Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320 -99 nykii/pätkii/pytty hävii ....APUVA?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BimmerE46
    Newbiemmer
    • Aug 2007
    • 12
    • Kerava

    E46 320 -99 nykii/pätkii/pytty hävii ....APUVA?

    Osaavaa neuvoa kaivataan, eli tuntuu siltä että pytty tai ehkä jopa 2 tippuu kyydistä välillä. kylmänä toimii hyvin mutta sitte n.10min ajelun jälkeen alkaa oireilee, eka nykii vaan matalilla kierroksilla reilulla kaasulla sitten jossain vaiheessa tippuu pytty kokonaan pelistä koko kierrosalueella. ku sammuttaa ja käynnistää uudestaan ni toimii taas hetken moitteetta.

    Vika koodit luettiin ja herjausta tuli 1. pytystä. no nyt on vaihdettu tulpat kaikki ja puola tohon ko. sylinteriin mutta ei helpotusta.
    parin viikon päästä menossa huoltoon mutta tyytyväinen olisin jos itte sais korjattua vian halvemmalla. :think

    Ideoita???

    Oon just vasta tutustumassa näihin bimmereihin ja ei voi kyllä vielä ainakaa hirveesti kehua.

    AAAPUUVA !!!!!
    Nykyinen:
    E46 320 -99

    Exät:
    Mazda 6 -06
    Mazda MX-6 -92
    Toyota Corolla DX ~81
    Toyota Starlet -80
    Renault 9 GTS -82
    VW Jetta -84
    Toyota Corolla FX -84
    Fiat 850 -74
  • -PT-
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 580
    • Rovaniemi

    #2
    Ookko tutkinu, että onko imuilmavuotoa imusarjan päällä olevassa huohotusletkussa? Antoiko vikakoodia nokka-akselin asentoanturista?
    Peugeot 407 HDi 136 -04
    Ex: E46 320i -00
    Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

    Comment

    • BimmerE46
      Newbiemmer
      • Aug 2007
      • 12
      • Kerava

      #3
      Originally posted by -PT- View Post
      Ookko tutkinu, että onko imuilmavuotoa imusarjan päällä olevassa huohotusletkussa? Antoiko vikakoodia nokka-akselin asentoanturista?
      En ole kummemmin tutkinut imuilmavuotoja, mutta oma maalaisjärki sanois syyn olevan jossain sähkö osassa kerta vika ei ole jatkuva? vaan epäsäännöllisen säännöllinen.

      ei antanu koodia asentoanturista mutta hitto ku en nyt muista mikä se yks oli, joku thermal juttu se oli mistä anto koodin, pitänee käyttää uudestaan testerissä kiinni, ku olin ihan varma että vika ois ollu puolassa ni ei sillä hetkellä paljoo muut kiinnostanu ku se et mikä pytty antaa vikakoodin. tyhmästä päästä kärsii koko kroppa, mutta jos ois imuvuoto ni tuskin se vika lähtisi hetkellisesti pois virtoja pois käyttämällä? no tutkin asian huomenna ku meinaa olla nyt vähä pimeetä.

      Moottorin ohjausyksikkö lienee myös yksi vaihtoehto?
      Nykyinen:
      E46 320 -99

      Exät:
      Mazda 6 -06
      Mazda MX-6 -92
      Toyota Corolla DX ~81
      Toyota Starlet -80
      Renault 9 GTS -82
      VW Jetta -84
      Toyota Corolla FX -84
      Fiat 850 -74

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #4
        Katoppa ne kaikki koodit. Kannattaisi katsoa myös livedataa ajon aikana kun vika tulee päälle.

        Comment

        • BimmerE46
          Newbiemmer
          • Aug 2007
          • 12
          • Kerava

          #5
          Originally posted by WSE1 View Post
          Katoppa ne kaikki koodit. Kannattaisi katsoa myös livedataa ajon aikana kun vika tulee päälle.
          Mitenköhän se onnistuu siis livedatan kattominen? ei tosiaan oo hirveesti viel kerenny leikkii näitten kaa.
          Nykyinen:
          E46 320 -99

          Exät:
          Mazda 6 -06
          Mazda MX-6 -92
          Toyota Corolla DX ~81
          Toyota Starlet -80
          Renault 9 GTS -82
          VW Jetta -84
          Toyota Corolla FX -84
          Fiat 850 -74

          Comment

          • -PT-
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 580
            • Rovaniemi

            #6
            Originally posted by BimmerE46 View Post
            En ole kummemmin tutkinut imuilmavuotoja, mutta oma maalaisjärki sanois syyn olevan jossain sähkö osassa kerta vika ei ole jatkuva? vaan epäsäännöllisen säännöllinen.

            ei antanu koodia asentoanturista mutta hitto ku en nyt muista mikä se yks oli, joku thermal juttu se oli mistä anto koodin, pitänee käyttää uudestaan testerissä kiinni, ku olin ihan varma että vika ois ollu puolassa ni ei sillä hetkellä paljoo muut kiinnostanu ku se et mikä pytty antaa vikakoodin. tyhmästä päästä kärsii koko kroppa, mutta jos ois imuvuoto ni tuskin se vika lähtisi hetkellisesti pois virtoja pois käyttämällä? no tutkin asian huomenna ku meinaa olla nyt vähä pimeetä.

            Moottorin ohjausyksikkö lienee myös yksi vaihtoehto?
            Aina kannattee kuitenkin tutkia perusasiat kuten imuilmavuodot ennen kuin lähtee osia vaihtamaan. Helppoa ja halpaa... Itsekkin vaihdoin ihan turhaan puolan ja kaikki tulpat vaikka vika oli oikeasti vain imuilmavuoto. Vika koodeja oli muistaakseni bank 2 sylinteriryhmät käy laihalla ja käyntihäiriö sylinterissä 6. Loppu peleissä vika löytyi elmscan5 piuhalla livedatan kautta. Minun veikkaus sinun tapauksessa on, että nokka-akselin asentoanturi on rikki. Kannattee käydä kattoon ne vikakoodit vielä...

            ps. Aina ei kannata lähteä suoraan maalaisjärjellä vaihtaan osia. Voi tulla äkkiä kalliiksi
            Peugeot 407 HDi 136 -04
            Ex: E46 320i -00
            Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

            Comment

            • kake
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2002
              • 590
              • Kerava

              #7
              Vikakoodit oli:

              -Misfire detected, Cyl 1
              -Electric thermostat control final stage
              Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

              Comment

              • BimmerE46
                Newbiemmer
                • Aug 2007
                • 12
                • Kerava

                #8
                Originally posted by kake View Post
                Vikakoodit oli:

                -Misfire detected, Cyl 1
                -Electric thermostat control final stage
                kiitokset tästä.
                Electric thermostat control final stage, nii toi oli se mitä ihmeteltiin, kenelläkään hajua mitä toi tarkottaa?? ei muutaku googletus käyntiin.
                Last edited by BimmerE46; 19-11-2007, 09:47.
                Nykyinen:
                E46 320 -99

                Exät:
                Mazda 6 -06
                Mazda MX-6 -92
                Toyota Corolla DX ~81
                Toyota Starlet -80
                Renault 9 GTS -82
                VW Jetta -84
                Toyota Corolla FX -84
                Fiat 850 -74

                Comment

                • BimmerE46
                  Newbiemmer
                  • Aug 2007
                  • 12
                  • Kerava

                  #9
                  Ei vieläkään helpotusta tuskaan.

                  tietääkö kukaan mitä toi "Electric thermostat control final stage" tarkottaa???
                  Voiko se liittyä tähän vikaan jotenkin?

                  kohta menee hermot...
                  Nykyinen:
                  E46 320 -99

                  Exät:
                  Mazda 6 -06
                  Mazda MX-6 -92
                  Toyota Corolla DX ~81
                  Toyota Starlet -80
                  Renault 9 GTS -82
                  VW Jetta -84
                  Toyota Corolla FX -84
                  Fiat 850 -74

                  Comment

                  • Miguel
                    Newbiemmer
                    • Feb 2006
                    • 11

                    #10
                    Originally posted by BimmerE46 View Post
                    Ei vieläkään helpotusta tuskaan.

                    tietääkö kukaan mitä toi "Electric thermostat control final stage" tarkottaa???
                    Voiko se liittyä tähän vikaan jotenkin?

                    kohta menee hermot...

                    Tuskin liittyy ongelmaasi. Kysy Googlelta: bmw "Electric thermostat control final stage"

                    Comment

                    • BimmerE46
                      Newbiemmer
                      • Aug 2007
                      • 12
                      • Kerava

                      #11
                      Originally posted by Miguel View Post
                      Tuskin liittyy ongelmaasi. Kysy Googlelta: bmw "Electric thermostat control final stage"
                      Hitto ku noi jenkit käyttää niin vaikeeta lontoota ja ammattisanasto pikkasen hakusessa, mut lienee joku lämppärin ongelma mikäli yhtään tajusin...:think
                      Nykyinen:
                      E46 320 -99

                      Exät:
                      Mazda 6 -06
                      Mazda MX-6 -92
                      Toyota Corolla DX ~81
                      Toyota Starlet -80
                      Renault 9 GTS -82
                      VW Jetta -84
                      Toyota Corolla FX -84
                      Fiat 850 -74

                      Comment

                      • BimmerE46
                        Newbiemmer
                        • Aug 2007
                        • 12
                        • Kerava

                        #12
                        Noniin, nyt 420€ köyhempänä ja viisaampana voin kertoa että jos joku joskus kärsii vastaavasta viasta niin vika johtuu todennäköisesti tulpan eristeestä.
                        Eli itse vaihdoin tulpat ja puolan = ei parannusta
                        Autosalpa vaihto eka samaisen puolan ja väitti auton olevan kunnossa, kuitenkin n. 3min ajon jälkeen käännyin takaisin ja uudestaan tutkimuksiin ku ei edelleenkään toiminu, vika löytyi sitten kuitenkin 1. pytyn tulpan eristeestä joka oli halki. Nyt ei vaan tiedä että oliko valmiiks rikkinäinen tulppa vai olenko itse apinan raivolla sen vääntänyt rikki.


                        Eli tarinan opetus lienee siinä että vaikka vaihdat autoon uuden osan ei sekään välttämättä ole toimiva/ehjä.

                        Kyllä sylettää, halvemmallakin ois voinu päästä. 420€ sisälty siis myös normi huolto joten ei tulpan vaihto ihan niin kallis ollut, mutta kuitenkin 25€ tulppa + 54€ työt halpaa hupia !!!
                        Nykyinen:
                        E46 320 -99

                        Exät:
                        Mazda 6 -06
                        Mazda MX-6 -92
                        Toyota Corolla DX ~81
                        Toyota Starlet -80
                        Renault 9 GTS -82
                        VW Jetta -84
                        Toyota Corolla FX -84
                        Fiat 850 -74

                        Comment

                        • Harama
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2007
                          • 60

                          #13
                          25€ tulppa?

                          Mulla oli ihan vastaavaa ongelmaa, tosin ei noin rajuna. Kaksi tulpista oli osittain rikki.
                          E46 320i -02

                          Comment

                          • BimmerE46
                            Newbiemmer
                            • Aug 2007
                            • 12
                            • Kerava

                            #14
                            Homma kusee vieläki, eli ton korjaamo reissun jälkeen toimi noin viikon. alkaa menee usko tähän ko. merkkiin. Onko kenelläkään toimivaa BMW:tä?
                            Kivoja ajaa sillon mku toimii, mut ku toimis.
                            Nykyinen:
                            E46 320 -99

                            Exät:
                            Mazda 6 -06
                            Mazda MX-6 -92
                            Toyota Corolla DX ~81
                            Toyota Starlet -80
                            Renault 9 GTS -82
                            VW Jetta -84
                            Toyota Corolla FX -84
                            Fiat 850 -74

                            Comment

                            • soldia
                              Banned
                              • Feb 2006
                              • 725
                              • Planet X

                              #15
                              Originally posted by BimmerE46 View Post
                              Homma kusee vieläki, eli ton korjaamo reissun jälkeen toimi noin viikon. alkaa menee usko tähän ko. merkkiin. Onko kenelläkään toimivaa BMW:tä?
                              Kivoja ajaa sillon mku toimii, mut ku toimis.
                              Oisko kuitenkin lambda-vika?

                              Sen esi-lämmitin rikki ja sotkee käyntiä ja hajoittaa tulpan/tulpat kun käy huonosti?

                              Vastaava vika oli ja lambdalla ja tulpilla korjaantui.

                              Ps. Toimiva bmw? Ajoittain kyllä kokemuksia huoltojen jälkeen... ;-)
                              Last edited by soldia; 24-04-2008, 20:42.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎