Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Coupé OVEN AVAUSMEKANISMI JÄYKKÄ

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FISH
    Newbiemmer
    • Nov 2007
    • 1

    E46 Coupé OVEN AVAUSMEKANISMI JÄYKKÄ

    Oma 330ci, -04 ovilukot tai oikeastaan avausmekanismit jäykät ja hankalat, ei aukene herkästi, -onko vinkkejä? Voitelukohdat? Kuulemma vanha, tiedostettu ongelma, mutta uutena foorumilaisena haluaisin kysyä!
  • Lommo
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 113
    • Luumäki

    #2
    Itellä kanssa coupen ovet vähän kanittaa.Välillä aukeaa ja menee kiinni hienosti ja välillä , esim pakkasella hyvä jos menee kiinni.Onko säätö vinkkejä.? Auto e46 325ci -01

    Comment

    • Ha2
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1786
      • Oulu

      #3
      Mulla ei oo toistaseksi jäykät kahvat, ehkä apukiskin ovessa hieman, mutta kuskinoven mikrokytkin hommaa omiaan. Parkkiksella disco käynnissä sisävaloilla. Vaikka ovet on kiinni ja lukittu kaukosäätimellä niin kohta lukitsemisen jälkeen alkaa kuskin oven lasi hiissaileen ja sisävalot syttyilee ja sammuilee, kun auto luulee, että ovi on auki. Pitää huomenna postata kuva yhdestä osasta. Jos sitten joku toinen E46 coupen omistaja viitsisi katso omastaan, miltä vastaava osa näyttää.
      E61 525d LCI

      Comment

      • henri
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 5752
        • Kiuruvesi/Iisalmi

        #4
        vänkärinpuoleinen kahvan mekanismi jäykähkö, kuskinpuoleinen toimii moitteitta. Itseä kanssa kiinnostaisi ns. tärkeimmät voitelukohdat tai mitä asialle voi tehdä?
        Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
        Ex. E30 320i 2d GTS -88


        E46 330Cd (projekti V.2)


        ----------------------------

        Comment

        • JTMD
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2006
          • 834
          • Helsinki

          #5
          joo.. e36 coupe.

          Molempien ovien kahvat todella jäykät niin sisä kuin ulkopuolelta.
          Lukkomekanismia olen voidellut näkyviltä osin mutta ei auttanut.

          En viitsi turhaan ovipaneleita irti repiä kun niitä nastoja hajoaa niin tuloksena repsottavat pahvit. Joten kiva olis kuunnella vinkkejä etukäteen
          -10 e93 325i
          -04 e46 320i
          -92 e31 850i 6speed
          -92 e30 325 cab
          -93 e36 M3
          -91 e36 325

          Comment

          • bmwagain
            Bimmer Rookie
            • Jan 2005
            • 47

            #6
            Originally posted by FISH View Post
            Oma 330ci, -04 ovilukot tai oikeastaan avausmekanismit jäykät ja hankalat, ei aukene herkästi, -onko vinkkejä? Voitelukohdat? Kuulemma vanha, tiedostettu ongelma, mutta uutena foorumilaisena haluaisin kysyä!

            Omassani ainakin herkistyi kun suihkuttelin vähän sprayvaseliinia kahvamekanismiin. Siinä oven päädyssä ylhäällä on sellaisen kumilärpäke. Sitä kun raottaa ihan vaan alareunasta vetämällä ulospäin, niin sitä kautta näkee tuon kahvan mekanismin. Ei muutakuin suihkaus siihen kahvan ja muun vivuston väliseen liukupintaan ja muutaman kerran kahvan liikuttamisen jälkeen kaikki jäykkyys ja jumiutuminen on poistunut.
            - e46 330 cia cabriolet -01
            - Audi A6 2.5TDI quattro avant -98(talvikärry)
            - ex e36 325 -91
            - ex e30 320 -88
            - ex e30 316 -84

            Comment

            • Ha2
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1786
              • Oulu

              #7
              Originally posted by Ha2 View Post
              Mulla ei oo toistaseksi jäykät kahvat, ehkä apukiskin ovessa hieman, mutta kuskinoven mikrokytkin hommaa omiaan. Parkkiksella disco käynnissä sisävaloilla. Vaikka ovet on kiinni ja lukittu kaukosäätimellä niin kohta lukitsemisen jälkeen alkaa kuskin oven lasi hiissaileen ja sisävalot syttyilee ja sammuilee, kun auto luulee, että ovi on auki. Pitää huomenna postata kuva yhdestä osasta. Jos sitten joku toinen E46 coupen omistaja viitsisi katso omastaan, miltä vastaava osa näyttää.
              No ni tässä kuvat. Vähän huonoja mutta niin oli kelikin parkkipaikalla. Eli näyttääkö muiden E46 coupeissa punaisella ympyröity osa tuolta (muovi kulunut puhki ja metalli paistaa)? Oon alkanu epäileen, että tuo osa antaa väärää informaatiota eteenpäin. Kuvat on apukuskin oven lukosta, koska en kehdannut avata kuskin ovea, koska just sillä hetkellä ei ollut vika päällä (liekkö sitte akku jo tyhjä). Kuskin ovessa tuota metallia näkyy enemmän eli on kulunut enemmän. Jotenki nuo "muovikuoret" tuossa metallin päällä näyttää revenneiltä...
              Attached Files
              Last edited by Ha2; 28-11-2007, 08:44.
              E61 525d LCI

              Comment

              • Ha2
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1786
                • Oulu

                #8
                Joo ei se tuosta edellisen viestin jutusta johdu. Eilen kävin pesemässä auton ja pesulta lähtiessä 2 km matka lämpimään talliin kauheaa räpsettä. Eli taitaa kosteus tehdä tuon. Ilmiö oli pahimillaan ennen pesua juuri sellaisella kelillä, kun lämpötila heitteleen asteen pari nollan molemmin puolin. Kuivattelin pesun jälkeen autoa lämpimässä tallissa pari tuntia, kuivattelin kuskin oven lukkoa hiustenkuivaajalla ja öljysin lopuksi reilusti. Nyt on yli 9 astetta pakkasta ja ei räpsy yhtään ajaessa eikä lukittuna parkkipaikalla (pystyy koko ajan vakoileen työpaikan ikkunasta). Ois silti varmaan syytä käyttää ovipahvi irti ja kuivata ja puhdistaa lukko kunnolla?
                E61 525d LCI

                Comment

                • Paheksu
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2005
                  • 96
                  • Kerava

                  #9
                  Originally posted by bmwagain View Post
                  Omassani ainakin herkistyi kun suihkuttelin vähän sprayvaseliinia kahvamekanismiin. Siinä oven päädyssä ylhäällä on sellaisen kumilärpäke. Sitä kun raottaa ihan vaan alareunasta vetämällä ulospäin, niin sitä kautta näkee tuon kahvan mekanismin. Ei muutakuin suihkaus siihen kahvan ja muun vivuston väliseen liukupintaan ja muutaman kerran kahvan liikuttamisen jälkeen kaikki jäykkyys ja jumiutuminen on poistunut.
                  Vanhaan topikkiin vähän uutta.
                  Eli itelläni oli ongelmana -99 328 coupen kuskin ovessa sellanen, että ulkokahvasta sai kiskasta todella kovasti, että ovi aukes. Välillä myös kaukosäätimestä avaamalla (ainenkin nyt talvella) lukkonuppi ei noussut kerralla ylös, vaan piti painaa ovet takas lukkoon ja avata taas.
                  Ulkokahva myös kanitti "auki" asentoon ja se piti kopauttaa alas.
                  Noilla bmwagain:n edellä mainituilla ohjeilla kuskin ovi alkoi nyt pelittää huomattavasti paremmin, ei tarvi voimaa enää yhtään avatessa ja kahva palauttaa normaalisti.
                  330d M-Sport Touring

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎