian vähän niin se keltainen valo kuuluu palaa auton sammuttamisen yhteydessä. Eli palaa siinä auton sammuttamisen jälkeen merkiksi, että öljyä olisi lisättävä.
En osaa sanoa osaako katsoa ylitäyttöä mutta kuuleman mukaan melko yleinenkin tuo anturivika, kun itsekin sitä kyselin valon alettua palamaan ja öljymäärän kuiteskin ollessa oikea. 130€ muistaakseen on ovh hinta Laakkosella alkuperäiselle anturille, merkiltään Hella.
Aiempi threadi asiaa sivuten: http://www.btcf.fi/forum/showthread....ght=%F6ljyvalosääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita
-
-
Kiitos. Enpä löytänyt tuota threadia haulla. Siitähän selviää, että tuo oireilu on ihan tyypillinen anturin hajoamiselle. Täytyy siis vaihtaa seuraavassa öljynvaihdossa.X1 18d sDrive -18
320i GT xDrive -13
i3 BEV -13
X1 18dA xDrive -16
X5 3.0iA -00
320d Touring -00
528iA Touring -97
325 CiA -93
316i -94
316 -88
Comment
-
Comment